FruFrydmedtotette Skrevet 30. september 2012 #1 Del Skrevet 30. september 2012 Tok en test forrige mandag,dagen jeg skulle hatt mensen,og den var positiv. Dette var ikke planlagt,men fikk bare en følelse av at noe var på gang,og det var det jo tydeligvis. Vi har 2 unger på litt over ett og to år,så var med skrekkblandet fryd at vi forberedte oss på å skulle få en til. Vi hadde tenkt til å begynne prøve igjen til neste høst,men mannen min ble VELDIG glad at vi skulle ha en til. Vi har vært som nyforelska hele uka (ikke at vi ikke har det bra til vanlig) Så igår ettermiddag/kveld begynte jeg å blø litt,ble overraskende lei meg og redd,og håpet det ville gi seg,men det har det ikke. Har ikke blødd i nærheten av hva jeg gjør når jeg har mensen men alikevel, Går med truseinlegg og det holder,men når jeg tisser og tørker meg så ser jeg jo det drypper litt i skåla og papiret blir rødt (beklager detaljer) Må også legge til at jeg ikke hat hatt noe klumper ol. Bare bloddrypp. Ringte legevakta istad for å høre,der var det er sur kjerring som sa at det var vanlig å blø litt i begynnelsen og at jeg mer eller mindre burde roe nerva. I morgen tidlig tenkte jeg ringe til en privatklinikk her i byen jeg bor å spørre om jeg kan komme inn og snakke med de,vet ikke om det er mulig å se noe når man er ca 5 uker? eller om jeg bare må roe nerva og la ting skje. Reiser i morgen kveld på hyttetur uten dekning på tlf osv,og tenkte det hadde vært deilig å få noe avklaring på hva som skjer før jeg drar. men det er kanskje umulig? Håper vel det er noen der ute med en solskinnshistorie,at det kan gå bra. For hvis jeg mister nå,så kommer vi nok til å vente,passer best sånn i utgangspunktet,men vil jo ikke miste lille spiren min heller. Snufs;( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammapudding Skrevet 30. september 2012 #2 Del Skrevet 30. september 2012 Man kan risikere å ikke se noe på ul så tidlig. Men du kan ta blodprøver for å se om hcg stiger eller synker..men de skal helst tas med to dager mellom siden hcg skal dobles annenhver dag i starten. Det er fælt å gå å lure på om det går bra eller ikke, det vet jeg..men så tidlig er det også veldig vanskelig å se noe. Lykke til..håper det går bra og at blødningen er ufarlig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144594339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magica fra tryll Skrevet 1. oktober 2012 #3 Del Skrevet 1. oktober 2012 Hadde det sånn for 2 mnd siden. Det utviklet seg til en slags mens, og for min del var det bare å gi slipp på det. Når det er så tidlig, er det jo absolutt ingenting å gjøre fra eller til. Jeg var selvfølgelig lei meg, men det var jo veldig tidlig, så da stoppet det nok bare opp. Glad for at kroppen ordnet opp selv. Jeg ventet noen dager, så ble testen negativ. Lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144594811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFrydmedtotette Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 4. oktober 2012 Takk for svar,skal til legen i morgen å ta blodprøve. Har vært utenlands et par dager nå,og blør fortsatt,eller spotter heter det vel kanskje når det er såpass lite? Hele tirsdag var det bare bittelitt rosa på papiret,så tok det seg litt opp igjen i går. Fortsatt lite,er ikke i nærheten av hva jeg ville hatt ved en vanlig mens. Blir bare striper i bindet. Og ikke noe klumper ol. Så er veldig spent! Har jo pågått siden lørdags kveld. Men ikke vondt eller murring i det hele tatt. Har vansklig for å tro det har gått bra,men er jo bare å krysse fingrene! Lykke til til alle her! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144604543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummimamma<3 Skrevet 4. oktober 2012 #5 Del Skrevet 4. oktober 2012 Takk for svar,skal til legen i morgen å ta blodprøve. Har vært utenlands et par dager nå,og blør fortsatt,eller spotter heter det vel kanskje når det er såpass lite? Hele tirsdag var det bare bittelitt rosa på papiret,så tok det seg litt opp igjen i går. Fortsatt lite,er ikke i nærheten av hva jeg ville hatt ved en vanlig mens. Blir bare striper i bindet. Og ikke noe klumper ol. Så er veldig spent! Har jo pågått siden lørdags kveld. Men ikke vondt eller murring i det hele tatt. Har vansklig for å tro det har gått bra,men er jo bare å krysse fingrene! Lykke til til alle her! Jeg hadde en spontanabort forrige gang når jeg var 5-6 uker på vei. Etter en dag med småblødning tok det seg opp til en vanlig mensblødning. Fikk likevel henvisning til UL for å vere sikker, så jeg kunne starte på medisinene mine igjen (som jeg ikke kan ta ved graviditet). Da kunne de måle plommesekken? eller noe?, og kunne se at jeg kun var 4 uker, og at det var på vei ut (kun rester igjen altså). Så de kunne altså se at der hadde vært noe, men om det fremdeles var noe der hadde de ikke kunne sett om der fremdeles var liv.. så tenker, går jo an å prøve seg. Ikke sikkert du får bekreftet liv, men en spontanabort tror jeg de vil kunne begrefte om dette er tilfelle? ønsker deg lykke til! Håper alt er bra <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144604609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 4. oktober 2012 #6 Del Skrevet 4. oktober 2012 Vet ikke om det kan tenne et lite håp, men med andremann hadde jeg det presis som deg. Trodde jeg hadde mensen, en litt stusselig en dog, men fullt ut menstruasjon...trodde jeg. Da neste mens uteble og jeg følte meg diabetes-syk he he.. ante jeg ugler i mosen(var uplanlagt) og ved tidlig ultralyd en uke etter var jeg ni uker på vei. Og ble jublende glad:) Håper virkelig det samme gjelder deg. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144605962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFrydmedtotette Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 4. oktober 2012 Mummimamma<3,det jeg liksom "venter" på er at blødningen skal ta seg opp,for det har den absolutt ikke gjort,og er enig med deg i at om jeg mister så er det jo bra det skjer så tidlig og ikke senere. Uansett så er det uta av mine hender,gleder meg bare til å få noe svar på hva som skjer,for er så ille å leve i usikkerheten. Det er liksom så rart,for jeg har ikke hatt noe vondt i magen,men tja..får se hva de sier i morgen,skal holde dere oppdatert! Og tusen takk for lykkeønskninger,right back at ya`ll!!:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144606072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFrydmedtotette Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 5. oktober 2012 Tenkte jeg bare skulle oppdatere og fortelle at jeg takker nok for meg enn så lenge. Var hos legen idag,dvs turnuslegen for min hadde ferie,det eneste han kunne si var at jeg fikk komme tilbake på tirsdag å ta UL for å sjekke fosteranlegg. Da satte jeg meg i bilen og ringte rett til en privatklinikk som bare har med kvinnehelse i byen,forklarte saken kl 0845,fikk hastetime kl0945. Etter å ha blødd i en uke så orket jeg ikke gå over helga også! Der tok legen invendig ul,der var det ingenting å se,han kikket så godt han kunne i eggledere også,men kunne (heldigvis) ikke se noe der heller,så jeg hadde nok mistet når jeg begynte å blø om lørdagen. Fikk henvisning til sykehuset for blodprøve,skal tilbake mandag for å ta ny. Er jo selvsagt trist å miste,men glad det skjedde med engang,hadde liksom ikke rukket å gå opp for meg enda,og vi hadde ikke tenk til å begynne å prøve før til sommeren,så da venter vi til da! Har nok å henge fingra i med en ett og to åring hjemme. Lykke til til alle her inne! Håper dere alle "kommer i mål" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976371-er-redd-og-lei-megog-h%C3%A5per-noen-vet-om-jeg-kanskje-kan-f%C3%A5-vite-mer-av-legen-i-morgen/#findComment-144609738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå