Gå til innhold

6.5 mnd( snart 7) flere som gir melk på natta/ kveld?

Anbefalte innlegg

min gutt er 7 mnd om en uke:) han skal ALLTID ha mat i elleve tida, og mellom fire og seks.. holder han på med tenner, noe han gjr ofte, kan han få mat opp til flere ganger, for få han til sovne igjen. Flere som vil dele.

helsesøster mener må gå på søvnkurs, men hallo er jo bare baby:) (?)

Fortsetter under...

Min er 8 mnd og gjør det samme, men det er mest fordi pappaen har tatt over perm, og han ikke helt får til å bare få ho til å sovne igjen uten mat.. Men men..

Hun våkner en vei mellom 11 og 1 og 3 og 5 for mat.. Håper hun snart kutter ned til èn gang pr natt. Lei av at mannfolket syyter..

Man kan da ikke forvente at babyene skal sove natta gjennom før de er oppe i minst 2-3 faste måltider (ikke smaksprøver men måltider) på dagtid. Melk metter ikke på samme måten som fast føde. Og det anbefales tross alt ikke å starte med smaksprøver før babyen er nettopp 6 mnd gammel, hvertfall ikke dersom babyen fullammes.

Det er nok helsesøsteren deres som trenger kursing og hvertfall ikke ungen din. Søvnkurs fordi en 6,5 mnd gammel baby ikke sover natta gjennom?? Høres veldig spesielt ut...

Min er 8 mnd. ho får flaske på kvelden før ho legger seg. nå tenkte jeg å begynne å kun tilby vann om ho våkner om natten, siden jeg har hørt at mye melk om natten kan skade tennene siden man ikke produserer like mye spytt om natten. men har aldri hørt om noen det har skjedd med da :-P

Har litt samme prosjektet nå så du er ikke alene. Min er nettopp blitt 7mnd og han fikk en tann for 2 uke siden. Før den tannen kom så sov han fra 19 til ca 3-4 på natten uten mat. De to dagene tannen var på vei så var han MYE våken og roet seg kun med melk + at han ble tatt en del opp for å roes. Etter det har han tyderlig fått en uvane da han har begynt å våkne i 11-12 tiden og 2-3 tiden og 5-6 tiden for å virke skrubbsulten.

Jeg har de siste tre dagene da utvannet MME som han får kl.11-12 når han våkner + gitt han litt mindre for hver natt. Og natt til i dag fikk han kun tilbud om vann. Han var ikke helt fornøyd med mitt valg og vi holdt det gående en times tid med sutring og jeg inn å snakke rolig "Nå skal du sove vennen" og ga smokk osv. Til slutt sovnet han (drakk kun litt vann) og sov da til kl. 6!

Spent på hvordan natten blir nå. Er forberedt på at han våkner i natt også minst en gang men mulig det er en litt kortere kamp før han sovner igjen:)

På dagen spiser han nesten en hel psjon grøt til frokost, 1/3 middagsglass/grønnsaksmos + fruktmos til middag og grøt til kvelds i tillegg til melk så er ganske trygg på at han ikke egentlig trenger mat på natten lenger.

satser på at han begynner å spise litt bedre på dagen også når vi kutter ut på natten.

Annonse

Er så glad at jeg ikke er baby jeg!

Ta det med ro og hør på babyen din du, høres veldig normalt ut. Min er snart ett år, men ettersom aktivitetsnivået er høyt på dagene har han ikke alltid tid til å spise. Så her ammes det minst to ganger, gjerne 3 etter leggetid. Dette styrer han selv- noen ganger 1 andre ganger 4 avhenging av hvordan dagen har vært.

Det er jo små babyer, ikke matmaskiner:)

Høres helt normalt ut. Min på 6.5 mnd spiser også kl 11, så igjen i 2 tiden og kl 6. står opp 7. forrige var over 11 mnd før vi kuttet ut nattmåltid, da på hennes initiativ. hun ville ikke mer. Jeg stoler mer på magefølelsen enn helsesøster. De finner alltid et eller annet galt, virker som enkelte leter etter ting å pirke på.

Vi kuttet ut melk på natta etter at hun startet med nok mat på dagtid, og uten problem. Nå sover hun mye bedre uten så mange oppvåkninger og får smokk dersom hun våkner. Viser ingen tegn til å ville ha mat heller. Ble en ny baby etter mat flere ganger i løpet av natta tidligere. Vi fikk også dette rådet av helsesøster. Lille blir 8 mnd snart :)

Om barnet virker sultent og ikke bare har suttebehov eller tørst, syntes jeg at de skal få nattmåltid så lenge de trenger det.

De to første fikk 1 nattmåltid til de var året, da slukte de en stor flaske med velling selv etter en god og mettende kvelds, altså helt klart sulten.

Minstemann er bare straks 11 uker, men har sovet hele natten siden fødselen :) Skulle han etterhvert som han blir større ha behov for nattmåltid skal han selvsagt få det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...