Trønderbærta Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Har ett barn med eggallergi, har så lyst til å lage ulike gratenger, men i alle oppskrifter er det jo med egg, og når jeg bare dropper egg så blir gratengen så løs/bløt. Så hva kan jeg gjøre for at den skal bli like god som med egg? Oppskrift søkes
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Bruk mindre og/eller tykkere saus. Eneste forskjellen jeg merker er at den ikke blir like luftig uten egg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Egg er blant annet bindemiddel så det er ikke rart at den ikke blir lik. Tåler han - no egg? Det er eggeerstatter om du ikke har hørt om det.
Trønderbærta Skrevet 28. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2012 Han tåler no-egg ja, men funker det som egg, har prøvd det i andre ting, men synes da det har blitt det samme som å droppe det?!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Han tåler no-egg ja, men funker det som egg, har prøvd det i andre ting, men synes da det har blitt det samme som å droppe det?! Har ikke prøvd det i grateng. Kanskje du kan prøve.Blande det inn i sausen.
Gulosten™ Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 Jeg har aldri egg i grateng. Har brokkoli, pølsebiter, makaroni, mais, gulerøtter, kanskje purre el., og har over vanlig hvis saus. Ost oppå.
Gjest Mentha Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Hvis du vil ha tykkere saus kan du prøve å ha fiberhusk oppi. Det er skall av psylliumfrø som virker som et tykningsmiddel. Helt naturlig og veldig effektivt. Vet ikke om det kan funke på gratenger?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Jeg har aldri egg i grateng. Har brokkoli, pølsebiter, makaroni, mais, gulerøtter, kanskje purre el., og har over vanlig hvis saus. Ost oppå. Men da er det heller ikke grateng
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #9 Skrevet 28. september 2012 Jeg har aldri egg i grateng. Har brokkoli, pølsebiter, makaroni, mais, gulerøtter, kanskje purre el., og har over vanlig hvis saus. Ost oppå. Men da er det heller ikke grateng Eh, jo? Grateng defineres ikke av egg, å gratinere betyr å varme en rett, en ovnsrett, på sterk (overvarme)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå