Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Den er jo helt grusom å få på seg, og tilsvarende grusom å bruke. Helt umulig å få babyen på ryggen dersom du er alene, og uansett hva man gjør blir babyen sittende i spagat på magen! Usj! Dårligste kjøpet i år.
Hilde_85 Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Spagat? At det egentlig går fra knehase til knehase? For det skal du jo gjøre så ikke barnet henger etter bekkenet. Men jeg tror nok det er lurt å PRøVE før man kjøper. Jeg har prøvd diverse bæreseler som ikke har funka på min kropp mens andre sverger til. Jeg klarer ikke å bruke manduca f.eks., men meitai fra taitasi syns jeg er helt ypperlig, men mannen er ikke like begeistra for den så han liker bedre en annen vi har (som jeg ikke husker hvor er fra nå)
*stjernebaby ønskes* Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Det fins mange ulike bæreseler (og andre alternativer )og ikke alle passer til alle. Men derfor er det så supert med det store utvalget. Om du ikke får til dette med ryggbæring kan det lønne seg å enten søke opp instruksjonsvideoer, besøke ulike bæreforumer for tips og veiledning evnt ett bæretreff, eller feks besøke bæreglede (butikk) som også er behjelpelig. Det krever også ofte litt trening før man får det til så ikke gi opp.
Ingefær Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Barnet skal ha støtte fra knehase til knehase. Jeg skjønner at man kan synes det er rart om man er vant til å se babybjørn og tror at denne har ok sittestilling, men det er jo egentlig bare å tenke seg selv. Hadde vi likt mest å henge etter skrittet eller å ha støtte over ryggen og hele baken og lårene og helt til knærne. En annen ting er at vi voksne er STIVE. Barn kan sitte bredt uten det minste problem. Det er naturlig for dem. Ok. Og så til Concerti. Som jeg har forstått det skal denne være fra 6mnd og opp. Kanskje den er for stor for barnet ditt? Ikke gi opp, er den for stor for barnet eller er det bare det at du/barnet synes den var uvant? Prøv igjen, og gjerne når både du og barnet er i godt humør.
Planleggendemamma Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 En bred benstilling i bæresele har jeg blitt anbefalt av ortoped da noen seler lar føttene henge rett ned, og dette kan overbelaste bekkenet til babyen. Har også hørt at det er mest ergonomisk riktig.. Men selvfølgelig, uten å ha sett bæreselen når du har den på kan ikke jeg si med sikkerhet at babyen din har en slik stilling eller om den er helt feil, håper du finner en du er mer fornøyd med
AO3 Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 Jeg har prøvd Concerti selv, og jeg syntes den var helt utmerket, faktisk. Skulle gjerne kjøpt en, hvis det ikke er for at jeg har ganske mye bæretøy fra før. *host host* Å fÅ barnet pÅ ryggen alene er en vane- og treningssak. Lærer du deg teknikken, gÅr det pÅ fem sekunder. Helt trygt. Det finnes flere mÅter Å gjøre det pÅ, du mÅ bare finne den som er riktig for deg, og øve. Ofte er det lurt Å øve enten med hjelp i starten, eller sitte over en seng, sofa eller lignende til man prøver seg pÅ egenhÅnd etterhvert. Å "sitte i spagaten", som du sier - barnet skal ha støtte fra knehase til knehase, og rumpa skal være lavere enn knærne nÅr barnet sitter i et ergonomisk korrekt bæretøy. Det gjør de i f.eks. en concerti, i motsetning til en Babybjörn, særlig de av eldre modell, der barnet "henger" etter skrittet, noe som er tungt for mor og barn, og ikke gunstig for barnets hofter. Hvis man ikke er vant til Å se hvordan barn SKAL sitte i et ergonomisk riktig bæretøy, kan det se "rart" ut at barnet "sitter i spagaten". Men det er faktisk slik barnet SKAL sitte! Concerti er utviklet av en ergoterapeut, og hun kan mye om bæring.
Kineserbolle Skrevet 29. september 2012 #7 Skrevet 29. september 2012 Den er jo helt grusom å få på seg, og tilsvarende grusom å bruke. Helt umulig å få babyen på ryggen dersom du er alene, og uansett hva man gjør blir babyen sittende i spagat på magen! Usj! Dårligste kjøpet i år. Hei anonym bruker. Jeg tror kanskje du sammenligner denne med f.eks en BabyBjørn eller Britax bæresele? Da kan du slappe av. Du har en mye bedre sele for deg og barnet ditt. Om du prøver litt mer (før du er på vei ut døra) så vil du snart skjønne at selen er knallgod! Her ser du et illustrert bilde av hvordan forskjellen er på BB og div vs. ergonomisk korrekt bæresele: 0000f3wz Om babyen er veldig liten kan den sitte i "froskestilling". Anbefaler at du tar turen til Tettinntil.no - der kan du få mye tips og hjelp til korrekt bæring av barnet ditt. Så ikke døm selen din alt for fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå