Oktoberbarnetmitt Skrevet 29. september 2012 #1 Del Skrevet 29. september 2012 Erfaringer noen?? Jeg hadde egentlig kjøpt en mindre Emmaljungavogn, men byttet denne. For jeg synes bagen var mye større og virket lunere. Nå har jeg kjøpt den med svingbare forhjul. Så jeg er spent på å ta den i bruk. Så er det noen som har erfaring med Mondial? Og har dere erfaring med svingbare forhjul?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarnetmitt Skrevet 30. september 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 30. september 2012 Ingen som har erfaring?? Hva med erfaring på understellet med svingbare forhjul? Tenker meg ihjel på om jeg har gjort riktige valget. Kan ikke bytte enda en gang ;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144592999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arie Skrevet 30. september 2012 #3 Del Skrevet 30. september 2012 Den er en fantastisk vogn! God plass Men jeg har dårlig erfaring med "skinnet" creme fra 2010. Hele vogna sprakk og jeg reklamerte på den. Nå har jeg edge duo. Så følg med hvis du har kjøpt skinnvarianten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144593279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarnetmitt Skrevet 30. september 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 30. september 2012 Så flott! Jeg har kjøpt den nye brunfarget skinn - tror den heter espresso eller noe sånt. Så jeg får følge med da... Kikket på Edge duo, men da ville jeg ikke fått de svingbare hjulene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144593309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 30. september 2012 #5 Del Skrevet 30. september 2012 Vet ikke hvor mye snø og slikt dere har, men svinghjul er etter min erfaring ubrukelig på snø og slafs :-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144593342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarnetmitt Skrevet 30. september 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 30. september 2012 De pleier å brøyte godt her. Ihvertfall har de gjort det de andre årene. Så krysser fingrene for at de gjør like godt arbeid i år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144593389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta.76 har nå 5 barn. Skrevet 1. oktober 2012 #7 Del Skrevet 1. oktober 2012 Den er en fantastisk vogn! God plass Men jeg har dårlig erfaring med "skinnet" creme fra 2010. Hele vogna sprakk og jeg reklamerte på den. Nå har jeg edge duo. Så følg med hvis du har kjøpt skinnvarianten. Samme som henne. Men jeg tror at det må ha vært noe med 2010 varianten, en svakhet o.l. Svingbare forhjul er også helt topp, det har jeg på mine nye vogner nå, mye lettere å trille:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144594734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 1. oktober 2012 #8 Del Skrevet 1. oktober 2012 Ingen som har erfaring?? Hva med erfaring på understellet med svingbare forhjul? Tenker meg ihjel på om jeg har gjort riktige valget. Kan ikke bytte enda en gang ;) Det understellet med store svingbare hjul er helt nytt, har akkurat kommet i butikk, så er nok ikke så mange som har erfaring med det. Men det har jo ganske store hjul som kan låses i fast posisjon om man trenger det, funker nok fint på all slags føre. Det jeg er spent på er hvordan fjæring det har, slike understell kan ofte bli litt stive uten mye fjæring. Du kan fint ha edge bag på dette understellet, alle emmaljungas understell og overdeler passer overens. Du har ikke fått beskjed i butikken om at det ikke passer? Til opplysning vil jeg bare si at bagen til edge/mondial er 4cm større enn city og monkey bag, så ikke veldig mye større med andre ord. Synes det er veldig lurt av deg å velge svingbare hjul, det er det beste å trille med og har man prøvd det ser man seg aldri tilbake Du blir nok kjempe fornøyd, emmaljunga er gode på å lage gode vogner! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144594795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeidiL Skrevet 1. oktober 2012 #9 Del Skrevet 1. oktober 2012 Den er en fantastisk vogn! God plass Men jeg har dårlig erfaring med "skinnet" creme fra 2010. Hele vogna sprakk og jeg reklamerte på den. Nå har jeg edge duo. Så følg med hvis du har kjøpt skinnvarianten. Samme som henne. Men jeg tror at det må ha vært noe med 2010 varianten, en svakhet o.l. Svingbare forhjul er også helt topp, det har jeg på mine nye vogner nå, mye lettere å trille:) Det stemmer at det var noe galt med 2010 creme. Fikk byttet kalesje på Kattis forrige uke og hun sa at det var en rull som ikke ble impregnert riktig,slik at normal slitasje førte til at den ble stygg. Men skal være greit nå men bare kalesjen min som var blitt stygg, resten er fin som bare det! Elsker den vogna. Men har ikke erfaring med understellet - det har kommet etter at jeg kjøpte vogna Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144594813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarnetmitt Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 1. oktober 2012 Ingen som har erfaring?? Hva med erfaring på understellet med svingbare forhjul? Tenker meg ihjel på om jeg har gjort riktige valget. Kan ikke bytte enda en gang ;) Det understellet med store svingbare hjul er helt nytt, har akkurat kommet i butikk, så er nok ikke så mange som har erfaring med det. Men det har jo ganske store hjul som kan låses i fast posisjon om man trenger det, funker nok fint på all slags føre. Det jeg er spent på er hvordan fjæring det har, slike understell kan ofte bli litt stive uten mye fjæring. Du kan fint ha edge bag på dette understellet, alle emmaljungas understell og overdeler passer overens. Du har ikke fått beskjed i butikken om at det ikke passer? Til opplysning vil jeg bare si at bagen til edge/mondial er 4cm større enn city og monkey bag, så ikke veldig mye større med andre ord. Synes det er veldig lurt av deg å velge svingbare hjul, det er det beste å trille med og har man prøvd det ser man seg aldri tilbake Du blir nok kjempe fornøyd, emmaljunga er gode på å lage gode vogner! OK. Ja, jeg vet det er nytt med store svingbare hjul. Tenkte mest på om noen hadde erfaring med det gamle understellet - og så at det kanskje kunne sammelignes. Men det kan kanskje ikke det. Det var tross alt større hjul på og litt andre forskjeller...Jeg fikk beskjed i butikken at jeg ikke kunne få svingbare hjul til Edge duo overdelene. Kan hende jeg har misforstått, men jeg spurte flere ganger, for å gjøre meg forstått... Når det gjelder bagen husker jeg ikke hvor stor forskjell de sa det var, men bagen virket mye større og lunere. Likevel om 4cm ikke høres så mye ut. Så ut som det var mye bedre plass der... jaja, det spiller egentlig ikke så veldig stor rolle, for prisforskjellen var liten. Godt å høre at det er gode sjanser for at jeg blir fornøyd. Jeg har hørt mye positivt om Emmaljunga. De har tross alt overlevd lenge... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144596186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarnetmitt Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 1. oktober 2012 Den er en fantastisk vogn! God plass Men jeg har dårlig erfaring med "skinnet" creme fra 2010. Hele vogna sprakk og jeg reklamerte på den. Nå har jeg edge duo. Så følg med hvis du har kjøpt skinnvarianten. Samme som henne. Men jeg tror at det må ha vært noe med 2010 varianten, en svakhet o.l. Svingbare forhjul er også helt topp, det har jeg på mine nye vogner nå, mye lettere å trille:) Det stemmer at det var noe galt med 2010 creme. Fikk byttet kalesje på Kattis forrige uke og hun sa at det var en rull som ikke ble impregnert riktig,slik at normal slitasje førte til at den ble stygg. Men skal være greit nå men bare kalesjen min som var blitt stygg, resten er fin som bare det! Elsker den vogna. Men har ikke erfaring med understellet - det har kommet etter at jeg kjøpte vogna Ja, det er jo bare å klage om det ikke er som det skal. Men litt kjedelig om det tar tid... Jeg har vel tatt en sjanse som har kjøpt helt nytt, altså ny farge/stoff og nytt understell, som ikke har vært utprøvd før. Jeg tror likevel at det skal gå bra - jeg stoler på Emmaljunga. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144596202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 1. oktober 2012 #12 Del Skrevet 1. oktober 2012 Ingen som har erfaring?? Hva med erfaring på understellet med svingbare forhjul? Tenker meg ihjel på om jeg har gjort riktige valget. Kan ikke bytte enda en gang ;) Det understellet med store svingbare hjul er helt nytt, har akkurat kommet i butikk, så er nok ikke så mange som har erfaring med det. Men det har jo ganske store hjul som kan låses i fast posisjon om man trenger det, funker nok fint på all slags føre. Det jeg er spent på er hvordan fjæring det har, slike understell kan ofte bli litt stive uten mye fjæring. Du kan fint ha edge bag på dette understellet, alle emmaljungas understell og overdeler passer overens. Du har ikke fått beskjed i butikken om at det ikke passer? Til opplysning vil jeg bare si at bagen til edge/mondial er 4cm større enn city og monkey bag, så ikke veldig mye større med andre ord. Synes det er veldig lurt av deg å velge svingbare hjul, det er det beste å trille med og har man prøvd det ser man seg aldri tilbake Du blir nok kjempe fornøyd, emmaljunga er gode på å lage gode vogner! OK. Ja, jeg vet det er nytt med store svingbare hjul. Tenkte mest på om noen hadde erfaring med det gamle understellet - og så at det kanskje kunne sammelignes. Men det kan kanskje ikke det. Det var tross alt større hjul på og litt andre forskjeller...Jeg fikk beskjed i butikken at jeg ikke kunne få svingbare hjul til Edge duo overdelene. Kan hende jeg har misforstått, men jeg spurte flere ganger, for å gjøre meg forstått... Når det gjelder bagen husker jeg ikke hvor stor forskjell de sa det var, men bagen virket mye større og lunere. Likevel om 4cm ikke høres så mye ut. Så ut som det var mye bedre plass der... jaja, det spiller egentlig ikke så veldig stor rolle, for prisforskjellen var liten. Godt å høre at det er gode sjanser for at jeg blir fornøyd. Jeg har hørt mye positivt om Emmaljunga. De har tross alt overlevd lenge... Gammelt understell? Tenker du da på nitro/ozone understellet? Det har jeg og det fungerer supert, men dette er et mye mindre understell med mindre hjul. Så det blir nok noe helt annet... Så uprofft av de at de sa at edge ikke kunne ha det understellet, helt utrolig -det burde du si ifra om for det er helt feil. Og ja bagen er faktisk bare 4cm kortere, og putter du edge madrassen oppi citybagen er det faktisk nesten ingen forskjell, har prøvd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144596225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarnetmitt Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 1. oktober 2012 Ingen som har erfaring?? Hva med erfaring på understellet med svingbare forhjul? Tenker meg ihjel på om jeg har gjort riktige valget. Kan ikke bytte enda en gang ;) Det understellet med store svingbare hjul er helt nytt, har akkurat kommet i butikk, så er nok ikke så mange som har erfaring med det. Men det har jo ganske store hjul som kan låses i fast posisjon om man trenger det, funker nok fint på all slags føre. Det jeg er spent på er hvordan fjæring det har, slike understell kan ofte bli litt stive uten mye fjæring. Du kan fint ha edge bag på dette understellet, alle emmaljungas understell og overdeler passer overens. Du har ikke fått beskjed i butikken om at det ikke passer? Til opplysning vil jeg bare si at bagen til edge/mondial er 4cm større enn city og monkey bag, så ikke veldig mye større med andre ord. Synes det er veldig lurt av deg å velge svingbare hjul, det er det beste å trille med og har man prøvd det ser man seg aldri tilbake Du blir nok kjempe fornøyd, emmaljunga er gode på å lage gode vogner! OK. Ja, jeg vet det er nytt med store svingbare hjul. Tenkte mest på om noen hadde erfaring med det gamle understellet - og så at det kanskje kunne sammelignes. Men det kan kanskje ikke det. Det var tross alt større hjul på og litt andre forskjeller... Jeg fikk beskjed i butikken at jeg ikke kunne få svingbare hjul til Edge duo overdelene. Kan hende jeg har misforstått, men jeg spurte flere ganger, for å gjøre meg forstått... Når det gjelder bagen husker jeg ikke hvor stor forskjell de sa det var, men bagen virket mye større og lunere. Likevel om 4cm ikke høres så mye ut. Så ut som det var mye bedre plass der... jaja, det spiller egentlig ikke så veldig stor rolle, for prisforskjellen var liten. Godt å høre at det er gode sjanser for at jeg blir fornøyd. Jeg har hørt mye positivt om Emmaljunga. De har tross alt overlevd lenge... Gammelt understell? Tenker du da på nitro/ozone understellet? Det har jeg og det fungerer supert, men dette er et mye mindre understell med mindre hjul. Så det blir nok noe helt annet... Så uprofft av de at de sa at edge ikke kunne ha det understellet, helt utrolig -det burde du si ifra om for det er helt feil. Og ja bagen er faktisk bare 4cm kortere, og putter du edge madrassen oppi citybagen er det faktisk nesten ingen forskjell, har prøvd Ja, tenker på det understellet. Blir ikke helt det samme når jeg tenker meg om... Jeg får bare holde meg til det jeg har. Og håpe jeg blir fornøyd ;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144596421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arie Skrevet 1. oktober 2012 #14 Del Skrevet 1. oktober 2012 Den er en fantastisk vogn! God plass Men jeg har dårlig erfaring med "skinnet" creme fra 2010. Hele vogna sprakk og jeg reklamerte på den. Nå har jeg edge duo. Så følg med hvis du har kjøpt skinnvarianten. Samme som henne. Men jeg tror at det må ha vært noe med 2010 varianten, en svakhet o.l. Svingbare forhjul er også helt topp, det har jeg på mine nye vogner nå, mye lettere å trille:) Det stemmer at det var noe galt med 2010 creme. Fikk byttet kalesje på Kattis forrige uke og hun sa at det var en rull som ikke ble impregnert riktig,slik at normal slitasje førte til at den ble stygg. Men skal være greit nå men bare kalesjen min som var blitt stygg, resten er fin som bare det! Elsker den vogna. Men har ikke erfaring med understellet - det har kommet etter at jeg kjøpte vogna Jeg synes det er så rart at Emmaljunga ikke har vært ærlige å tilbakekalt vognene. Min så helt J..... ut! Men siden det var gått over to år, ville de ikke gi meg reklamasjon. Det endte med forbrukerrådet og Barnashus som gjorde opp for seg. En barnevogn skal da vare lenger enn to år! Så det er 5 år på barnevogner. Kjenner det irriterer meg litt, selv om det ordnet seg for meg altså. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144596716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 1. oktober 2012 #15 Del Skrevet 1. oktober 2012 Den er en fantastisk vogn! God plass Men jeg har dårlig erfaring med "skinnet" creme fra 2010. Hele vogna sprakk og jeg reklamerte på den. Nå har jeg edge duo. Så følg med hvis du har kjøpt skinnvarianten. Samme som henne. Men jeg tror at det må ha vært noe med 2010 varianten, en svakhet o.l. Svingbare forhjul er også helt topp, det har jeg på mine nye vogner nå, mye lettere å trille:) Det stemmer at det var noe galt med 2010 creme. Fikk byttet kalesje på Kattis forrige uke og hun sa at det var en rull som ikke ble impregnert riktig,slik at normal slitasje førte til at den ble stygg. Men skal være greit nå men bare kalesjen min som var blitt stygg, resten er fin som bare det! Elsker den vogna. Men har ikke erfaring med understellet - det har kommet etter at jeg kjøpte vogna Jeg synes det er så rart at Emmaljunga ikke har vært ærlige å tilbakekalt vognene. Min så helt J..... ut! Men siden det var gått over to år, ville de ikke gi meg reklamasjon. Det endte med forbrukerrådet og Barnashus som gjorde opp for seg. En barnevogn skal da vare lenger enn to år! Så det er 5 år på barnevogner. Kjenner det irriterer meg litt, selv om det ordnet seg for meg altså. Det var bare sinnsykt dårlig!! Har hørt det at emmaljunga er dårlige på service, så da er det om å gjøre å handle vogn i en butikk med god service sånn som kattis i strømstad. Skjønner at du irriterer deg over det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-144597586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helio14 Skrevet 15. mai 2013 #16 Del Skrevet 15. mai 2013 Erfaringer noen?? Jeg hadde egentlig kjøpt en mindre Emmaljungavogn, men byttet denne. For jeg synes bagen var mye større og virket lunere. Nå har jeg kjøpt den med svingbare forhjul. Så jeg er spent på å ta den i bruk. Så er det noen som har erfaring med Mondial? Og har dere erfaring med svingbare forhjul?? Har du prøvd vognen? Er det en emmaljunga duo med duo s understell (svingbare hjul) du har kjøpt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145351847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 15. mai 2013 #17 Del Skrevet 15. mai 2013 Vi har bestillt Emmaljunga Mondial duo i fargen vanilla leatherette md duo-s understellet. Damen på butikken skrøt veldig av dn. Prøvde bare litt i butikken,og dn virket kjempe lett . Gleder mg til å få dn hjem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145352160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helio14 Skrevet 16. mai 2013 #18 Del Skrevet 16. mai 2013 Vi har bestillt Emmaljunga Mondial duo i fargen vanilla leatherette md duo-s understellet. Damen på butikken skrøt veldig av dn. Prøvde bare litt i butikken,og dn virket kjempe lett . Gleder mg til å få dn hjem Hvor mye betalte du for den? Satser på at den fungerer godt på snø og i skogen også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145352553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. mai 2013 #19 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har også kjøpt vogn med dette understellet, men endte på en edge duo istedet vi da.. Forskjellene er jo ikke spesielt store bortsett fra stoff og skinn. Har ikke fått prøvd den med baby oppi, men har jo prøvetrillet den en hel del her hjemme, og tror nok dette blir en helt fantastisk vogn. Den er stor og romslig, god og lett å trille, har alle de finessene jeg så etter, lett å legge sammen, tar riktig nok en del plass sammenlagt også, men vil ha en lun, stabil og god vogn med god plass, så da blir det jo bare slik. Kjøpte den med adapter til bilstol, stelleveske, fottrekk til sportsdelen og paraply, og den kom på rundt 11000,-, tror den mondial er ca 1000,- dyrere enn edge. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145352618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 16. mai 2013 #20 Del Skrevet 16. mai 2013 Vi har bestillt Emmaljunga Mondial duo i fargen vanilla leatherette md duo-s understellet. Damen på butikken skrøt veldig av dn. Prøvde bare litt i butikken,og dn virket kjempe lett . Gleder mg til å få dn hjem Hvor mye betalte du for den? Satser på at den fungerer godt på snø og i skogen også Vi betalte 9000kr for dn md stelleveske og duo-s understellet ( i Norge )... Dn virket veldig lett og enkel å trille. Har hatt andre understell tidligere mn denne her var betydelig lettere synes jg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145352911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 16. mai 2013 #21 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har også kjøpt vogn med dette understellet, men endte på en edge duo istedet vi da.. Forskjellene er jo ikke spesielt store bortsett fra stoff og skinn. Har ikke fått prøvd den med baby oppi, men har jo prøvetrillet den en hel del her hjemme, og tror nok dette blir en helt fantastisk vogn. Den er stor og romslig, god og lett å trille, har alle de finessene jeg så etter, lett å legge sammen, tar riktig nok en del plass sammenlagt også, men vil ha en lun, stabil og god vogn med god plass, så da blir det jo bare slik. Kjøpte den med adapter til bilstol, stelleveske, fottrekk til sportsdelen og paraply, og den kom på rundt 11000,-, tror den mondial er ca 1000,- dyrere enn edge. :-) Ja dt er nok ikke store forskjellen mellom mondial og duo Mn vi fikk md fotrekk til sportsdelen. Så i tillegg til vogn og stelleveske som kostet 9000kr betalte vi 450kr for biladapter slik at vi slipper å ha md hele vognen over alt. Heldig du som har hentet dn. Vi har litt dårlig plass så henter dn rett før termin. Gleder mg til å trille i dn jg oxo :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145352922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaiBaby13 Skrevet 16. mai 2013 #22 Del Skrevet 16. mai 2013 Vi har kjøpt duo edge med duo s understell, altså svingbare forhjul. Lett og grei, får se hvordan det blir med baby oppi bruken blir mest på asfalt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976079-emmaljunga-mondial-duo/#findComment-145352944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå