Gå til innhold

Nr. 3 Hvordan var den fødselen? Noen med erfaring

Anbefalte innlegg

Hei! Er i uke 34, har to jenter fra før. Nr.1 ble satt i gang 4 dager før termin pga. svangerskapsforgiftning. Denne fødselen tok 42 timer. De prøvde hormonkapsel, å ta vannet og tilslutt drypp. Fødsel nr. 2 ble også satt i gang 1 dag før UL termin,( mens min termin var en uke før.) pga. vannavgang. Men det kom ingen rier. Så de satt meg på drypp. Den fødselen tok bare 5,5 time. Nå er jeg veldig spendt på hvordan fødsel nr. 3 blir. Mange sier at nr. 3 går lettere. noen som har erfanging med dette

Fortsetter under...

Med mine to første gikk jeg over termin, men kom igang selv. Med den tredje ble jeg igangsatt 11 dager over termin. Jeg var moden og hadde 3cm åpning så de tok vannet. Etter en time begynte jeg å få litt tak, men ikke vondt. To og en halv time etter at vannet ble tatt hadde jeg fem cm åpning, frem til da var ikke riene vonde, som menssmerter bare. Da fikk jeg vondt, veldig vondt. Rier og pressrier kom om hverandre. Plutselig kjente jeg at babyen kom fort nedover kanalen og ut. Den rareste fødselen jeg har opplevd:) jeg var en halv time i aktiv fødsel. Fra vannet ble tatt tok det tre timer.

Nr 3 her starta med vannavgang i uke 35, hadde premature rier ifra uke 23 og myye kynnere med ned press. Men da vannet gikk var det hverken kynnere lr rier etterpå:) så gikk og trampa på sykehuset i 2 døgn uten annet en vannavgang :P men på kvelden det andre døgnet kom det ei jordmor på n-vakt som fant ut at vi sku få ut den ungen:) så hun strippa, satte klyster og satte meg på drypp:) 2,5 timer etterpå satt jeg med ei jente i fanget:) nr 1 kom på termin ( starta med rier) nr 2 kom 3 uker før(vannavgang og rier med en gang) så er spent på hva nr 4 starter med;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...