Gå til innhold

Norsk/spansk guttenavn - trenger forslag!

Anbefalte innlegg

Vi har to gutter fra før, Emil og Anton. Nå venter vi nr 3 og klarer ikke bestemme oss for guttenavn som høres bra ut både på norsk og spansk. Så langt har vi to navn på lista, men er sikker på det finnes flere vi ikke har tenkt over. Noen tips?

Fortsetter under...

Viktor, Martin, Adam, Abel, Gabriel, Matias, Kristian, Oskar, Abraham, Johan, Mikael, Alfred. Simon, Tomas og Nikolas også, forsåvidt, men uttalen blir jo ganske ulik.

Tusen takk! Gabriel er et vi har på lista :-) Min favoritt er Alfred - må jobbe litt med å overbevise mannen.

Hilsen Hege

Jeg sitter med samme problemet. Min familie er spansk og hans er norsk og jeg trenger navn som fungerer på begge språk. Jeg vil jo at familien min skal kunne uttale navnet skikkelig og ikke syns navnet er rart... Kunne aldri kalt ungen min noe så norsk som Per Ove f.eks.

Det navnene vi sitter å smaker litt på er Mikael (Uttales slik det skrives, ikke som Michael) og Maximillian... Hver gang jeg skal tenkte på et navn, så legger jeg til "El" foran navnet. "El Mikael" osv :P

Ellers så synes samboer at alle sånne latino navn som Enrique, Rafael og slikt hører til en baby med bart sier han. Dust :P

Annonse

Jeg sitter med samme problemet. Min familie er spansk og hans er norsk og jeg trenger navn som fungerer på begge språk. Jeg vil jo at familien min skal kunne uttale navnet skikkelig og ikke syns navnet er rart... Kunne aldri kalt ungen min noe så norsk som Per Ove f.eks. Det navnene vi sitter å smaker litt på er Mikael (Uttales slik det skrives, ikke som Michael) og Maximillian... Hver gang jeg skal tenkte på et navn, så legger jeg til "El" foran navnet. "El Mikael" osv :P Ellers så synes samboer at alle sånne latino navn som Enrique, Rafael og slikt hører til en baby med bart sier han. Dust :P

He he, jeg vet hva samboeren din mener. Jeg har selv litt utfordringer med disse ultra-spanske navnene, sikkert litt farget av filmer og stereotyper...men en mellomting er fint. Liker Maximillian veldig godt.

Venninna mi har også spansk mann og de kalte gutten sin Lucas. Men det er jo et veldig populært navn i Norge for tida. De bor i Spania, så vet ikke om det er sjeldnere der.

Hei, ja det er akkurat det med populariteten - da vi valgte Emil for snart 8 år siden var det nettopp fordi det ikke var så mye brukt - men se på topp-ti lista i dag!

Annonse

Viktor, Martin, Adam, Abel, Gabriel, Matias, Kristian, Oskar, Abraham, Johan, Mikael, Alfred. Simon, Tomas og Nikolas også, forsåvidt, men uttalen blir jo ganske ulik.
Tusen takk! Gabriel er et vi har på lista :-) Min favoritt er Alfred - må jobbe litt med å overbevise mannen. Hilsen Hege

Vet ikke om det blir så lett for han å hete Alfred..

Vil heller like Mateo, Lucas eller Enriqe, kanskje Elrico

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...