Gå til innhold

JM "benektet" vondtene mine?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos JM idag. I noen dager har jeg i perioder hatt skikkelige tsk i mage og rygg, type ikke helt kraftige rier men vondt samme sted og veldig. Sa jeg hadde hatt "treningsrier" men da sa hun bare "det har man ikke så tidlig (uke 36) men du hadde menssmerter eller kynnere". Eh, nei, jeg kjenner forskjell, har gjort det to ganger før, liksom....og hun vare avfeide det helt og selv om jeg sa jeg hadde en liten blødning for et par dager siden sjekket hun ikke annet enn leie og hjertelyd. Er det litt rart, eller har hun rett? Trodde jeg laga meg til, men det mente ikke hun....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975720-jm-benektet-vondtene-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var inne til registrering pga natt full av kynnere og liten blødning i uke 31. Første jordmor gav uttrykk for at hun kunne registrere kynnerne på CTG'en. Utpå morgenen gav kynnerne seg og da jeg kom inn til registrering nummer 2 (pga liten dipp i hjertelyd ved første registrering) var det ikke kynnere å se. På helsekortet mitt står det "visstnok kynnere hele natta" - dette var det jordmor nummer to som skrev. Er litt sårt at de ordlegger seg som om de ikke helt tror på en. De fleste har tross alt rimelig høy terskel før de drar denslags bekymringer til en jordmor. Når en føler en ikke blir trodd, blir iallefall lista for å si ifra høyere neste gang. Er det ønskelig?

Det er jo slett ikke uhørt at barn fødes i uke 36, så syns også at jordmora di var veldig bastant som avfeier hele greia. Du har ikke mulighet til å få en second opinion - f.eks. via henvisning fra fastlege..?

Kjenner igjen disse nykkene fra de gangene jeg har ringt jordmødre med spørsmål. De fleste av dem ser ut til å ta seg selv svært høytidelig og virker både arrogante og påståelige. Kanskje de ser på seg selv som en type overmennesker, siden de hjelper til med å bringe barn til verden...? Ikke vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...