Gå til innhold

Å ta høyere utdanning er idioti!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser hvor du vil med innlegget ditt nå, og er enig med deg, du burde opp på 500.000 med EN gang. Kan du dokumentere at du faktisk trenger dr.grad kompetansen? Under 400 er latterlig! De fleste i det offentlige med master BEGYNNER på 390.......

Du har min sympati.

MEN jeg holder fast ved at der er smålig å skule misunnelig på hva andre har fått.

Skrevet
Ser hvor du vil med innlegget ditt nå, og er enig med deg, du burde opp på 500.000 med EN gang. Kan du dokumentere at du faktisk trenger dr.grad kompetansen? Under 400 er latterlig! De fleste i det offentlige med master BEGYNNER på 390....... Du har min sympati. MEN jeg holder fast ved at der er smålig å skule misunnelig på hva andre har fått.

Det var overhodet ikke menigen å ikke unne denne ene uføredrygdede de pengene han får utbetalt. De er ham vel unt, og jeg mener det er rett at han får så mye. Og også at andre uføretrygdede må få nok til leve bra.

Men de som tar seg bryet med så høye utdannelser, og som faktisk blir oppfordret til ta doktorgrad fordi de liksom er er så flinke - burde tas litt bedre vare på. Jeg kommer ikke til å oppfordre mine jenter til å ta doktorgrad ihverftall (men master bør de ta).

Har nå full støtte av både fagforening og nærmeste sjefer, men avgjørelsen må tas på et høyere nivå i organisasjonen. Kan dokumentere så det tyter ut av ørene at jeg trenger den kompetansen i denne jobben.

HI

Skrevet

Hadde du fremlagt din sak uten å trekke inn uføre, skulle du fått litt sympati fra meg. Men du sier selv du har valgt deg denne jobben. Du søkte den, vel vitende om lønnen. Hva klager du på da? Det var ditt valg. De uføre har ikke noe valg. De får de de får, og må klare seg som best de kan på det. Noen har 9000 utbetalt, og kan ikke gjøre noe for å øke det beløpet. I tillegg er de nødt til å leve med kroniske plager og en livskvalitet lavere enn du klarer tenke deg. Mange har enormt sterke smerter og en veldig lite attraktiv hverdag. Men du trekker dem inn som om de har valgt seg dette, i stedet for å ta utdannelse og jobbe, og du fremlegger det på en måte som antyder at du selv burde hatt det samme. Det er utrolig ufint av deg. Null sympati fra meg. Ta deg i nakken og søk en bedre betalt jobb, om du føler du trenger det.

Skrevet

Jeg mener overhodet ikke å være slem eller noe, men hvis du tjener under 400 000 OG har en doktorgrad, da tror jeg det er jobben din - og ikke høyere utdanning som er problemet...

Skrevet

Nå påpekte HI selv at hun var et kjøtthue da, det skal hun ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...