Gå til innhold

Muntlig jobbtilbud-fortalte at jeg er gravid- tilbudet trukket tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare så skuffet og lei meg nå... Da jeg bare er ringevikar og får kortere oppdrag på 40-60% fra før av vil dette bety et stort inntektstap for oss med tanke på permisjonspenger. Kanskje 150 000 kroner. Jeg er så sint på meg selv for at jeg fortalte det. Sint på meg selv for at jeg hadde tillit til arbeidsgiver og utrolig skuffet over arbeidsgiver.

Jeg skal ta det opp med tillitsvalgte, men tviler på at jeg kommer noen vei. Nå er stillingen lyst ut og dermed kommer det nok til å komme søkere som er bedre kvalifisert enn meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Må bare si at du har vel deg selv og takke når du måtte si dette før du fikk det skriftlig! Men du kan jo klage til likestillingsombudet og såklart kan du søke, de kan ikke gi stillingen til noen som er mindre kvalifisert selv om du er gravid, det er ikke lov!

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke lov nei!! Man skal ikke diskrimineres fordi man er gravid! Det eneste som er synd er at det var muntlig, selv om det også er bindende! Da blir det ord mot ord. Men ta det allikevel videre, du har absolutt ingenting å tape på det!!

Skrevet

De var trist,men du må være litt lur da.. ikke fortell slike ting før du har kontrakt a hvertfall.Ingen ting å gjøre med det nå.

Skrevet

Muntlig er like gjeldende som skriftlig, gå til sak og vinn -er arbeidsgiver som burde skamme seg

Annonse

Skrevet

Det er ulovlig. Ta saken videre. Selv om det blir ord mot ord vil jo dokumentasjon på at du har vært der som vikar ha en viss påvirkning. ikke la de slippe unna, ta det om nødvendig til mediene (men vær da klar over hva du gjør, du kan bli stemplet som "whistleblower" og ødelegge for all videre karriere).

Uansett, ta saken med tillitsvalgt, antar TV ble informert om at du fikk muntlig tilbud om jobb og det skal jo noe til at den personen lyver, da er iallfall dagene som TV over for vedkommede.

Skrevet

Ja, jeg var dum som sa det. Følte at jeg spilte med reine kort ved å fortelle det, og siden jeg vet at arbidsgiver ikke har lov til å trekke et muntlig tilbud hadde jeg trodd at de også skulle spille et rent spill. Spesielt siden jeg har vært der som vikar i nærmere ett år, arbeidsgiver gir uttrykk for at hun er fornøydbmed jobben jeg gjør og at hun vil beholde meg der i årene fremover (hun snakket om faste stillinger som hun trodde at etterhvert ville bli ledige). Dette langtidsperspektivt var helt klart avgjørende for meg.

Uansett hvordan dette ender, er jo dette en konflikt mellom meg og arbeidsgiver, og da spørs det vel om jeg uansett får fortsette der i årene fremover. Jeg vet at tillitsvalgte var involverte i saken før jeg fikk muntlig tilbud, så jeg må forhøre meg om hva de vet og hvilke argumenter de kan komme med i saken. Også skal jeg sende en søknad på sillingen nå i dag, slik at jeg er med i den offisielle søkerlisten. Er jeg riktig heldig tar arbeidsgiver til vett og ansetter meg ut fra det. Det er ingen søknadsfrist i utlysningen, står bare at de vil ha ansettelse snarest, så dermed kan arbeidsgiver avslutte saken raskt.

Skrevet

Ett spørsmål: du som sier "gå til sak og vinn" . Hvis stillingen allerede er besatt når man vinner saken, hva får man egentlig da? Må arbeidsgiver, i dette tilellet kommunen, hoste opp en ny stilling som det ikke er gitt midler til i budsjettet?

HI

Skrevet
Ett spørsmål: du som sier "gå til sak og vinn" . Hvis stillingen allerede er besatt når man vinner saken, hva får man egentlig da? Må arbeidsgiver, i dette tilellet kommunen, hoste opp en ny stilling som det ikke er gitt midler til i budsjettet? HI

Du kan få erstatning for tapt inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...