Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Hvordan få til det? ser sånne flotte kaker med jevne fine lokk i klare farger ,rød grønn osv. ser ikke for meg det er lett å få marsipan så jevn og fin? tips? vil lage en flott mikke mus klubbhus kake til sønnen min sin bursdag =)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Enkelt å få til med marshmallowsfondant:-) Den farger du før du har i melisen... Google det, så finner du mange tips.
Gulosten™ Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Marshmallow-fondant (mmf) med diverse farger fra Cacas oppi, egentlig veldig enkelt. Blir veldig søtt og egentlig ikke så innmari godt, så noen bruker sukkerpasta i stedet.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Og de klare fargene er ofte fra Wilton eller andre utenlandske merker... De vanlige konditorfargene i butikken er ikke konsentrerte nok....
Kjærepære Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Bruk pastafarger, ikke konditorfarge, og jeg lager selv sukkerpasta ( også kalt fondant). Jeg har nettopp startet med det, og syns det er relativt enkelt, men er mulig å bestille ferdig pasta også. Her er link til en hjemmeside/ blog med masse tips: http://www.villaperlesukker.no/2010/10/28/annas-sukkerpasta/ . Farger kan du få kjøpt på feks http://www.sotesaker.no/index.php?main_page=index&cPath=9&zenid=u0dpug38mht6i2qu1vrdjntp10 .
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Bruk mmf, da får du de fine. Jeg har i farge før jeg har i melis, da blander det seg fint sammen. Bruk pasta og ikke de konditordråpene fra matbutikken. Mmf er mye lettere å jobbe mer enn marsipan, blir med tøyelig og revner ikke så lett. Om du skjevler det ganske tynt smaker det fortreffelig på en sjokoladekake med et tynt lag smørkrem under mmf'en Om du googler mmf+oppskrift ligger det hundrevis på nettet, de er nesten helt like alle sammen. http://anetteskaker....-for-trinn.html
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 ok takk! Er sukkerpasta og mmf noe en kan lege selv? blir de like fine?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Kjøpte ferdig laget sukkerpasta på Panduro forleden, den kan brukes til sånt noe. Finnes i mange klare, fine farger og skal visstnok være enklere å jobbe med enn f.eks marsipan. Men veldig søt smak da
Kjærepære Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Ser min først link kan være kranglete, men siden er i alle fall villaperlesukker.no
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Mmf e både lettere å lage og lettere å jobbe med en sukkerpasta, mmf er smidigere. Jeg har laget sjokoladekake med mmf mange ganger og alltid fått skryt for smaken, jeg synes det smaker godt jeg.
Kjærepære Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 ok takk! Er sukkerpasta og mmf noe en kan lege selv? blir de like fine? Linken jeg sendte var direkte til oppskrift på sukkerpasta, da Men hun selger også ferdig fargede.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Du kan lage marshmallow-fondant. Jeg laget det for første gang sist måned og det var veldig enkelt. Bare google det, så finner du oppskrift. Klissete, men lett. Kjøp gode farger, f.eks har ofte Jernia og Panduro noen, ikke bruk konditorfarge. Jeg hadde fargen i når jeg laget fondanten, da ble den helt jevn og fin.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #13 Skrevet 30. september 2012 Tuuuse takk foralle svar! da prøver jeg å lage mmf! men hvilken type kake er god å ha det på da? sjokoladekake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå