Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg søkte vel da jeg var 27 uker ca.. Siden man må ha med papir fra legen etter uke 26.

Men du burde virkelig sette i gang, jeg har fortsatt ikke fått vedtaket mitt, og jeg ringte og sjekka at de hadde alt av papirer osv bare uka etter.. Dumt å sitte der ute penger og uten jobb

Har ikke peiling, men de sier en skal legge ved dokumentasjon på graviditet fra uke 26......så ikke før det da?

Jeg sendte inn i forrige uke, min uke 32, så du har enda tid :)

Meeeeeen, pinadø godt med alt som er gjort da ifbm den papirmølla, så det er bare å slenge det inn ;)

Jeg søkte vel da jeg var 27 uker ca.. Siden man må ha med papir fra legen etter uke 26. Men du burde virkelig sette i gang, jeg har fortsatt ikke fått vedtaket mitt, og jeg ringte og sjekka at de hadde alt av papirer osv bare uka etter.. Dumt å sitte der ute penger og uten jobb

Og jeg begynner permisjon om 3 uker...

Husk at du må ta perm fra uke 37.. jeg tok en uke før.

Annonse

Du kan også bare sende med en kopi av helsekortet ditt, med mindre du synes det hadde vært ubehagelig. Sendte inn i uke 25+ ett eller annet sist, med den kopien. Bare for å få det unnagjort. :)

Men fikk du den godkjent da? Hørt at de som kun sender med helsekroner får den i retur

Annonse

Jeg søkte før helgen. Var 32+1 da jeg la det i postkassen.

Siden jeg er arbeidsledig nå, ga jeg beskjed til tidligere arbeidsgiver (vikarbyrå) om å sende inn inntektsopplysninger for lenge siden, men de hadde ikke gjort det enda. Nav hadde hvertfall ikke mottatt noe.

Tenkte å sjekke neste uke at alt er iorden.

Ellers sto det på søknaden på nettet at hvis man sendte inn søknaden mer enn 6 uker før permisjonsstart, måtte man sende den inn på nytt. Mulig det bare var inntekstopplysningene, men uansett... Kan ikke huske å ha lest noe om det sist, men det er 6år siden.

Håper de behandler det raskt... er jo heldigvis ikke noe fellesferie midt inni her...

Gjest Shanti ♥

Søkte i uke 31-32, har snakket med NAV, og vedtak er på vei i posten (38+5 i dag) :-) Noen (deriblant jeg) får utbetaling fra arbeidsgiver i permisjonstiden, og at NAV betaler til arbeidsgiver. Dvs at utbetalinga ikke blir forsinket selv om papirene ikke er helt i boks. Da er det jo ikke Så hastverk med å søke :)

Søkte i uke 31-32, har snakket med NAV, og vedtak er på vei i posten (38+5 i dag) :-) Noen (deriblant jeg) får utbetaling fra arbeidsgiver i permisjonstiden, og at NAV betaler til arbeidsgiver. Dvs at utbetalinga ikke blir forsinket selv om papirene ikke er helt i boks. Da er det jo ikke Så hastverk med å søke :)

får man fra arbeidsgiver når man har fast jobb og lønn??

Gjest Shanti ♥
får man fra arbeidsgiver når man har fast jobb og lønn??

Tror det er avhengig av hvilken avtale den enkelte arbeidsgiveren har med NAV...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...