Gå til innhold

Fersk alenemor trenger middagstips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to kresne småtroll som hentes klokka fire i bhg, og som vil ha middag pronto! når vi kommer hjem, så det har gått endel i pasta og pølser da jeg ikke har fantasi eller energi til å finne på noe bedre, selv om jeg vet at det florerer av lette og gode middager der ute..

Så tar gjerne imot tips om middager som er kjappe å lage, evt kan lages kvelden før, og det gjør ikke noe om middagene er sunne heller ;)

(Eldste på 4 år er selverklært allergisk mot grønnsaker, mens minste på 2 er lettere å styre enn så lenge)

Fortsetter under...

Skrevet

fersk kylling, stek sopp og løk, ha i kyllingen hell over fløte..salt og pepper, kok pasta...går veldig fort.

lasagne kan man lage kvelden før og varme opp. mose gulerøtter og andre grønnsaker som du har oppi kjøttsausen. Da får du litt grønnsaker som er kamuflert..

svinefilet, stekte grønnsaker (gulerot, løk, sopp, brokkoli, det du liker) en boks med rømme over salt og pepper med amadinepoteter..

laks/kylling i form...hvis kylling brun i panne først ha i en ildfast form, ha i litt grønnsaker for din del og 2 åringen, hell over en saus du liker og kanskje litt ost på toppen...kan ha ris, pasta, potet salat til..

spaghetti med kjøttsaus

grillet kylling, hjemmelaget båtpoteter, salat...

pannekaker

Skrevet
fersk kylling, stek sopp og løk, ha i kyllingen hell over fløte..salt og pepper, kok pasta...går veldig fort. lasagne kan man lage kvelden før og varme opp. mose gulerøtter og andre grønnsaker som du har oppi kjøttsausen. Da får du litt grønnsaker som er kamuflert.. svinefilet, stekte grønnsaker (gulerot, løk, sopp, brokkoli, det du liker) en boks med rømme over salt og pepper med amadinepoteter.. laks/kylling i form...hvis kylling brun i panne først ha i en ildfast form, ha i litt grønnsaker for din del og 2 åringen, hell over en saus du liker og kanskje litt ost på toppen...kan ha ris, pasta, potet salat til.. spaghetti med kjøttsaus grillet kylling, hjemmelaget båtpoteter, salat... pannekaker

Supert, tusen takk for svar :)

Tror kanskje jeg prøver laks i form allerede imorgen, hørtes godt ut, men hvor lenge skal de stå iovnen?

Litt flaut å ikke kunne sånne ting, men det er vel en konsekvens av å ha en hobby-kokkelerende eksmann :P

HI

Skrevet

Lag bøttevis med kjøttkaker, kjøttboller, lapskaus, bacalao, fiskekaker osv, og frys ned. Superenkelt når en har mange slike middager i fryseren:)

Ellers er det meste ganske enkelt.

Fiskeboller/fiskepudding/kokt og stekt fisk tar omtrent 10 minutter fra du starter til det er ferdig.

Kjøp deg en sånn "kok poteter i mikroen" boks, så tar potetene bare 5 minutter også (siden det er de som tar lengst tid ellers)

Skrevet

Hei :)

Jeg pleier ofte å gi barnet en smoothie (sånn ferdig, enten Ellas Kithchen eller fra kjøledisken) eller knaskerøtter eller noe fra matboksen når vi sitter i bilen på vei hjem fra barnehagen, så er vi ikke så utsultet når vi kommer hjem.. og jeg kan lage middagen litt mer i fred og ro :)

Jeg vet ikke om det er hva du spør etter, men jeg har akkurat startet en middagsblogg der jeg blogger dagens middag (stort sett i alle fall...) - samme hvor enkel den er (ja, så lenge den ikke smaker helt forferdelig da ... :P)

Kanskje du får noen tips... Er bare helt vanlige middager altså, er ingen superhusmor eller særlig flink på kjøkkenet ... ;)

http://matogmiddag.blogspot.no/

Skrevet

jeg har brukt å ta brokkoli og blomkål i bunnen av formen lagt på laksefileter helt over en saus kjøpt på butikken, fiskesaus...og tatt litt ost over..i ovnen i ca 200grader i ca 15-20 min

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen - er lettere å få ut fingern når jeg får det samlet sånn som her, så kanskje jeg kommer meg på rett kjøl og orker å begynne å lese blogger og matsider etter oppskrifter etterhvert! Og nå har jeg tilogmed allerede begynt å sette sammen middagsliste fra tipsene deres: fisk i form imorgen, jarlsbergtorsk seinere i uka, kjøttboller, pølsegrateng :)

Igjen - tusen takk for at dere svarer meg :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...