Gå til innhold

Flere som fortsatt er kvalme og kaster opp?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 24, og har akkurat returnert hele middagen.

Jeg kaster heldigvis ikke opp oftere enn 2-3 ganger i uka, men er fortsatt kvalm daglig. Jeg klarer fint å gå på jobb med kvalmen, så jeg skal ikke klage, men det er jo litt kjedelig da :)

Og - gode råd mot halsbrann tas i mot med takk. Mandler, melk, gaviscon og novaluzid har dårlig effekt.

Fortsetter under...

Annonse

Takk for tips angående halsbrann.

Titralac har jeg brukt tidligere, altså før graviditet, og det hadde ikke så god effekt hos meg. Love hearts har jeg brukt tidligere i graviditeten, men skal gjøre et nytt forsøk :) Det er iallefall morsommere å spise enn gaviscon og novaluzid.

Kvalmen min økte fra uke 10, og det var også da jeg begynte å kaste opp. Så det er mange som ikke passer inn i "standard-malen" i forhold til kvalme og oppkast.

Jeg har heldigvis ikke kastet opp mer enn 1-3 ganger i uken, men er konstant kvalm og sliter med å få i meg mat. Kvalmen kom rundt uke 8 og ble gradvis verre. Nå er jeg 12+2 og håper at den skal gi seg tidligere enn den gjorde sist. Første gang roet det seg rundt ordinær ul.

Sånn som det er nå klarer jeg ikke å jobbe eller gjøre husarbeid.

Uke 19 her og fortsatt kvalm så og si heele tiden, men får i meg mer mat nå og kaster mindre opp enn jeg gjorde i uke 9-16.

Håper det går over snart! For sliter på humøret og føler meg ofte deppa fordi jeg ikke greier å få gjort noe fornuftig..

Uke 14 (13+4) og er fortsatt veldig kvalm. HAr vært kvalm siden uke 7-8, og har noen bedre dager innimellom, men jevnt over er kvalmen fortsatt like sterk. Kaster heldisvis ikke opp så ofte, men er sånn rett før store deler av dagen. Jobber 50%, men får ikke gjort så mye hjemme... Siste uken har jeg hatt mye sure oppstøt og halsbrann også. Det kom i uke 36-37 med de to andre...

Men er nesten godt å se at jeg ikke er alene :)

Lurer meg inn her... er "bare" 8+2 og kaster opp 3-10 ganger daglig. Begynte så tidlig som i uke 5. Nettopp begynt i ny jobb, og har klart meg med et nødskrik så langt, men går ned i vekt og er sliten. varierer litt i intensiteten på kvalmen, men stort sett veldig tilstede... hehe Skjønner jeg har noe å se frem til hvis det ikke går over i uke 12.... "gulp"

Jeg har også merket forverring av kvalmen de siste par ukene. Jeg kan gjerne forsyne meg med en stor porsjon middag men såvidt klare en munnfull av den. Stakkars svigermor ;) Har nettopp vært på ferie og sliter fælt med døgnrytmen - noe som ikke gjør saken bedre. Er i uke 14 nå, og forløpig er jeg kvalmere enn noen gang. Håper bare ikke det fortsetter i den retningen.. Huff

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...