Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har to barn som er med på hver sin idrett og det koster jo kontigent o.l. Nå er jeg for tiden arbeidsledig og har lite penger, faren tjener ca 8-900.000,- i året. Men han vil ikke spleise på dette for ungen, og jeg ha ikke råd til alt nå. Hvordan gjør dere det? Jeg vet jeg får barnebidrag 3400 for to...som er alt for lite, men burde han ikke spleise?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #2 Del Skrevet 28. september 2012 Her har vi samme problem. Begge ungene går på hver sin ganske dyre idrett, krever mye utstyr. Her er det jeg som må betale alt, og jeg som møter opp på renn og kamper, møter, dugnader osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelseafan Skrevet 28. september 2012 #3 Del Skrevet 28. september 2012 Synes han bør det,men så klart kanskje han mener at han betaler nok pga barnebidrag,selvom ikke det er så mye Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaffs Skrevet 28. september 2012 #4 Del Skrevet 28. september 2012 Hvorfor betaler han bare 3400 kr for begge barna? Når han har så høy inntekt så syns jeg det var et lite bidrag.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #5 Del Skrevet 28. september 2012 Har du ikke krav på mer barnebidrag enn det? Jeg kjenner et par som splittet opp nylig, faren er yrkessjåfør (ikke godt betalt), og mora jobber i barnehage. Han betalte henne rundt like mye, tror jeg. Eller, han ga henne mye mye mer fordi ho ikke klarte seg med så lite, men det var rundt like mye han var pliktig til å gi henne. Dette for to barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #6 Del Skrevet 28. september 2012 Dette synes jeg høres veldig merkelig ut. Mannen min har en sønn som er 6 år Han har inntekt på nærmere 850 000kr i året mens barnemoren har ca. 250 000kr.Vi har han gjennomsnitlig 10 dager i mnd. Vi betaler 4800 kr i mnd i barnebidrag for han etter kalkulator på nav sine sider. Så vi betaler faktisk barnemoren ca. 5/6 av det "koster" å ha et barn i følge nav sine sider - itillegg så får barnemoren den vanlige barnetrygda ifra staten. (Vi har tilogmed sjekket hva ville summen vært i dag hvis guttungen hadde vært 15 år og da hadde det blitt nesten 6000kr i mnd.) Vi sliter med en barnemor som krever (ikke spør) at vi skal betale halvparten av alle vanlige utgifter som f.eks. klær, vinterklær, fruktpenger, barneselskap(som hun har planlagt og forventet at vi skal punge ut uten å ha snakket med oss på forhånd) - itillegg til at vi må kjøpe alt han trenger av utstyr, klær og fritidsaktiviteter hos oss selv også. Jeg føler det er helt på tryne fordi han er barnefaren og hun ikke vil at vi skal ha sønnen hans noe mer så skal vi betale mest mulig - fordi hun ikke vil jobbe mer fordi hun har jo en samboer som er i full jobb og et hus som de holder på å pusse opp. (Noe hun har sagt rett ut) Så jeg savner faktisk mer likestilte og faststilte regler ang. barnebidrag. Jeg synes at det skulle vært mer klartekst hva barnebidraget skal dekke. "For det står til veiledning at barnebidraget skal hovedsak dekke alt foruten om ekstraordinære utgifter eks. sykler, konfirmasjon, tannregulering. Sum og hva barnebidraget skal dekke kan man komme til enighet om." Når det ikke er klart og tydelig så kan både barnemødre og fedre utnytte dette til sin fordel påbekostning av barnet og den andre parten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
geitemarken Skrevet 28. september 2012 #7 Del Skrevet 28. september 2012 Nei vi deler ikke på det. Det er dette barnebidraget går til her i huset (sitter igjen med 4000 kr i året når alle kontigenter er betalt). Han tjener også 1 mill, og dette var spesielt tøft når jeg var under utdannelse og vi levde rett under fattigdomsgrensa. Men nå er jeg ferdig utdanna og har fått bedre inntekt. Jeg er ganske bitter på eksen som så og godter seg over vår dårlige råd og ikke ville hjelpe (spurte bare EN gang). Så nå er jeg litt stolt over at jeg har klart meg selv (selv om han betaler bidrag slik at jeg får dekt fritidsaktiviteter). Hun er nå så stor at hun skjønner at pappa tjener myye penger og at han aldri vil kjøpe noe til henne fordi han betaler barnebidrag og at bidraget er ikke så stort. Han sliter litt nå, men skjønner det ikke selv. Jeg har måttet gå gjennom økonomien vår med henne da hun ikke forsto hvor pengene våre tok veien. Må bare presisere at jeg aldri har sagt til henne at pappaen betaler lite, tjener mye eller liknende. På våre fritidsaktiviteter kunne vi betale avdrag og dermed få delt opp beløpet over flere mnd noe vi gjorde. I tillegg måtte jeg ta meg ekstravakter i helgene på sykehjemmet når hun var hos faren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #8 Del Skrevet 28. september 2012 Oi, får hun 4800,- for bare ett barn?? Tror jeg blir å gå på NAV å få de til å regne ut, jeg blir nok utnyttet. Faren krever også å få klær til ungene som skal være til han, greit nok men jeg får det ikke i retur..og han vasker sjelden klærne som er der, så hele tiden mangler han noe som jeg må fylle på med. Jeg vil jo gjerne at de skal få være med på det de har lyst til, men det er vanskelig for meg å måtte betale så mye. Jeg har de også med på skirenn på vinteren og betaler ca 100 kr hver uke der! Faren gidder ikke ta de dit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaffs Skrevet 28. september 2012 #9 Del Skrevet 28. september 2012 Har dere privat avtale siden han betaler så lite ? Ta det med nav og be dem regne det ut for deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #10 Del Skrevet 28. september 2012 Det er min konto penger til aktiviteter går fra. Helt greit, synes jeg, og vi har avtalt at dersom vi er enige om at ungene skal gå på spesielt dyre aktiviteter, så skal far spytte inn litt ekstra han også. I grunn synes jeg da dette må være helt greit, gitt at far betaler det han skal i bidrag. Jeg får også andre økonomiske goder han ikke får, nemlig skatteklasse 2, trippel barnetrygd og foreldrefradrag på skatten. Far har skatteklasse 1 og har ingen fordeler ved å være skilt, slik jeg har. Vi har begge hus og lån. Dette tatt i betraktning synes jeg det bare skulle mangle at jeg ikke spør om ekstra penger til aktiviteter. Det skal tross alt bidraget dekke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #11 Del Skrevet 28. september 2012 Dette synes jeg høres veldig merkelig ut. Mannen min har en sønn som er 6 år Han har inntekt på nærmere 850 000kr i året mens barnemoren har ca. 250 000kr.Vi har han gjennomsnitlig 10 dager i mnd. Vi betaler 4800 kr i mnd i barnebidrag for han etter kalkulator på nav sine sider. Så vi betaler faktisk barnemoren ca. 5/6 av det "koster" å ha et barn i følge nav sine sider - itillegg så får barnemoren den vanlige barnetrygda ifra staten. (Vi har tilogmed sjekket hva ville summen vært i dag hvis guttungen hadde vært 15 år og da hadde det blitt nesten 6000kr i mnd.) Vi sliter med en barnemor som krever (ikke spør) at vi skal betale halvparten av alle vanlige utgifter som f.eks. klær, vinterklær, fruktpenger, barneselskap(som hun har planlagt og forventet at vi skal punge ut uten å ha snakket med oss på forhånd) - itillegg til at vi må kjøpe alt han trenger av utstyr, klær og fritidsaktiviteter hos oss selv også. Jeg føler det er helt på tryne fordi han er barnefaren og hun ikke vil at vi skal ha sønnen hans noe mer så skal vi betale mest mulig - fordi hun ikke vil jobbe mer fordi hun har jo en samboer som er i full jobb og et hus som de holder på å pusse opp. (Noe hun har sagt rett ut) Så jeg savner faktisk mer likestilte og faststilte regler ang. barnebidrag. Jeg synes at det skulle vært mer klartekst hva barnebidraget skal dekke. "For det står til veiledning at barnebidraget skal hovedsak dekke alt foruten om ekstraordinære utgifter eks. sykler, konfirmasjon, tannregulering. Sum og hva barnebidraget skal dekke kan man komme til enighet om." Når det ikke er klart og tydelig så kan både barnemødre og fedre utnytte dette til sin fordel påbekostning av barnet og den andre parten. Det står jo klart og tydelig der."For det står til veiledning at barnebidraget skal hovedsak