Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel er det vanlig at folk besøker en på sykehuset??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne at mine foreldre skal komme tidlig etter fødsel,men ikke svigers..og den siden.føler meg ikke komfortabel med det.. Er det rart?? Vet jo ikke akkurat hvordan jeg skal legge det frem for mannen min..

Da hadde jeg sagt at alle får vente til dere er hjemme. Er ikke riktig å utelukke en side av familien, for er det anstrengt mellom dere blir det ikke bedre å ekskludere.

Her så vil neste alle familie være der under riene :P

Skal ha min mann, min mor og min bestevenn under fødselen, men bare min mann og mor under siste stund.

Pappa kommer vel når ting er over og min mor skal hjem igjen. Svigers bor ikke her så de kommer når vi har kommet oss på plass hjemme :)

Ellers vil det være noen venner som kommer mens vi er på sykehus eller etter vi har kommet hjem :)

Annonse

jeg vet ikke om jeg i det hele tatt skal ta imot besøk på sykehuset jeg. det er sååå mange som har nevnt at de vil komme på sykehuset. av venner. ikke spør meg hvorfor.

De forrige gangene har foreldrene mine kommet på besøk noen timer etter fødselen. De bor langt unna,så har ikke blitt lenge. Denne gangen vet jeg ikke om jeg orker besøk før det har gått hvertfall 1 dag

Med våre to første kom familien på sykhuset. Min mor og far den første dagen. Begge ble født tidlig om morgenen. Førstemann kom tidlig og vi var på sykhuset 1 mnd, så venner kom på sykhuset den første mnd. Men med tredjemann følte vi at kun far og søsken skulle komme på sykhuset. Alle andre måtte vente. Min mor var vel ikke helt fornøyd, men det var tross alt vi som fikk et nytt barn.

Gjør det dere føler for selv, og ikke bry dere om hva andre mener og føler.

Regner med at gutten vår på 6 år vil komme så fort som mulig. Besteforeldre får komme når det er besøkstid, så det kan være alt fra noen timer etter fødsel til ca et døgn... Andre får vente til vi kommer hjem! Forrige gang hadde jeg besøk av masse familie og venner på sykehuset, det passet meg fint da, men nå har jeg lyst på mer ro:-)

Begge gangene har vi tatt i mot besøk dagen etter. Begge barna er født på kvelden. Denne gangen kommer jeg til å se det an. satser på at besteforeldrene får komme så fort vi er klar til å ta imot besøk. Men når, det kommer jo helt an på fødselen-.

jeg har ikke lyst på besøk på sykehuset.. syns det er en tid for å bli kjent med babyen og komme seg etter fødsel og hvile. har sagt til alle at de får pent vente til vi har kommet hjem. mange sure tilbakemeldinger, men herregud asså.. spiller det så stor rolle om de ikke får se babyen på sykehuset?

Lurt triks om du er iform er å møte evntbesøkende i kantina el. Da kan du trekke deg tilbake når det er nok. Evnt kan du slappe av mens far tar med baby og viser frem!

Ingen kan kreve å få besøke dere de første dagene, syns jeg

Annonse

Jeg håper jeg kan dra hjem samme dag/dagen etter fødselen, så da rekker nok ingen å komme på besøk ;) men med nummer en og to kom hele familien vår; foreldrene våre, søsknene våre med kjærester, tantene mine, søskenbarna mine, venninner, farmoren min... Syntes det var koselig med besøk, men det som var dumt var at de kom stort sett i store grupper, og når de dro ble det vanvittig kjedelig :P Skulle heller spredt besøkene litt utover dagene, isteden for 12 stk på en gang som det var en ettermiddag.

Tenker at besteforeldre og familie skal få komme på besøk iløpet av det første døgnet etter fødselen hvis vi er i form til det. Venner får komme i andre rekke :)

Sist fødte jeg kl 01.40, da kom besteforeldre og en tante under visittiden på kvelden. Dagen etter hadde vi helt fri og så reiste vi hjem dagen etter det igjen.

Blir vel sånn denne gangen også, at besteforeldre og tanter kommer på sykehuset, her er det bare 1 time visittid på føden, og det er greit å benytte seg av om man ikke orker mer besøk. Orker jeg mer kan jeg gå ned i kantinen. ;)

Regner med at venner venter til vi kommer hjem.

Jg har ik lyst til å ha besøk på sykehuset, har tross alt ca 48 timer på å lære og amme og få hvilt litt etter fødselen og da vil jg ik bruke tida på besøk. Vi tre som har blitt en familie vil også bli kjendt.

Her kom ingen uanmeldt ;) Heldigvis! Vi hadde den første dagen helt alene bare oss 3 siden han ble født tidlig på ettermiddagen etter en laaaaang prosess. Var helt gåen! Mange spurte, men mannen var flink til å si at nei hun er sliten og vi vil nyte dagen alene :) Dag 2 kom besteforeldrene samlet, en tante og en onkel med vår lilles kusine. Det holdt i massevis! Dagene som fulgte etter så ble det litt venninner som kom, men jeg lå 5 dager. satte mer pris på besøk hjemme etterpå ;)

Det er jo bare foreldrene våre som får komme på besøk på sykehuset. Det er ikke lov for andre å besøke oss på rommene. De som vil komme på besøk må ned i cafeen, og der skal ikke nyfødte være de to første dagene har jordmor sagt til meg.

jeg har ikke lyst på besøk på sykehuset.. syns det er en tid for å bli kjent med babyen og komme seg etter fødsel og hvile. har sagt til alle at de får pent vente til vi har kommet hjem. mange sure tilbakemeldinger, men herregud asså.. spiller det så stor rolle om de ikke får se babyen på sykehuset?

Helt enig. Kjenner jeg blir stressa av at folk skal komme på besøk. Vet jo ikke hvor sliten jeg kommer til å bli.

Du trenger ikke avtale noe på forhånd, du vet jo ikke hvor god form du er i. Vi hadde svigermor og svoger på besøk på fødselsdagen (men jeg fødte på natta da). Det holdt i massevis egentlig! Men så fikk vi besøk av min side av familien de to neste dagene igjen. Da var jeg helt utslitt, selv om besøkene ikke varte lenge!

Jeg vil gjerne at mine foreldre skal komme tidlig etter fødsel,men ikke svigers..og den siden.føler meg ikke komfortabel med det.. Er det rart?? Vet jo ikke akkurat hvordan jeg skal legge det frem for mannen min..

Ja det syns jeg er kjipt. Det er jo mannen din sitt barn også, skal ikke han få vise frem babyen? Eventuelt så kan du slappe av og sove på rommet mens mannen viser frem babyen en annen plass.

Ja det syns jeg er kjipt. Det er jo mannen din sitt barn også, skal ikke han få vise frem babyen? Eventuelt så kan du slappe av og sove på rommet mens mannen viser frem babyen en annen plass.

Det har jeg tenkt på også; hvis hans side av familien absolutt vil komme og jeg ikke orker,så kan mannen min ta med barnet og møte dem uten meg. På "mitt" sykehus er det uansett ikke lov med besøk på barselavdelingen så man må helt ned i kantina og jeg er ikke interessert i å fly opp og ned der hele tiden..

Endret av Apple80

Det er ikke fordi at jeg ikke vil de skal se babyen, men hvis jeg selv føler meg sliten og fæl etter fødselen er det ikke noe hyggelig å vise seg frem til alle og enhver. De er veldig sånn besøksmennesker å skal helst ta med seg rubbel og bit av familie, vet ikke om jeg har lyst til det.. Vi får nå se hvordan det blir da, prøver å ikke ta sorgene på forskudd..

Jeg hadde bare besøk av svigers siden hun bor nærmest, tror hun kom på besøk dagen etter jeg hadde født. Men var jo ikke på sykehuset lenger enn fra tirs - fre, så syns det var godt å ha det rolig å slippe å ha besøk der :) Viktig med ro for å komme i gang med amming og alt - og at man kan sove når baby sover for å få litt hvile :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...