Gå til innhold

Hvilken grunngiving kan jeg bruke for å få søknaden min unntatt offentligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke å informere arbeidsgiver om at jeg sØker an annen jobb da jeg er redd det kan fØre til at jeg ikke blir satset på videre (ligger an til å få mer ansvar dersom jeg blir).

Har skrevet fØlgende:

Jeg er ikke aktiv jobbsØker, men sØker denne stillingen fordi den er av særlig hØy interesse for meg. Siden jeg i utgangspunktet ikke er på jakt etter ny jobb har jeg ikke informert nåværende arbeidsgiver om at jeg sØker denne stillingen.

Har dere forslag til forbedring? Eventuelt noe annet jeg kan skrive?

Fortsetter under...

Skrevet

Når du skriver det slik så høres du ut som en skikkelig luring som går bak ryggen på folk og som arbeidsgiver så ville jeg ikke engang innkalt deg til intervju

Skrevet
Når du skriver det slik så høres du ut som en skikkelig luring som går bak ryggen på folk og som arbeidsgiver så ville jeg ikke engang innkalt deg til intervju

Hva kan jeg skrive da?

Skrevet

Er det ikke bare å føye til en setning; "ønsker at søknaden blir behandlet konfedensielt"?

Skrevet

Skriv minst mulig om dette, men nevn i et eventuelt intervju at du ikke har lyst ødelegge nåværende arb.forhold og ikke vil involvere arb.giver unødig.... men ikke si noe i søknaden!

Skrevet

Hva med:

Jeg ønsker ikke søknaden min offentliggjort før etter et eventuelt intervju, da jeg foreløpig ikke har informert nåværende arbeidsgiver om at jeg søker denne stillingen.

Hi

Annonse

Skrevet

Du trenger ingen grunn. Skriv en setning helt til slutt..

Skrevet

Det er en elektronisk søknad og man må begrunne dersom man vil at søknaden ikke skal offentliggjøres.

Hi

Skrevet

Grunnen du oppgir gir ikke grunnlag for å bli unntatt offentlig eller utvidet søkerliste (regner med at dette er en stilling i offentlig sektor).

Dersom dette er snakk om en "vanlig" jobb er det vel heller lite sansynlig at søkerlistene har interesse for pressen, og det vil da eventuelt kun være andre søkere til samme stilling som vil ha rett til å få utlevert søkerlister dersom de ber om dette. Viktig å huske på at de samtidig da blir pålagt taushetsplikt når det gjelder informasjonen de vil få om andre søkere.

Det er med andre ord svært lite sansynlig at nåværende arbeidsgiver får vite at du har søkt ny jobb. Du kan jo evt be om at søknaden din behandles konfidensielt i søknadsbrevet, selv om dette egentlig er en selvfølge..

Lykke til!

• 4 år senere...
Skrevet

Vet det er en gammel tråd, men svarer likevel. 

Vil nok tro at den med 
nåværende arbeidsgiver er en ok nok bakgrunn. 

Hvilke andre argumenter kan brukes?

Anonymous poster hash: 5d29e...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...