Gå til innhold

fødsels angst.......

Anbefalte innlegg

plutselig går det virkelig opp for meg at det kan skje når som helst..er livredd for å føde men vet ikke hvorfor..redd for at ting skal skje så fort at jeg ikke rekker sykehuset.. i og med at jeg har vært og er plaget med prematurer rier og kraftige kynnere er jeg redd jeg ikke skal oppdage at det er fødselen som er i gang før pressriene setter inn...er førstegangs og livredd:(:(

de tar ikke imot barn her jeg bor som fødes før uke 36 det vil si at jeg må reise med fly hvis det setter i gang før å det tar sin tid...huff..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976073-f%C3%B8dsels-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, jeg hadde samme tankene første gangen (des. 2010). Har du en mann som er der med deg? Det var ihvertfall betryggende på meg. Jeg hadde nok vært helt nervevrak hvis jeg bodde alene.

De aller fleste merker når fødselen starter, tror ikke du skal bekymre deg for det :) Ser du har termin kun 6 dager før meg. Sjangsene er store for at vi begge går lengre enn uke 36, går nok bra skal du se.

jo jeg har verdens snilleste mann bare et problem at han er 5 timers kjøring unna..er hjemme i helgene og ellers de dagene han kan, går siste året på et universitetsstudie..så han er rimelig stresset han og.. det har vert mye dette svangerskapet. slutter på bricanyl behandling nå til uka å da regner jeg med at riene tar seg opp for fult..

bor alene men mi mor er ikke langt unna om det skjer noe men uansett...

Huff! Høres ikke noe kjekt ut... Har du noen som kan bo sammen med deg en stund? En venninne eller din mor? Din mor har vel vært gjennom fødsel selv, og vet da en hel del...

Bare noen tanker fra meg. Uten så går det nok helt fint. Men det er lett for meg å si. Føler virkelig med deg...

Annonse

Dette er mitt 3 sv.skap, og eg er minst lika redd denna gongen. Eg bur 1,5t fra sjukehuset som er lokalt, og der tar de ikkje imot før du er fullgåtte 36.

Sist fødsel tok 1t og 5 min, fra det starta.

Eg har hatt masse kynnera og smårier, nedpress etc i alle sv.skap og pakka bagen min i veke 30 ;) men, har gått nesten til termin allikavell.

Denna gongen har eg fått fødselsplanlegging, og då sa legen til meg på sjukehuset at du skal ikkje vera redd eller bekymra deg om du føder heime el i ambulanse. Dei er aldri redd dei som føder kjapt, for da kommer babyen ut. Dei er redd dei som føder lenge og det oppstår komplikasjoner og baby sitter fast.

Detta går bra for deg uansett! Og veit du kva, når fødselen er igang so veit du da som "kvinne"

Lykke til :)

takk for oppmuntirng:) alle sier at jeg kommer til å vite det men de falske riene mine er veldig heftige å regelmessige å ikke minst vonde når de setter i gang den siste måneden når jeg har vært inne å tatt ctg når jeg har hatt det som verst har ctg måleren gått helt til 100 å da går den ikke lengre. pluss at de varer et min å kommer regelmessig... jordmødrene skjønner ikke at jeg ikke har født for lenge siden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...