Litle Peanut Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Gir dere pastaskruer til barnet? Det står at de inneholder durumhvete, så regner med at de ikke inneholder melk eller egg, men minsten her reagerte på pastaskruer jeg gav han for noen måneder siden, så har enda ikke tord å prøve igjen. Fant noen så var uten gluten, egg og melk på nettet, men syns portoen var altfor dyr (3 ganger så dyr som skruene), så droppet det foreløpig....burde kanskje prøvd pastaskruene kjøpt i butikk, men tenkte jeg skulle høre med dere om dere har barn som har reagert?
Gjest yrild Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Pasta har jo som oftest egg i seg ja...
Litle Peanut Skrevet 29. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2012 Men da burde de opplyse om slik mener nå jeg. Står hverken at det inneholder egg, eller spor av egg.
Gjest amandine Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 Finnes mange pastaskruer uten egg. Stort sett er de de dyrere merkene som har egg i, og det skal være spesifisert. Da vi hadde eggallergi i hus brukte vi coop xtra sine pastaplater til lasagne, iallefall, uten problem. Vakkerungen var kjempeallergisk mot egg som liten, men har heldigvis vokst det av seg.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Min tåler egg da, men jeg kjøper ofte glutenfritt og i den hyllen er de glutenfrie også egg frie to fluer i en smekk da =) Mini tåler ikke melk, men det e r jo sjeldent det i pasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå