Gå til innhold

Noen som har sin kjære hjemme om fødselen ikke er startet før termin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen min jobbet i helsevesnet og er ikke alltid greit å komme seg vekk derifra når han er på jobb. Natt til torsdagen så jobbet han natt og var livredd at fødselen skulle begynne da. For på nattevakt kan han ikke bare gå, uten at det kommer inn en ny.

Men har heldigvis bestevenninnen min og mor min som skal være med :)

Tror det er veldig få som har styrtfødsel første gang?

Jeg vil hvertfall tipse deg om at du har veldig mye større bruk for han når du skal ha med deg babyen hjem med tanke på fridager ;) Og til fødsel selvfølgelig!! :)

Mannen min har ofte hjemmekontor, så heldig der.

Men når han jobber hjemmefra så gjør det meg ingenting. Hvis det skjer noe så møtes vi bare på sykehuset.

Jeg kan jo bare kaste meg i en taxi. Eller få venner/familie til å kjøre meg.

Tror det er veldig få som har styrtfødsel første gang? Jeg vil hvertfall tipse deg om at du har veldig mye større bruk for han når du skal ha med deg babyen hjem med tanke på fridager ;) Og til fødsel selvfølgelig!! :)

Hehe, er nok litt paranoid, skal ikke si noe på det. Og min kjære har også hjemmekontor endel om dagen. Er ikke første gang da, andre. Har med andre ord ei på ett og et halvt fra før, som jeg har liten lyst til å dra med :P Men går nok bra. Litt høyt-tenking bare... Og ja, bekymrer meg sikkert unødig... :P

Annonse

allier deg med nôen som kan ta eldstesnuppa på kort varsel :)

Skulle du måtte reise før mannen rekker hjem ringer du taxi eller sykebil

noe særlig mer får man ikke gjort!!

MEn jeg satser alt på fødsel natt til mandag - fullmåne på søndag :)

(men termin er ikke før om halvannen uka da, så det skal vel kanske mye til..)

Min kjære er gruvearbeider, så han får jeg ikke tak i på mobil hvis han er der nede når d setter igang!

Må ringe til kontoret som må tilkalle han over sambandet, blir festlig når den meldingen hoier i gruva og alle skjønner hvorfor han fikk d så travelt med å komme hjem! :)

Minner meg på om en kompis, han er prest og hadde en øvelse med konfirmantene i år med hvordan de skulle få inn i kirken på selve konfirmasjonsdagen. Og så ringte telefonen hans. Og han la på sprang. Han bare gikk. Og organisten ropte og spurte hva som skjer og han roper tilbake:

"Det skal bli liv!"

:P

min mann skal jobbe søndag, også har han friuke. Hurra :) :)

Han har jobbet natt hele denne uken som har vært så med en 15 mnd gammel gutt hjemme har jeg vært urolig men... han er i hvertfall hjemme nå <3

Jeg har mann som jobber turnus, så stor sjanse for at han er på jobb (feks på oppdrag noen timer unna) når fødselen setter i gang. har alliert meg med mine foreldre og noen til i forhold til barnepass, også fått ordnet med overnatting hos oss når han skal jobbe natt, så ikke vi er alene om noe plutselig skjer.

Men da jeg var 1.gangs kjørte jeg faktisk til sykehuset selv... hadde sendt gubben på jobb (nærme sykehuset) men endte med å kjøre bare en time senere for kontroll... etter 3 kvarter med ctg ble jeg sjekket og da hadde jeg 7(!) cm åpning. fikk beskjed om å ringe mannen, be ham komme og fikk fødestue med det samme :)

min mann har utreisedato på termindato, så om fødsel ikke er startet til da må jeg gå gjennom selve fødselen alene. Har han hjemme om fødselen starter tidligere

Jeg har og turnusmann. Og kan godt hende han ikke kommer fra med en gang... Forrige gang jeg fødte var han på jobb på natta, men var raskt hjemme:-) Rask fødsel sist, så innstilt på ambulanse denne gangen om han er på jobb... Så får han komme til sykehuset rett fra jobb:-) Og om han ikke skulle rekke det, så går det nok bra det og:-) Alliert oss med naboer som kommer over når ting skjer, så vi slipper vekke storebror om det skjer på natta...

Annonse

min mann har utreisedato på termindato, så om fødsel ikke er startet til da må jeg gå gjennom selve fødselen alene. Har han hjemme om fødselen starter tidligere

Oi, da håper jeg det blir før termin for deg! :)

Gjest Fornøyd mamma til snart 3

Nei, han kommer til å gå på jobb som vanlig. Jeg har ikke noen problemer med å reise på sykehuset alene om det skulle bli nødvendig. Skjer det i rushen har vi den utfordringen at da er det rush til sykehuset hjemmefra også, så om noe er på gang og det nærmer seg rushtid fårvi heller reise litt tidlig til sykehuset.

Men om mannen skal jobbe natt i tiden rundt termin (jobber turnus) er det mulig jeg leverer ungene til besteforeldrene, eller får en besteforelder til å overnatte her...

Det gjør ingenting om han ikke kan være her for min del, klarer meg fint selv :) Han får jo reise hjem iløpet av de neste dagene allikevel, og det er nok da jeg trenger han mest! Har menstermin 1.desember, ultralydtermin 5 desember, så er ihvertfall håp om at fødselen starter når han er hjemme :)

Det gjør ingenting om han ikke kan være her for min del, klarer meg fint selv :) Han får jo reise hjem iløpet av de neste dagene allikevel, og det er nok da jeg trenger han mest! Har menstermin 1.desember, ultralydtermin 5 desember, så er ihvertfall håp om at fødselen starter når han er hjemme :)

Hehe, ok :) Avhengig av at min kjære er med den eldste her da, til "barnevakten" kan komme. Bor et godt stykke unna

Her har mannen 2 ukers ferie som han skal ta ut i forbindelse med fødselen, så tror han tenker å ta en uke før termin og ei uke etterpå. Har "angst" for at fødselen setter i gang når han ikke er hjemme, og siden han sitter mye i telefonen på jobb er det ikke lett å få tak i han der gitt.

Ikke bare bare å være førstegangsfødende :)

MEn jeg satser alt på fødsel natt til mandag - fullmåne på søndag :)

(men termin er ikke før om halvannen uka da, så det skal vel kanske mye til..)

Satser og alt på fødsel nå rundt fullmåne. Termin igår, så her er det virkelig på tide etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...