Gå til innhold

Fint om dere vil svare meg :)

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år,har en gutt på litt over 3 år.

Jeg og min samboer har veldig lyst på ett søsken til han,men saken er den att vi eier ikke,vi leier en bra og ikke dyr leilighet,men vi har i de siste to årene hatt litt økonomiske problemer,en del unødvendig gjeld som vi no får hjelp med fra rådgivere og ting begynner og gå framover. Begge har fast jobb med bra inntekt.

Min familie er veldig negative til at vi ska få flere siden vi ikke har eget bo og att ting har vært som de har vært,men vi har så veldig lyst og få ett barn til så det ikke blir så stor alderforskjell mellom barna noe jeg ikke har lyst til.

Skriver her da jeg håper og få deres synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975885-fint-om-dere-vil-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er dere som bestemmer hva dere ønsker, og når dere har tatt tak og får hjelp for deres økonomiske problemer så er jo det et skritt i riktig retning!:)

Om dere fortsatt på leie noen år til så bør ikke det ha noe å si på om dere skal få flere barn eller ikke.

Et barn til fører til ekstra utgifter, men om dere er flinke til å kjøpe brukt og/eller arve ting så blir jo det billigere. Og itillegg skriver dere at dere begge har fast jobb med god inntekt som også er positivt.

Barna får mer glede av hverandre om det ikke blir altfor stor aldersforskjell. Men om det er andre grunner som taler mer i mot vet ikke jeg, men ting ordner seg som regel! :)

Lykke til!:)

Hei, litt vanskelig å gi råd når jeg ikke kjenner dere;) men det med aldersforskjellen er et viktig poeng. Du er jo veldig ung og det er ikke mange på 20 som har råd å kjøpe.. Dere kan jo gå for en unge til og samtidig spare litt egenkapital. Regner med vogn og seng etc kan brukes om igjen. Ellers ville jeg kjent på magefølelsen. Hvis du mener dere har økonomi til å forsørge en unge til og samtidig spare penger?

Ut fra de opplysningene du kommer med her, så synes jeg ikke det er noe i veien for et barn til :)

Det er da mange som leier bolig, særlig i så ung alder som dere er! Det er vanskelig å komme inn på boligmarkedet i dag, så skulle man ventet med barn til man eide hus/leilighet, så er det mange som måtte ventet, for å si det sånn :D

Skjønner til en viss grad skepsisen fra de rundt dere (først og fremst foreldrene deres kanskje?) mtp økonomisk rot tidligere. Men dere er tydeligvis i ferd med å rydde opp i ting, og med gode, faste jobber begge to, så klarer dere det vettu :) Dere har jo til og med skaffet dere hjelp til å ordne opp, og det er jo veldig positivt.

For gutten dere har fra før vil det jo være flott å få et søsken som ikke er så veldig langt unna han i alder :) Så jeg sier go for it, og lykke til med prøvingen!

Tusen takk for flotte svar,det hjelper veldig på.

Er bare redd for reaksjonene til min familie,de er veldig nøye med alle ting,men jeg tenker og som dere,skal man vente til man har kjøpt seg noe så kan man måtte vente lenge,er jo mange som leier,her i nord som vi bor så er det enda dyrere og kjøpe.

Kanskje jeg kommer inn her på bli gravid ilag med dere om ikke alt før lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...