Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så spennende AIK! Da går vel den første uka ganske raskt, og så den andre uken saaaaaaaaaaakte, sånn var ventetiden for meg ihvertfall. Satser på full klaff!! :)

Jeg nyter graviditeten! :) Formen er bra, kjenner bare at det tøyes og strekkes i livmoren (eller hvordan man skal forklare det :P ), og har fått kviser (Herlig :P ). Og, utrolig øMME pupper. Men, så lenge kvalmen holder seg unna er jeg fornøyd ;) Er 5+0 idag, så det går fremover! :)

Fortsetter under...

Da har jeg vært inne til inseminasjon, nå starter den laaange ventetida... ;)

Hvordan går det med deg, Piafranord, er det ikke testing like rundt hjørnet for deg?

Og Makuahines, nyter du tidlig-graviditeten din? Hvordan er formen? :)

Jotakk jeg er i di siste dagene nå. Tenker å ta en test i morgen tidlig, en så billig teststrimmel. Spennende!!! :)

Har hatt litt brun aktig blod, men bare bittelite litt. Har hatt ømme pupper men det har gitt seg litt.

Når fikk du test dato? Bruker du progesteron støtte? Lutinus?

Endret av piafranord

Superspennende, Piafranord! Krysser fingre og tær! :)

Har fått testedato 28. oktober, men som vi var inne på setter de jo testedato veldig sent på ivf-klinikken, synes jeg... IKM dato er 24. oktober, skal godt gjøres at jeg greier å vente så lenge også. Bruker ingen progesteronstøtte nå, forrige forsøk brukte jeg crinone, men etter det (pluss en runde pergotime) ble det så mye kluss med eggløsningen min i forrige syklus at de anbefalte å gå tilbake til naturlig nå. Så får vi se, de har foreslått å vurdere ivf hvis ikke det går denne gangen heller, så å lykkes nå hadde vært fantastisk!

Igjen, lykke, lykke til til deg!!

Testen tatt og etter det jeg kunne se så var den mest negativ. La jeg godviljen til så kunne jeg skimte en strek til. Så det gikk nok ikke denne gangen heller :( :( :( kjenner litt at det er så sinnsykt fortærende at man ikke skal bli gravide men samtidig så er jo ikke 3 insimineringer sinnsykt mye. Tenk på hvor mange ganger et hetropar prøver før dem er gravide, i allefall mere enn 3 ganger. Sånn må jeg tenke for da virker det ikke sååååå håpløst.

Ja vi skal over på ivf nå men da i det offentlige, Riksen. Ivf privat koster sinnsykt mye så prøver det man får offentlig først.

Har fått time 24 oktober på Riksen ( ordnet alt i tilfelle det ikke gikk denne gangen med siste insiminering, har hatt 3 insimineringer nå). Bedre føre var enn å skulle begynne å søke Riksen nå.

Så får se hva dem sier den 24 oktober :) :) ;)

Masse lykke lykke til til deg :) :) ;) venter spent på oppdatering her :)

Ja, du må ikke gi opp helt ennå, Piafranord! Det KAN være noe der... :)

Lurt å være føre var på riksen, ja! Vi kommer nok til å fortsette privat, er fryktelig utålmodige og tenker at det er verdt pengene hvis vi kan få dette til å klaffe så fort som mulig... Vi har spart opp endel penger, og nå begynner jeg å slå meg til ro med at ivf kan være en grei løsning. Har liksom ikke helt trua lenger på at det kan bli noe greie på disse insemineringene...

Tusen takk for lykkeønskninger! De kommer godt med :)

24. oktober blir en spennende dag, altså ;) IKM-dag for meg og time på riksen for deg :) Hvis ikke du nå er gravid da! Håper det for deg :)

Annonse

Den svake svake streken kom etter et par minutter og det er sånne billig strimmel så tror nok at det er falskt. Tar en CB digital til fredag eller lørdag. Så da får man se :)

Jo jeg er vel litt sånn som AIK at jeg har mistet litt trua på insiminering for meg. Ivf eller icsi er tingen.

Gikk igrunn ganske raskt på Riksen, jeg ble imponert. Siste blodprøven som jeg tok som dem forlangte var 13 september og fått time 23 oktober. Jeg skrev feil i stad, er 23 oktober, ikke 24 oktober. Men uansett det er spennende dager for oss :) om man velger privat eller offentlig har vel lite å si i grunn:) :);)

Spent på hvordan det går med deg, Piafranord! Håper du har hatt en god helg, med eller uten positiv test! :)

Og har det blitt negativ må det jo være godt å ha en konkret plan for hva som skjer videre :)

Selv er jeg 6 DPO idag og har startet symptomjakten, men det er lite å kjenne, gitt...

Som jeg skrev tidligere så endte det med at jeg fikk mensen i går :( regnet med det da det har de siste dagene kommet noe brunt ut, så det var nok spotting. Og at den testen var negativ.

Nå er det å se frem til samtalen på Riksen den 23 oktober. :)

Er faktisk enda med godt mot :);):) og har stooooor tro på ivf eller icsi :) :) håper bare Riksen også mener det.

Hadde trodd at jeg skulle måtte gå i kjelleren om denne 3. gangen ble negativ men det har fått forbausende bra :);) ;)

Så dumt å høre piafranord :( Men, veldig bra at du er ved godt mot! Da går det bra videre vet du! Får håpe du får startet med ivf raskt :)

Krysser fingrene for deg AIK, næærmer seg jo testedag sakte men sikkert da ;) Trenger jo ikke å ha så mange symptomer 6 dpo. Hos meg startet det med murringer ca. 7dpo, men mange kjenner nok ingenting også :)

det er jo fritt sykehusvalg... velg nærmeste som har samme behandlig kanskje... ikke at jeg vet hvilke det er men... tror det er i porsgrunn i allefall...

jeg skal insemineres denne uken om jeg får eggløsning.. om den ikke kommer imorgen var vel posen tom :(

så det er spennende..... har vært på hsg så håper litt på full klaff....

Annonse

Da var samtalen på Riksen unnagjort. Forresten det er bare Riksen og Haugesund som har donorbehandlig offentlig i Norge i dag.

Blir en insiminering til. De ville prøve det før man gikk over på IVF.

Oppstart vet jeg ikke enda.

AIK: hvordan går det med deg?

Gikk nok ikke denne gangen heller her, nei :( Fikk mensen idag igjen, nøyaktig 14 dpo. Har selvølgelig testet også (både en og flere ganger), men alt har selvfølgelig bare vært negativt. Lei av det hele nå!

På klinikken sier de at da satser vi på IVF, oppstart etter jul. Skal i grunn bare bli deilig å få et par måneder "fri"...

Så det blir enda en insem på deg da, Piafranord! Blir spennende. Får du gjort det før jul, tror du?

Jeg må nok følge med litt her inne selv om jeg ikke skal prøve selv på en liten stund... ;)

Gikk nok ikke denne gangen heller her, nei :( Fikk mensen idag igjen, nøyaktig 14 dpo. Har selvølgelig testet også (både en og flere ganger), men alt har selvfølgelig bare vært negativt. Lei av det hele nå!

På klinikken sier de at da satser vi på IVF, oppstart etter jul. Skal i grunn bare bli deilig å få et par måneder "fri"...

Så det blir enda en insem på deg da, Piafranord! Blir spennende. Får du gjort det før jul, tror du?

Jeg må nok følge med litt her inne selv om jeg ikke skal prøve selv på en liten stund... ;)

Huff da, vet akkurat hva du føler. se fremover. :)

Ja dem ville prøve en insiminering til, sånn at jeg er oppe i 4 før man går over på ivf. Er ok det, da Riksen gjør ei insiminering annerledes enn ivf klinikken Oslo. Spennende. Håper jeg får før jul men vet ikke noe enda. De hadde litt redusert kapasitet på insiminering pga ombyggingen. Venter brev fra dem ang oppstart, :) krysser fingeren for at det blir før jul. Om ikke så går det også greit :)

Endret av piafranord

Vi ser fremover :) Må innrømme at det skal bli deilig med et par måneder uten å telle dager, teste etter EL eller graviditet (herregud, så god man blir til å tisse på pinne etterhvert, føles som om jeg har gjort det hver dag i et halvår... ;) ) Og siden livmoren min ser så bra ut iflg legene, høres IVF ut som en god løsning.

Men, jeg ble nysgjerrig nå, hva er det riksen gjør annerledes enn IVF-klinikken ved inseminering? Mener å ha hørt at de hormonregulerer alle uansett på riksen, men er det andre ting også?

Etter der Riksen sa til oss, de bruke andre medisiner/sprøyter enn ivf Oslo. De bruker Menopur. ivf oslo bruke Puregon. Og alle får eggløsningsrprøyta. Man skal ikke teste selv etter EL.

Dette er forskjellene.

Blir sepnnende å Se om vi får noe før jul. :)

Endret av piafranord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...