Gå til innhold

Mannen min har fått helvetesild...

Anbefalte innlegg

Og han er under 30år.. Jeg har alltid trodd at det er noe eldre får.. Men, men.. Helvetesild får man trolig pga stress og/eller svekket immunforsvar.. Er det derfor vi ikke har blitt gravide tro? Svekker stress sædkvaliteten betraktelig? Jeg har forsøkt å google litt, men er intr i å høre deres meninger. Vi har vært prøvene i noen måneder nå. Jeg skal på kontroll om et par uker. Jeg vet at vi har truffet el flere ganger, så ønsker en samtale. Mulig det er kroppen min som trenger litt hjelp til å slippe egg.

Fortsetter under...

Det tyder på at immunforsvaret hans ikke jobber optimalt, ja.

Stress gjør at kroppen tappes for mineraler og vitaminer, og mannen trenger bl.a. sink for å produsere god sæd. På helsekosten kan du få kjøpt noe som heter Zink Talley som du kan teste sinkstatusen hans - trolig er han lav.

Da må han ta tilskudd med sink samt B-vitaminer, trenger spesielt b6 for å ta opp sink, men kroppen tappes for alle b-vitaminer under stress, så ta et B-kompleks-tilskudd. Aminosink og B-stress er gode merker (helsekost).

Ellers kan han ha nytte av å ta minst tre gram C-vitamin, 2 dagsdoser sink samt Korall Kalsium for helvetesilden.... og i tillegg er akupunktur faktisk veldig effektivt. Vitamin D er også veldig viktig for immunforsvaret (og fertilitet). Og for all del... unngå sukker til han er bra av helvetesilden! (svekker immunforsvaret!!)

Jeg ville sendt mannen til legen igjen for å få målt ernæringsstatus ift vitaminer og mineraler med utvidede blodprøver. Få med sink og kobber, D-vit samt alt det andre de tester... Pass på at han ikke tar tilskudd de siste par dagene før prøven tas, siden dere ellers kan få falskt gode resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...