dekke alt foruten om ekstraordinære utgifter eks. sykler, konfirmasjon, tannregulering. Sum og hva barnebidraget skal dekke kan man komme til enighet om." Og vil en av patene ha den andre med på å betale ekstra for briller, konfirmasjon osv. Så skal det diskuterer først hva og hvor mye og man tar det gjerne gjennom NAV. Mannen din skal ikke betale noe annet utenom barnebidraget. Det er hun som skal betale for aktiviteter, klær, frukt og alt det andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144587620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerpote Skrevet 28. september 2012 #12 Del Skrevet 28. september 2012 Min eksmann er heldigvis veldig raus både ifht barnebidrag og utenom Få NAV til å fastsette bidraget, og la de betale pengene til deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144588011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #13 Del Skrevet 29. september 2012 Oi, får hun 4800,- for bare ett barn?? Tror jeg blir å gå på NAV å få de til å regne ut, jeg blir nok utnyttet. Faren krever også å få klær til ungene som skal være til han, greit nok men jeg får det ikke i retur..og han vasker sjelden klærne som er der, så hele tiden mangler han noe som jeg må fylle på med. Jeg vil jo gjerne at de skal få være med på det de har lyst til, men det er vanskelig for meg å måtte betale så mye. Jeg har de også med på skirenn på vinteren og betaler ca 100 kr hver uke der! Faren gidder ikke ta de dit. Det er for et barn ja. De bruker kalkulatoren som ligger på nettet på nav sine sider. Jeg tror du blir utnyttet. Du skal ikke kjøpe klær som han skal ha hos seg selv. Det står faktisk i loven at barnet skal ha tilsvarende det samme i begge hjem - blandt annet klær. Da får han faktisk få ræva i gir og dra på en klesbutikk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144589807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #14 Del Skrevet 29. september 2012 Oi, får hun 4800,- for bare ett barn?? Tror jeg blir å gå på NAV å få de til å regne ut, jeg blir nok utnyttet. Faren krever også å få klær til ungene som skal være til han, greit nok men jeg får det ikke i retur..og han vasker sjelden klærne som er der, så hele tiden mangler han noe som jeg må fylle på med. Jeg vil jo gjerne at de skal få være med på det de har lyst til, men det er vanskelig for meg å måtte betale så mye. Jeg har de også med på skirenn på vinteren og betaler ca 100 kr hver uke der! Faren gidder ikke ta de dit. Det er for et barn ja. De bruker kalkulatoren som ligger på nettet på nav sine sider. Jeg tror du blir utnyttet. Du skal ikke kjøpe klær som han skal ha hos seg selv. Det står faktisk i loven at barnet skal ha tilsvarende det samme i begge hjem - blandt annet klær. Da får han faktisk få ræva i gir og dra på en klesbutikk. Det er vel feil. Den som får bidraget plikter å sende med barna det de trenger av klær og utstyr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144589812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2012 #15 Del Skrevet 29. september 2012 Dette synes jeg høres veldig merkelig ut. Mannen min har en sønn som er 6 år Han har inntekt på nærmere 850 000kr i året mens barnemoren har ca. 250 000kr.Vi har han gjennomsnitlig 10 dager i mnd. Vi betaler 4800 kr i mnd i barnebidrag for han etter kalkulator på nav sine sider. Så vi betaler faktisk barnemoren ca. 5/6 av det "koster" å ha et barn i følge nav sine sider - itillegg så får barnemoren den vanlige barnetrygda ifra staten. (Vi har tilogmed sjekket hva ville summen vært i dag hvis guttungen hadde vært 15 år og da hadde det blitt nesten 6000kr i mnd.) Vi sliter med en barnemor som krever (ikke spør) at vi skal betale halvparten av alle vanlige utgifter som f.eks. klær, vinterklær, fruktpenger, barneselskap(som hun har planlagt og forventet at vi skal punge ut uten å ha snakket med oss på forhånd) - itillegg til at vi må kjøpe alt han trenger av utstyr, klær og fritidsaktiviteter hos oss selv også. Jeg føler det er helt på tryne fordi han er barnefaren og hun ikke vil at vi skal ha sønnen hans noe mer så skal vi betale mest mulig - fordi hun ikke vil jobbe mer fordi hun har jo en samboer som er i full jobb og et hus som de holder på å pusse opp. (Noe hun har sagt rett ut) Så jeg savner faktisk mer likestilte og faststilte regler ang. barnebidrag. Jeg synes at det skulle vært mer klartekst hva barnebidraget skal dekke. "For det står til veiledning at barnebidraget skal hovedsak dekke alt foruten om ekstraordinære utgifter eks. sykler, konfirmasjon, tannregulering. Sum og hva barnebidraget skal dekke kan man komme til enighet om." Når det ikke er klart og tydelig så kan både barnemødre og fedre utnytte dette til sin fordel påbekostning av barnet og den andre parten. Hvor høy stillingsprosent har denne moren? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144589832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2012 #16 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg betaler alt. Sfo, fotball, utstyr til ditt og datt. Får 2040 i bidrag. Bare det er for lite til å dekke sfo, også kommer alt annet i tillegg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144589836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #17 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har to barn som er med på hver sin idrett og det koster jo kontigent o.l. Nå er jeg for tiden arbeidsledig og har lite penger, faren tjener ca 8-900.000,- i året. Men han vil ikke spleise på dette for ungen, og jeg ha ikke råd til alt nå. Hvordan gjør dere det? Jeg vet jeg får barnebidrag 3400 for to...som er alt for lite, men burde han ikke spleise?? Far er ikke pliktig til å betale noe utover bidraget. Har to barn med min eks. Han betaler aldri noe fritidsaktiviteter. Jeg dekker treningsavgift, medlemsavgifter, turer, cuper, utstyr o.s.v. Han betaler aldri ting som sykkel, ski o.s.v. heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144589841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wopi Skrevet 29. september 2012 #18 Del Skrevet 29. september 2012 Det er jo sånne ting barnebidraget skal dekke! Synes det er urimelig å forvente at han skal betale mer. Vi deler alle regninger på midten, men har en 50/50 fordeling, ergo ingen betaler bidrag heller. Deler selvsagt også barnetrygden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144589888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #19 Del Skrevet 29. september 2012 Dette synes jeg høres veldig merkelig ut. Mannen min har en sønn som er 6 år Han har inntekt på nærmere 850 000kr i året mens barnemoren har ca. 250 000kr.Vi har han gjennomsnitlig 10 dager i mnd. Vi betaler 4800 kr i mnd i barnebidrag for han etter kalkulator på nav sine sider. Så vi betaler faktisk barnemoren ca. 5/6 av det "koster" å ha et barn i følge nav sine sider - itillegg så får barnemoren den vanlige barnetrygda ifra staten. (Vi har tilogmed sjekket hva ville summen vært i dag hvis guttungen hadde vært 15 år og da hadde det blitt nesten 6000kr i mnd.) Vi sliter med en barnemor som krever (ikke spør) at vi skal betale halvparten av alle vanlige utgifter som f.eks. klær, vinterklær, fruktpenger, barneselskap(som hun har planlagt og forventet at vi skal punge ut uten å ha snakket med oss på forhånd) - itillegg til at vi må kjøpe alt han trenger av utstyr, klær og fritidsaktiviteter hos oss selv også. Jeg føler det er helt på tryne fordi han er barnefaren og hun ikke vil at vi skal ha sønnen hans noe mer så skal vi betale mest mulig - fordi hun ikke vil jobbe mer fordi hun har jo en samboer som er i full jobb og et hus som de holder på å pusse opp. (Noe hun har sagt rett ut) Så jeg savner faktisk mer likestilte og faststilte regler ang. barnebidrag. Jeg synes at det skulle vært mer klartekst hva barnebidraget skal dekke. "For det står til veiledning at barnebidraget skal hovedsak dekke alt foruten om ekstraordinære utgifter eks. sykler, konfirmasjon, tannregulering. Sum og hva barnebidraget skal dekke kan man komme til enighet om." Når det ikke er klart og tydelig så kan både barnemødre og fedre utnytte dette til sin fordel påbekostning av barnet og den andre parten. Hvor høy stillingsprosent har denne moren? Hun er i barselperm nå, men til vanlig så har hun ca. 80% stilling Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144590149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2012 #20 Del Skrevet 29. september 2012 Dette synes jeg høres veldig merkelig ut. Mannen min har en sønn som er 6 år Han har inntekt på nærmere 850 000kr i året mens barnemoren har ca. 250 000kr.Vi har han gjennomsnitlig 10 dager i mnd. Vi betaler 4800 kr i mnd i barnebidrag for han etter kalkulator på nav sine sider. Så vi betaler faktisk barnemoren ca. 5/6 av det "koster" å ha et barn i følge nav sine sider - itillegg så får barnemoren den vanlige barnetrygda ifra staten. (Vi har tilogmed sjekket hva ville summen vært i dag hvis guttungen hadde vært 15 år og da hadde det blitt nesten 6000kr i mnd.) Vi sliter med en barnemor som krever (ikke spør) at vi skal betale halvparten av alle vanlige utgifter som f.eks. klær, vinterklær, fruktpenger, barneselskap(som hun har planlagt og forventet at vi skal punge ut uten å ha snakket med oss på forhånd) - itillegg til at vi må kjøpe alt han trenger av utstyr, klær og fritidsaktiviteter hos oss selv også. Jeg føler det er helt på tryne fordi han er barnefaren og hun ikke vil at vi skal ha sønnen hans noe mer så skal vi betale mest mulig - fordi hun ikke vil jobbe mer fordi hun har jo en samboer som er i full jobb og et hus som de holder på å pusse opp. (Noe hun har sagt rett ut) Så jeg savner faktisk mer likestilte og faststilte regler ang. barnebidrag. Jeg synes at det skulle vært mer klartekst hva barnebidraget skal dekke. "For det står til veiledning at barnebidraget skal hovedsak dekke alt foruten om ekstraordinære utgifter eks. sykler, konfirmasjon, tannregulering. Sum og hva barnebidraget skal dekke kan man komme til enighet om." Når det ikke er klart og tydelig så kan både barnemødre og fedre utnytte dette til sin fordel påbekostning av barnet og den andre parten. Hvor høy stillingsprosent har denne moren? Hun er i barselperm nå, men til vanlig så har hun ca. 80% stilling Ja, ok. For vet nav opererer med at man blir regnet som 80% hvis man har mindre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144590155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #21 Del Skrevet 29. september 2012 Oi, får hun 4800,- for bare ett barn?? Tror jeg blir å gå på NAV å få de til å regne ut, jeg blir nok utnyttet. Faren krever også å få klær til ungene som skal være til han, greit nok men jeg får det ikke i retur..og han vasker sjelden klærne som er der, så hele tiden mangler han noe som jeg må fylle på med. Jeg vil jo gjerne at de skal få være med på det de har lyst til, men det er vanskelig for meg å måtte betale så mye. Jeg har de også med på skirenn på vinteren og betaler ca 100 kr hver uke der! Faren gidder ikke ta de dit. Det er for et barn ja. De bruker kalkulatoren som ligger på nettet på nav sine sider. Jeg tror du blir utnyttet. Du skal ikke kjøpe klær som han skal ha hos seg selv. Det står faktisk i loven at barnet skal ha tilsvarende det samme i begge hjem - blandt annet klær. Da får han faktisk få ræva i gir og dra på en klesbutikk. Det er vel feil. Den som får bidraget plikter å sende med barna det de trenger av klær og utstyr. Det er ifølge familievernskontoret slik det skal være. Fungerer det samarbeid mellom foreldrene slik at det kan gjøres på den måten - så flott! Men i vårt tilfelle funker det ikke fordi når vi prøvde slikt samarbeid med klær så var de alltid hullete, for små i størrelsen, for lite osv. Når vi kjøpte nye plagg og sendte avgårde så fikk vi stortsett klær som skulle vært kastet. Så nå kjøper vi våre egne klær og ytterklær nå før vintersesongen slik at vi slipper å få en utedress med flere hull på "fordi vi skal jo ikke være ute i helga så derfor kunne vi bare få reservedressen" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143975653-dere-som-er-skilt-deler-dere-p%C3%A5-utgifter-til-fritidsaktiviteter-ol/#findComment-144590166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå