Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira bjeffer!

Hvis jeg husker riktig så sier de vel at man kan slutte å koke vannet ved 4 mnd alder eller når barnet starter med fast føde.

Vi sluttet vel da yngste var omkring 5 mnd, og så fort han fikk iskaldt vann fra kjøleskapet begynte han å like vann :)

Gjest Kira bjeffer!

Herregud der sa du noe.... Vi koker enda flasker og vann og hun er 8 mnd!!! Takk for påminnelsen, har glemt det helt av. Surrehode

Jeg koker også fortsatt flaskene, fordi jeg synes den bakterien som finnes i mme er litt skummel. Men hvis jeg har vann på flaskene, så bare vasker jeg de.

Forresten, deilig å se at det ikke bare er jeg som er tåkehue :)

Annonse

Herregud der sa du noe.... Vi koker enda flasker og vann og hun er 8 mnd!!! Takk for påminnelsen, har glemt det helt av. Surrehode
Jeg koker også fortsatt flaskene, fordi jeg synes den bakterien som finnes i mme er litt skummel. Men hvis jeg har vann på flaskene, så bare vasker jeg de. Forresten, deilig å se at det ikke bare er jeg som er tåkehue :)

Ja, det er sant det du sier om melkebakteriene. Vi vasker på 50 grader i oppvaskmaskinen, så tviler på at det får bort bakteriene.

Vi får unnskylde oss med at tåkehue er noe som følger med permisjonslivet =)

Ikke i Norge nei :) Og flaskene trenger man ikke koke mer etter 3 mnds alderen, men bruk høyest mulig grad i oppvaskmaskinen... Flaskesmokkene kokes selvsagt :)

Hvorfor skal man koke smokkene??

Har hørt at hvis man vasker flaskene på 70graders program i maskinen så trenger man ikke koke de.

Gjest <3Barn&Engler<3

Ikke i Norge nei :) Og flaskene trenger man ikke koke mer etter 3 mnds alderen, men bruk høyest mulig grad i oppvaskmaskinen... Flaskesmokkene kokes selvsagt :)

Hvorfor skal man koke smokkene??

Har hørt at hvis man vasker flaskene på 70graders program i maskinen så trenger man ikke koke de.

Her fikk vi beskjed om å koke smokkene til ungene var minst 6 mnd, vet ikke hvorfor, men nå koker vi flaskene og alt i sterilisator på benken til de er ferdig med flaske da.. Vannet her er ikke gunstig å vaske de i, det er ikke farlig å drikke, men det legger igjen brun hinne etter seg, og det er ikke lett å tørke ut av flasker ol.. Så vi bruker eget vann til flaskene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...