Gå til innhold

Amming og alder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv har jeg hatt ønske og mål om å amme til de er hvertfall 1 år. Med eldste gikk det fint, og jeg ammet han faktisk til han var 18 mnd. Han var dårlig på å spise fast føde, så han trengte egentlig det ekstra han kunne få.

Med yngste(nå 17 mnd) hadde jeg langt dårligere melkeproduksjon så hun måtte få mme i tillegg til morsmelk fra 3 uker. Men jeg klarte allikevel å holde i gang litt melkeproduksjon helt til hun var 8 mnd, da hadde jeg hatt en lengre periode med dårlig søvn og da fikk kroppen nok tror jeg, melken tok i hvertfall helt slutt.

Fullammet til Muffin var 6.5 mnd, og da var det nok for meg. Ammet nesten døgnet rundt til han var 3 mnd pga misnøye, uro, store nærhetsbehov og lakenskrekk og fra han var 4-6 mnd var det hver 2.-4. time døgnet rundt. VELDIG klar for å bråslutte når han var 6,5 mnd, og gjorde det med "velsignelse" fra lege og helsesøster! :)

Jeg tenker at de første 6 mnd er viktigst i fht amming, men om nestemann blir litt mindre krevende så kan jeg godt tenke meg å amme mrg + kveld til h*n er nærmere året mtp alle de gode antistoffene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...