Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Trenger hjelp! Jeg pleier å lage den med makaroni,middagspølse,paprika, amerikansk grønnaksblanding, Hvit saus m. egg og ost Men den blir så "tørr" inni! Vil ha sausen mer flytende, hvordan? Tror dere det blir godt å blande en boks hakket tomat med hvit saus? Hvordan lager dere den?:-)
MamaLadyBug Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 mer saus? Vi lager grateng med pastarør/skruer, pastasaus med urter og ost, forskjellig typer kjøtt (strimlet svin, kylling, bacon, pølse etc) og grønnsaker. Til en middels form så bruker jeg ca. 250g pasta, 2posesauser, 2egg, 300g kjøtt, passende mengde grønnsaker (dekker bunnen av formen med grønnsakene) og ost på toppen.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Neei, er ikke det:/ Har hatt masse saus i, men den tørker inn på et vis:/ hi
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Jeg skal ikke kuppe denne tråden, men er også ute etter oppskrift på pølsegrateng.. Men en slik med noe tomatsaus i og ost på toppen... Mmm
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Ja jeg og lurer litt på tomatsaus, derfor lurte jeg på om det gikk å lage hvit saus med hakket tomat(hermetisk+div krydder)... Hm, skal ha det til middag i dag, så får vel prøve meg på noe hi
Lettie Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 Jeg lager med friske grønnsaker og lager en blanding av creme fraiche og melk istedet for hvit saus. Synes det blir bedre.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Vi lager med tomatsaus. Bruker bare røkte kjøttpølsebiter og grønne grønnsaker (dampet purre eller brokkoli f.eks), og lager en veldig fyldig saus av hakkede tomater, tomatpure og rømme/creme fraische. Blir aldri tørr.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Vi lager med tomatsaus. Bruker bare røkte kjøttpølsebiter og grønne grønnsaker (dampet purre eller brokkoli f.eks), og lager en veldig fyldig saus av hakkede tomater, tomatpure og rømme/creme fraische. Blir aldri tørr. Kan jeg driste meg til å spørre om litt mer detaljer rundt den sausen? er ikke så flink å bare smelle sammen.. Så har du litt mer om mengde av de forskjellige ingrediensene? Åååå! Nå ble jeg sulten
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #9 Skrevet 28. september 2012 Hmm, jeg tar det bare på gefühlen, desverre.. Koker hakkede tomater (på pappboks eller hermetiske) til det meste av fuktigheten har fordampet. Så oppi med et glass tomatpuré. Hvis jeg bruker rømme lar jeg det kjølne først for å unngå klumper, mens creme f. blandes fint også i varm mat. Salt og pepper, litt sukker. Dette er nok til en ildfastform som er rimelig stor, holder til to middager her (to voksne, ett barn) Smak på sausen underveis, så ser du raskt hvor sterk/mild du vil ha den :-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #10 Skrevet 28. september 2012 kan det være osten i sausen som gjør den tørr?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 kan det være osten i sausen som gjør den tørr? Eller for mye egg? Når vi lager pastagrateng har vi sluttet å bruke egg i sausen, og den tørker ikke inn lenger!
Mrs. Kaizer Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Jeg freser løk, paprika og squash på panna, kutter opp pølser. Blander alt oppi en ildfast form. Heller over brun saus som er vispa sammen med 2-3 spiseskjeer tomatpure. (jeg bruker posesaus:-o) Så dekker jeg med ost og setter det inn i stekeovnen, 200 gr i ca 20 min. Pleier å servere med pastaskruer eller rør. Kjempegodt!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 Mange år siden jeg lagde sist, men da lagde jeg med potetmos, purre, tomater, pølse og ost. Hadde potetmos i bunn i en ildfast form, tomater og purre og pølser over og toppet med ost. Kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #14 Skrevet 28. september 2012 Mange år siden jeg lagde sist, men da lagde jeg med potetmos, purre, tomater, pølse og ost. Hadde potetmos i bunn i en ildfast form, tomater og purre og pølser over og toppet med ost. Kjempegodt! Ferske hakkede tomater eller boks? (må ha alt inn med teskje jeg da...)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #15 Skrevet 28. september 2012 Nam! Takk for tips om melk+ creme fraice om saus! kanongodt! Hadde litt sennep+ salt og pepper blandet i, og jeg har allt forspist meg. Så nå har jeg rullet bort i sofaen mett og god;) Jeg glemte egg i sausen da, så var litt mer rennende en den skulle, men god på smak! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå