Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Har en gutt på 4 år som blør neseblod ganske ofte. Eller det vil si ca en gang i mnd eller hverannen mnd. Han blir lettere hysterisk, vi får ikke lov å røre nesa hans. når seansen er over er gutten full av blod, jeg er full av blod og "åstedet" (som ofte er senga) er også fullt av blod. Den letteste måten å roe gutten ned på er å la ham ligge i senga, eller i armene med klut lett tilgjengelig slik at han får tørke seg selv. Det tar jo litt tid å stoppe blødningen på denne måten, da man helst ikke skal ligge, og man bør holde et trykk for nesen, noe vi ikke får til per i dag. Har vurdert å gå til lege, men siden sønnen har "legeskrekk" og ikke en gang lar oss få lov å røre nesa hans, så blir dette litt vanskelig. Løsningen er jo å få brent ham i nesa, men sånn jeg ser det nå så tror jeg han må være litt eldre og forstå det litt mer først slik at han ikke får en veldig ubehagelig og skremmende opplevelse. Både min mor og mannen min sin far har hatt problemer med ofte neseblødning og blitt brent for dette, så det ligger jo litt til familien da. Det jeg er redd for er jo at han skal ligge å blø på nettene uten at det stopper da vi ikke får lagt trykk på det. Hva gjør man egentlig?
Bustehue Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Vi har hatt mye problemer med neseblod. Alle leger jeg har snakket med mener at det sannsynligvis er snakk om et sår som rives opp igjen og opp igjen. Fikk tips fra ØNH-lege om å smØre vaselin på innsiden av nesen. Da kan såret få tid til å heles..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 Legg tisselaken under lakenet. Og sjekk nesa hans hos lege, jeg blødde ekstremt mye neseblod som liten og måtte brenne noen blodkar i nesa. Så var problemet borte. Men jeg blødde neseblod hver gang jeg ble oppspilt, enten glad eller sint. Og jeg husker senga så helt fæl ut de mange gangene jeg våknet med neseblod.
Gjest Visten Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 Jeg tror ikke det er så lurt å ligge når han blør neseblod, sier legen vår ihvertfall. Sitt opp, lut fram, blodet skal ikke renne bak for dersom han svelger det vil han spy. Hvor gammel er han da?
Husbygger Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Eldste hos oss har brent inni nesen, da var han 10 år. Jeg ville tatt han til legen å fått en henvisning til ØNH spesialist, er jo som regel lang ventetid på sånne ting. Vi fikk beskjed om at han skulle bøye seg fram å presse lett på nasen når han blødde neseblod. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå