Gå til innhold

Noen som må/har vært på ekstra UL for høyt symfyse mål?

Anbefalte innlegg

Vqr hos jordmor i dag, jeg ligger veldig langt over den grønne streken, skyter snart ut av skjema og er kun 33+4 .Jeg er litt overvektig fra før, men ikke SÅ overvektig liksom...(veier og det samme som forrige graviditet) ja jeg har stor mage, men på ul tre uker siden med mistanke om svangerskapsforgiftning var det ikke noe tegn til enorm baby eller for mye fostervann...jordmor sier hun ikke mistenker noe galt i vekst, men hun klarer ikke kjenne barnet ordentlig å ta vekst vurdering slik de skal på hver kontroll, da magen er så stor! Jeg har liksom ikke noe valker på magen med fett, den er stram som en tromme , ordentlig hard baby mage så jeg blir jo litt bekymret?noen med erfaringer??

Fortsetter under...

Jeg lå på 36 på skjema i uke 36, det er også utenfor det grønne feltet. I uke 34 så var jeg på ul for sikkerhetskyld etter blødninger og de tok en vekst stimilasjon da og han ble målt til å bare bli rundt 3,5 ved termin som er nå 3 uker til.

vet ikke hvordan det er med deg men jeg har også mage fra før, veide 83 ved start og veier nå 91.

Jeg er 33+4 og ligger på 36 cm nå:S men har man litt spekk så viser det seg kanskje i form av høyt symfysemål...blir spennende å se da , har en venninne som fikk en gutt på over 5700g med planlagt ks 1 uke før termin..."skrekken" å føde ut en baby som må rett i strls 62 altså, :S

det bruker jo å minke litt på symfysemålene mer opp i ukene man er.

men vis jordmoren ikke er bekymret så er vel ikke noe å bekymre seg over. Men forstår det med venninnen din, det var en stooor gutt..

ja jeg må bare stole på jordmor , babyen er velkommen uansett størrelse, men trenger kanskje ikke bo i magen 14 dager over om man er en bollebaby:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...