Gå til innhold

Er det flere som har barn som sitter lenge på do?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer!

3-åringen min bruker så utrolig lang tid på do når hun skal bæsje. Hvis hun fikk viljen sin hver gang, så kunne hun sittet opp mot 20 minutter.

Bæsjer litt, synger litt, bæsjer litt mer og deretter synger litt mer.

Kjenner at jeg ikke vil mase for mye på henne, men det er litt slitsomt til tider. Spesielt fordi hun gjerne vil at jeg skal sitte der sammen med henne, og det går ikke alltid i 20 min når jeg er alene med barna. Lillebror har nemlig ikke tålmodighet til det.

Er det flere som har dette "problemet"? Og hvor mye kan jeg egentlig mase på at hun skal bli ferdig?

Fortsetter under...

20 min defineres ikke som lenge her i huset!

Her har junior et obligatorisk opphold på 40 min på do hver dag etter barnehagen.

Ganske greit, egentlig, for da får jeg lagd ferdig middagen uten at hun plager lillebroren ;)

Men å bæsje på do er ikke en aktivitet man tar i fellesskap her i huset, så hun får pent sitte alene ;)

Kjenner meg godt igjen her....

Har også en som kan sitte i all evighet, og går jeg blir det sår gråt, hyl og skrik :(

Han har også ei lillesøster som ikke har tålmodighet til å vente....

Så det blir ofte til at jeg maser på han dessverre, burde nok ikke gjort det.....

Kjenner meg godt igjen. Jenta mi har laget seg en fin stabel med bøker på do så hun har noe å lese på ;)

Tar etter faren sin der ja :D

Jeg har sagt at jeg ikke gidder å sitte inne på do sammen med henne og at hun heller kan rope når hun er ferdig.

Hun sitter der mellom 10-30minutter så jeg får jo tid til å støvsuge litt, vaske litt på kjøkkenet eller annet småpussel.

Gidder ikke mase på henne på å bli ferdig. Jeg ble mast på da jeg var liten og endte opp tilslutt hvor jeg nektet å gå på do og fikk forstoppelse. Et smertefullt minne ;)

Annonse

3-åringen min bruker så utrolig lang tid på do når hun skal bæsje. Hvis hun fikk viljen sin hver gang, så kunne hun sittet opp mot 20 minutter. Bæsjer litt, synger litt, bæsjer litt mer og deretter synger litt mer. Kjenner at jeg ikke vil mase for mye på henne, men det er litt slitsomt til tider. Spesielt fordi hun gjerne vil at jeg skal sitte der sammen med henne, og det går ikke alltid i 20 min når jeg er alene med barna. Lillebror har nemlig ikke tålmodighet til det. Er det flere som har dette "problemet"? Og hvor mye kan jeg egentlig mase på at hun skal bli ferdig?

Tenk at barna våre har blitt så store at vi kan begynne med å skrive innlegg på småtroll 3-6 år! :D

Ja, her tar vi oss også veldig god til når vi skal bæsje.. Og hun lurer meg og sier at hun skal bæsje, når hun egentlig ikke skal det, for da setter jeg meg på krakken på badet og venter på at hun skal bli ferdig. (Noe jeg ikke gidder når det bare er bimmelim.)

Jeje.. og sånn går nu dagan..

Gjest Kira bjeffer!
Tenk at barna våre har blitt så store at vi kan begynne med å skrive innlegg på småtroll 3-6 år! :D Ja, her tar vi oss også veldig god til når vi skal bæsje.. Og hun lurer meg og sier at hun skal bæsje, når hun egentlig ikke skal det, for da setter jeg meg på krakken på badet og venter på at hun skal bli ferdig. (Noe jeg ikke gidder når det bare er bimmelim.) Jeje.. og sånn går nu dagan..

Jeg nyter å være på småtroll 3-6 år ;)

Nå har jeg begynt å gå ut de gangene hun skal bæsje, men hun lurer meg omvendt av din. Hun sier at hun bare skal tisse, og da blir jeg jo stående. Men titt og ofte "ombestemmer" hun seg... luringene :)

Tenk at barna våre har blitt så store at vi kan begynne med å skrive innlegg på småtroll 3-6 år! :D Ja, her tar vi oss også veldig god til når vi skal bæsje.. Og hun lurer meg og sier at hun skal bæsje, når hun egentlig ikke skal det, for da setter jeg meg på krakken på badet og venter på at hun skal bli ferdig. (Noe jeg ikke gidder når det bare er bimmelim.) Jeje.. og sånn går nu dagan..
Jeg nyter å være på småtroll 3-6 år ;) Nå har jeg begynt å gå ut de gangene hun skal bæsje, men hun lurer meg omvendt av din. Hun sier at hun bare skal tisse, og da blir jeg jo stående. Men titt og ofte "ombestemmer" hun seg... luringene :)

Finner trøst i at neste gang vi skal skifte forum, har de begynt på skolen! Wheee!! :D Time flies, and I luv it! ;)

Gjest Kira bjeffer!
Jeg nyter å være på småtroll 3-6 år ;) Nå har jeg begynt å gå ut de gangene hun skal bæsje, men hun lurer meg omvendt av din. Hun sier at hun bare skal tisse, og da blir jeg jo stående. Men titt og ofte "ombestemmer" hun seg... luringene :)
Finner trøst i at neste gang vi skal skifte forum, har de begynt på skolen! Wheee!! :D Time flies, and I luv it! ;)

Tjoho....herlig;)

(men da må du ikke gjøre som meg, dvs få flere! Er jo igjen på småtroll 0-1 år, men garanterer at det er siste gangen. Begynner å bli for gammel til våkennetter ;) )

Tjoho....herlig;) (men da må du ikke gjøre som meg, dvs få flere! Er jo igjen på småtroll 0-1 år, men garanterer at det er siste gangen. Begynner å bli for gammel til våkennetter ;) )

Her slipper ingen inn! Ingen skal få!! ;)

Heldigvis heter jeg ikke Maria heller, så sjansen er mikroskopisk;)

Annonse

• 3 uker senere...
Gjest eelis+kian ♥

Øøøørh, vi hadde en kjempediskusjon i helga om dette med å holde hverandre med selskap på do. Jeg vil ikke sitte der i dritlukta i 30 min om dagen, og han KAN bæsje alene, så her har vi kranglet så naboene hører oss. Vet ikke om det er rett, men seriøst...? Tre år gammel med anstand på dass?!?

Gjest eelis+kian ♥

Øøøørh, vi hadde en kjempediskusjon i helga om dette med å holde hverandre med selskap på do. Jeg vil ikke sitte der i dritlukta i 30 min om dagen, og han KAN bæsje alene, så her har vi kranglet så naboene hører oss. Vet ikke om det er rett, men seriøst...? Tre år gammel med anstand på dass?!?

Bør kanskje legge til at han har vært bleiefri i 9 mnd nå...

Gjest Kira bjeffer!

ØØØØrh, vi hadde en kjempediskusjon i helga om dette med å holde hverandre med selskap på do. Jeg vil ikke sitte der i dritlukta i 30 min om dagen, og han KAN bæsje alene, så her har vi kranglet så naboene hØrer oss. Vet ikke om det er rett, men seriØst...? Tre år gammel med anstand på dass?!?

Hehe, anstand på dass er det nok ikke behov for (selv om jeg gjorde det i starten ;) ).

Datteren min vil også helst ha selskap, men nå går jeg konsekvent ut hver gang. Dvs jeg sender henne alene på do, også roper hun på meg når hun er ferdig. Det har også kortet ned tidsbruken på toalettet, for det er visstnok ikke like spennende å sitte der alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...