Gå til innhold

Sliten og irritabel grunnet mye oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å glede meg over ALLES oppmerksomhet og interesse for min mage og graviditet. Kollegaer og andre du ofte har møtt uten å snakke noe med skal vite hvordan det går, de titter ned på magen og mange vil ta på den. De mener det godt men jeg liker det ikke og jeg blir lei og kan bli litt irritert. Jeg føler at alles oppmerksomhet ødelegger litt av gravid gleden.

Er jeg rar eller kjenner noen seg igjen? Er i 26 uke og gruer meg nesten til at magen skal bli større da dette blir ytterligere oppmerksomhet

Fortsetter under...

Jeg føler det litt sånn og, at mennsker jeg nesten aldrig snakker med kommer frem å tar meg på magen, jeg syns det er ubehagelig, Sen lurer jeg på hvorfor det er okej å komentere hvor "stor" jeg er, om jeg har "tvillinger"... det irriterer meg veldig!!!

Jeg er ikke så stor men jeg er en liten dame så det ser kansje litt stor ut... men uansett syns jeg de kan hålle sine teite komentarer for seg selv.

Kansje litt gravid hormoner =) men jeg er ikke allemanns eie!!!!

Hehe, jeg må bare synes det er litt morsomt når du heter "Smilende gravid" og skrev innlegget "Sliten og irritabel grunnet mye oppmerksomhet" ;) ;)

Men ja, at noen kommenterer at man har blitt stor og om det er to der inne er sååå unødvendig og ufint, uansett hva media sier så tror jeg de fleste gravide er ganske opptatt av å ikke bli diger, og når noen kommenterer det er det bare stressende...! Selv har jeg alltid hatt veldig stor privatsone, aldri likt at noen har kommet borti meg, så de fleste holder seg unna, så når noen en sjelden gang er borti så er det de som virkelig gleder seg med meg, og da er det greit! :) Men fremmede kommer ikke inntil her altså, da ninja-kicker jeg de...

Jeg HATER kommentarer i det hele tatt jeg, å blir irritert tilogmed når mamma skal kommentere å kjenne på magen. Jeg har nesten ikke fått noe mage, men hver gang jeg møter mamma eller bonusmamman min, så må de si, nei nå vises det nå at du er blitt gravid hvertfall. å da er det egentlig bare fordi jeg akkurat har spist, eller sitter o.l. for det vises ikke på magen at jeg er gravid, med mindre jeg ligger strak ut på ryggen naken.

Jeg er 21 uker nå, å gruer meg til magen skal poppe ut. Hadde vært koselig for min egen del, men jeg har ikke lyst at folk verken skal kommentere magen eller ta på magen. Får helt angst. Tror jeg er veldig rar sånn, for har ønsket å bli gravid siden jeg var 11 (sykegreier) å nå 15 år etter etter VELDIG mange år med prøving, operasjoner og ivf behandling tror jeg at jeg bare er livredd for at noe skal skje, og har egentlig mest lyst til å holde hele graviditeten for meg selv.

Annonse

Ele: Jeg er smilende gravid når jeg er hjemme og gleder meg til å bli forelder sammen med mannen min.

Alle som kjenner meg godt vet at jeg har stor intimgrense da jeg har krenkende opplevelser med meg i bagasjen men de glemmer litt dette. Kollegaer og bekjente vet ikke dette men har vært tydelig på min avdeling på jobb at jeg ikke ønsker å bli tatt på og at jeg ikke vil ha oppmerksomhet. Men de klarer ikke å la være. De andre avdelinger på jobben har jeg ikke gitt samme beskjed da de er mer fjerne i utgangspunktet og vi en en stor arbeidsplass. For meg har det heller ikke noe å si om det er mamma eller en kollega som ønsker å titte og ta på. Ubehagelig uansett og det vrenger seg inni meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...