Gå til innhold

Dere som allerede har barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere situasjonen mtp. barnevakt når dere har time til uttak/innsett?

Og vet barnet/barna om forsøkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er 12 år, og jeg og faren har delt omsorg, 1 uke hver plass, så det har ordna seg fint for oss.

Skrevet

Våre barn er også store så de vet det.

Næreste familie vet det også, så de skal hjelpe til når vi reiser da vi skal til Danmark...

Skrevet
Våre barn er også store så de vet det. Næreste familie vet det også, så de skal hjelpe til når vi reiser da vi skal til Danmark...

Vi har ei på 6. Hun vet ikke noe... Vil ikke at hun skal bli skuffet. Hun snakker hver dag om at hun ønsker å bli storesøster :) så får vi håpe det skjer.. Nå gjør vi det i Norge, og trenger vi hjelp til henting/levering stiller familien opp :)

Skrevet

Gubben har ei på 9 år.. Der har bestemor steppet inn som barnevakt og med kjøring til og fra skole.. Vi har ei felles på 1,5 år.. Hun har vært hos dagmammaen som vanlig. Hun ble med til Trondheim da vi skulle ha uttak.. Men vi har venner i Trondheim som var barnevakt den dagen det var uttak.. Ingen av barna vet om forsøket nå.. Holdt det hemmelig for eldste ved forrige forsøk også ( som resulterte i veslefrøkna vår). Hun fikk vite det da jeg var 4,5 mnd på vei.. Og omverden fikk vite det da jeg var 6 mnd på vei.. Grunnen til så sent var at vi har vært gravide før, men det endte i dødfødsel i uke 22. Og da hadde eldste akkurat fått vite det 3 uker før. Og hun ble knust.. Blir nok sent før folk får vite det nå også.. Men blir nok ikke så sent som 6 mnd. Nærmeste familie vet jo om forsøket da. :)

Skrevet (endret)

Vi kommer til å trenge barnevakt v/ uttak og innsett tenker jeg. Sønnen vår er 6 år og snakker masse om at han ønsker en lillebror eller lillesøster. Vi har valgt å holde det for oss selv pga. han har blitt så skuffet tidligere..

Men gir dere beskjed om at dere starter med medisin eller sier dere bare datoene til de som skal passe på?

Endret av *ønskegull*
Skrevet

Vi har en gutt på to år. Han er litt for liten til å skjønne så veldig mye og vi vil heller ikke at han skal prate om det i barnehagen, så vi har ikke forklart ham noe.

Vi har hatt to forsøk i dk nå i vår. Han var med. Mannen leverte sin prøve først og da var jeg sammen med gutten vår. Etterpå var det egguthenting og da var mannen sammen med gutten vår på venterommet. Ved innsett har også mannen vært på venterommet med gutten vår. Veldig uproblematisk:-)

De dagene vi har vært i dk har det vært mannen som har tatt seg mest av gutten vår. Hvis barna er større er det jo vanskeligere å ikke fortelle noe.

Skrevet

Det høres ut som en fin ordning for dere :) Jeg er så pysete at jeg må ha med mannen over alt så for oss er det best å bare være oss to.

Skrevet

De to vi har er jo så store, at de får vite det de vil om prosess og datoer...

Men som vi har måttet forklare: de kan ikke bli med til Danmark på ferie mens vi er på klinikken da de skal inn og hente ut ting fysisk både fra meg og pappaen, slil at formen nok er på bunn... ;)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gamle de er? :) Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Skrevet

Åh, trodde jeg hadde skrevet det! De er 12 & 14, så de går jo i 7. & 9. klasse...

Skrevet

Åj, det har jeg ikke tenkt pÅ! Har ei datter pÅ 4 År, men vi bor jo i samme by som sykehuset og hun gÅr i bhg. Men trenger vi barnevakt tror dere? Blir man lagt inn? :)

Skrevet

Jeg trenger fordi vi bruker tid på reising :) Hvis det er i samme by så trenger du nok ikke, med det mindre du får time rett før hun skal hjem fra bhg :) Tror ikke vi blir lagt inn, men aner ikke hvor lang tid slike ting tar. Første IVF for oss :D

Skrevet

Vi skal til Danmark og fikk beskjed om at vi må regne 4-5 dager da vi skal ha uttak og innsett på samme tur...

Derfor er det et must for oss

Skrevet

Det er veldig forståelig :)

Skrevet

Aha, skjønner! :) Men da kan det høres ut som om vi berger uten barnevakt, kanskje like greit for vi har ikke noe familie i nærheten... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...