LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. september 2012 #26 Skrevet 28. september 2012 Jeg bruker håndkleet flere ganger, og bruker (som oftest) ikke såpe, av og til litt under armene. Bruker ikke såpe i underlivet i det hele tatt, men vasker godt med bare vann. Nå vasker jeg håret stort sett hver gang jeg dusjer (som er hver morgen), pga at jeg har pannelugg som ser helt forferdelig ut hvis jeg ikke gjør det, og da renner det jo shampo ned i sprekken helt automatisk Har et håndkle til ansikt/hals og hår, og et til resten av kroppen. Har aldri tenkt så mye over tarmbakterier, kanskje fordi jeg ikke bruker samme håndkle til underlivet og til ansiktet (og tørker alltid ansiktet først, uansett), men vil tro at overføringen av bakterier mellom tastatur/dørhåndtak/ansikt er mye større i løpet av en dag enn det lille som kommer på håndkleet. Gnikker jo ikke akkurat for harde livet der nede heller Du har et godt poeng. Jeg er villig til å vedde lønna mi på at man får mer tarmbakterier i trynet av å ta på et hvilket som helst dørhåndtak og så ta seg i ansiktet etterpå, enn det man får av å evt tørke seg i fjeset med det samme håndkleet man tørka en nydusja ræv med. Det artige med det er jo at man via dørhåndtak får kost seg med _andre menneskers_ tarmbakterier, men ved gjenbruk av håndkle forholder man seg i det minste bare til sine egne..
jentemamma Skrevet 28. september 2012 #27 Skrevet 28. september 2012 Dette var problemstillinger jeg aldri har ofret en tanke, og jeg ser egentlig på meg selv som en ofte hypokondrisk og overengstelig person. Særlig med tanke på bakterier. Men mine egne tarmbakterier på mitt håndkle har jeg altså aldri tenkt noe særlig over! Vi er to voksne og to barn og bytter håndkle 1-2 ganger i uka (ungenes som regel en gang siden de ikke dusjer/bader hver dag). Vi voksne dusjer daglig og bruker såpe, og jeg anser kroppen min som ren når jeg går ut av dusjen! Et håndkle som er brukt et par ganger kan vel umulig inneholde en så stor mengde tarmbakterier at det kan anses som en helserisiko?? Som andre har nevnt over må jo dørhåndtak, offentlige toaletter etc etc være en mye mer reell spredere av tarmbakterier?! Men dere som har angst for deres eget håndkle, hva er dere egentlig redd skal skje? Jeg har i hvert fall aldri hørt om noen som har blitt syk av å tørke hele kroppen med samme håndkle noen ganger:)
Magia Skrevet 28. september 2012 #28 Skrevet 28. september 2012 Har et eget hjørne av håndkleet dedikert spesielt til rumpa jeg. Skifter ikke håndkle hver gang jeg dusjer. Vasker meg med såpe da, så jeg har kanskje ikke lov til å svare her... Hvis du bruker samme håndkle flere ganger, hvordan husker du da hvilket av de 4 hjørnene som var til rumpa? Har selvfølgelig brodert med korssting: "Rumpehjørnet". Neida.. Jeg bare husker det Og for sikkerhets skyld så bruker jeg ingen av hjørnene til ansiktet eller skrittet. Resten får det bare være med
Magia Skrevet 28. september 2012 #29 Skrevet 28. september 2012 Har et eget hjørne av håndkleet dedikert spesielt til rumpa jeg. Skifter ikke håndkle hver gang jeg dusjer. Vasker meg med såpe da, så jeg har kanskje ikke lov til å svare her... Hvis du bruker samme håndkle flere ganger, hvordan husker du da hvilket av de 4 hjørnene som var til rumpa? Enkelt, det er brunt Det hjelper jo selvfølgelig også
Mami_ Skrevet 28. september 2012 #30 Skrevet 28. september 2012 Signerer Lill-Eva. Har også et lite håndkle til ansikt, hode og hår, også har jeg et stort et til kroppen. De kan jeg bruke 2-3 ganger før jeg vasker dem. Kunne ikke falt meg inn å bruke samme håndkle til ansikt og kropp. I tillegg bruker jeg intimsåpe og vanlig såpe
CaptainHindsight Skrevet 28. september 2012 #31 Skrevet 28. september 2012 Jeg bruker såpefri dusjgele som jeg føler meg veldig ren av, men bruker aldri såpe "der nede" for da forstyrrer jeg bare balansen. Hendene vasker jeg derimot lenge og grundig, for jeg er faktisk mer engstelig for å ta på det andre mennesker har tatt på (dørhåndtak, minibank, osv) enn eventuelle bakterierester på min kropp. Bruker ikke samme håndkle til ansikt og rumpe gitt...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #32 Skrevet 28. september 2012 Bruker håndkleet i en uke, men tørker ikke "sluttstykket". Tørker armer og bena, knyter håndkleet rundt kroppen mens jeg gjør andre ting; feks steller håret. Til slutt før jeg kler på meg, føner jeg armhuler, "sluttstykke" og under "lungene" tørt.
Tigerpote Skrevet 28. september 2012 #33 Skrevet 28. september 2012 Jeg bruker såpe på hele meg iallefall på annenhver dusj. Jeg har et strengt håndkleregime: 1 HONKLE/HONKEL for ansikt/kropp 1 for føttene/legges på gulvet 1 for nedentil 1 for håret 1 for hendene Jeg skifter de etter behov, dvs noen dager.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #34 Skrevet 28. september 2012 Når jeg leser denne tråden så skjønner jeg ikke hvordan folk har overlevd før i tiden der hele familien badet i samme vann og sikkert tørka seg på hele kroppen, inkludert rompa, med samme håndkle! Synes mange her virker en smule hysteriske.. Jeg er derrimot det motsatte, sikkelig grisejente, bruker samme håndkla på hele kroppen 3-4 ganger før jeg vasker det. Men jeg har ikke noe behov for å gni håndkleet langt inni baken heller da.. Slikker mannen min i ræva å, om sjansen byr seg:) Har ikke dødd av det enda iallfall, man kan jo aldri vite:)
4Hjerter Skrevet 28. september 2012 #35 Skrevet 28. september 2012 Hehe.. bruker håndkleet 2-3 ganger, annsiktet og rumpa lufttørker.. Slet med irritert hud og sopp i underlivet i "ungdommen" pga overdreven dusjing/bruk av såpe/hårfjerning, kunne ikke falle meg inn å gni hådkleet opp i rumpa;-))
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #36 Skrevet 28. september 2012 Hva har det med om man bruker såpe eller ikke? Tarmbakterier forsvinner ikke hvis man ikke vasker seg med såpe vil jeg tro. På samme måte som man skal bruke kondom til nr 2 hvis man bytter til nr 1 ettepå, vaske hender etter dobesøk og så videre. Hvis de forsvant uten såpe, hadde ikke helsepersonell vært så påpasselig med håndvask, og ikke oppfordret folk til å vaske seg med såpe på hendene etter dobesøk. HI Haha,sammenligner du håndkle med en kondom? Tror du har misforstått litt hvis du putter hånkleet inn i endetarmen
Vogndilla Skrevet 28. september 2012 #37 Skrevet 28. september 2012 Signerer Lill-Eva. Har også et lite håndkle til ansikt, hode og hår, også har jeg et stort et til kroppen. De kan jeg bruke 2-3 ganger før jeg vasker dem. Kunne ikke falt meg inn å bruke samme håndkle til ansikt og kropp. I tillegg bruker jeg intimsåpe og vanlig såpe Samme her... Og jeg er av den typen som tror at overdreven vasking og bakteriefrykt virker mot sin hensikt.
Gjest Mentha Skrevet 28. september 2012 #38 Skrevet 28. september 2012 Kan bare svare for meg selv, men jeg tror aldri jeg har flosset etter en dusj. Noen ting får tørke av seg selv. Og som nevnt over her, har du tatt i en handlekurv eller et offentlig dørhåndtak så har du fått en god dose av andres tarmbakterier på deg allerede. Så da har vel neppe den stakkars håndduken så mye å si. Og til sist; såpe fjerner ikke alt av bakterier. Og godt er det, for da tror jeg neppe noen av oss hadde overlevd en handlerunde på butikken. Eller er salat på restaurant.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #39 Skrevet 28. september 2012 Dette var da en snodig debatt... så jeg bare må være med på den. Jeg bruker en dråpe dr.greve nedentil (utvendig) og litt nøytral såpe under armene. Ellers renser jeg ansiktet utenfor dusjen, og bruker ikke handkle i ansiktet. Jeg tørker meg heller ikke med handkle i rompa eller skrittet. Det lufttørker fint av seg selv, mens jeg renser ansiktet og har på fuktighetskrem. Et handkle kan brukes flere dager, siden det er personlig. Håndkle til hender deles og skiftes daglig. Så blir det en full maskin å vaske i uka. Tenkte på det der, gnir dere håndkleet opp i sprekken, siden den liksom blir så skitten? Jeg tørker skinkene, sprekken og skrittet får lufttørke. Og kroppen er jo ren etter dusj. Jeg bruker samme håndkle tre-fire ganger før jeg vasker det, fordi jeg ikke gidder å vaske klær hele tiden. DET er stress! Da må du være ganske åpen både bak og foran hvis du lufttørker, eller spriker du til det er tørt? Beklager, men synes det hørtes ganske ulekkert ut og ikke bruke såpe og heller ikke tørke seg ordentlig.
Gidder ikke! Skrevet 28. september 2012 #40 Skrevet 28. september 2012 Jeg vasker meg med såpe, men håndklær bruker jeg 2 - kanskje 3 ganger før jeg vasker det. Det er ikke urenslig. Tenk på miljøet, det er bare tull å vaske håndklær hver gang man har dusjet. Du er jo i prinsippet ren når du kommer ut av dusjen (spesielt hvis du vasker deg med såpe...) . Jeg takler ikke tanken på å tørke ansiktet med samme håndkle som jeg tørket meg i rompa med, uansett hvor ren man er. Og tenker særlig på dem som ikke vasker seg med såpe der i det hele tatt, tarmbakterier må jo overføres til andre deler av kroppen ved gjentatt tørking? HI
Gjest Mentha Skrevet 28. september 2012 #41 Skrevet 28. september 2012 Dette var da en snodig debatt... så jeg bare må være med på den. Jeg bruker en dråpe dr.greve nedentil (utvendig) og litt nøytral såpe under armene. Ellers renser jeg ansiktet utenfor dusjen, og bruker ikke handkle i ansiktet. Jeg tørker meg heller ikke med handkle i rompa eller skrittet. Det lufttørker fint av seg selv, mens jeg renser ansiktet og har på fuktighetskrem. Et handkle kan brukes flere dager, siden det er personlig. Håndkle til hender deles og skiftes daglig. Så blir det en full maskin å vaske i uka. Tenkte på det der, gnir dere håndkleet opp i sprekken, siden den liksom blir så skitten? Jeg tørker skinkene, sprekken og skrittet får lufttørke. Og kroppen er jo ren etter dusj. Jeg bruker samme håndkle tre-fire ganger før jeg vasker det, fordi jeg ikke gidder å vaske klær hele tiden. DET er stress! Da må du være ganske åpen både bak og foran hvis du lufttørker, eller spriker du til det er tørt? Beklager, men synes det hørtes ganske ulekkert ut og ikke bruke såpe og heller ikke tørke seg ordentlig. Fremfor å skrubbe seg rød og sår med såpe og skoldhett vann og så gnikke over med et håndkle etterpå for å få det tørt og enda mer sårt, for så å avslutte med en god dose antibac på toppen? For det er vel bortimot noe sånt du må gjøre for å få det helt rent baki der. De færreste står vel uansett stille rett opp og ned og venter på å tørke. Man går rundt, og får automatisk lufting i underlivet når man beveger seg, setter seg på huk for å klippe negler, smøre seg med bodylotion, eller gud vet hva.
Gidder ikke! Skrevet 28. september 2012 #42 Skrevet 28. september 2012 Litt feil i siteringen der, men jeg fikser heller ikke tanken på å tørke meg i ansiktet i det samme håndkleet jeg har tørket meg i rumpa tidligere. Har løst det på den måten at jeg tørker meg på hele kroppen unntatt i underlivet med et håndkle som brukes flere ganger, så tar jeg en tørr klut og tørker underlivet og kaster til vask En gang lånte jeg mannens håndkle og jeg tuller ikke, det lukta plutselig rumpe da jeg tørket meg i ansiktet! Haha, mulig han ikke vasker seg godt nok bak i der, men jeg har kjent det på mitt eget håndkle også og jeg vasker GODT. Ekkelt er det uansett, å tørke seg i rumpa og ansiktet i samme håndkle.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #43 Skrevet 28. september 2012 Da må du være ganske åpen både bak og foran hvis du lufttørker, eller spriker du til det er tørt? ] Hårføner
Gjest Mentha Skrevet 28. september 2012 #44 Skrevet 28. september 2012 Da må du være ganske åpen både bak og foran hvis du lufttørker, eller spriker du til det er tørt? ] Hårføner Var ikke jeg som skrev det, men ja, ikke dumt
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #45 Skrevet 28. september 2012 Dette var da en snodig debatt... så jeg bare må være med på den. Jeg bruker en dråpe dr.greve nedentil (utvendig) og litt nøytral såpe under armene. Ellers renser jeg ansiktet utenfor dusjen, og bruker ikke handkle i ansiktet. Jeg tørker meg heller ikke med handkle i rompa eller skrittet. Det lufttørker fint av seg selv, mens jeg renser ansiktet og har på fuktighetskrem. Et handkle kan brukes flere dager, siden det er personlig. Håndkle til hender deles og skiftes daglig. Så blir det en full maskin å vaske i uka. Tenkte på det der, gnir dere håndkleet opp i sprekken, siden den liksom blir så skitten? Jeg tørker skinkene, sprekken og skrittet får lufttørke. Og kroppen er jo ren etter dusj. Jeg bruker samme håndkle tre-fire ganger før jeg vasker det, fordi jeg ikke gidder å vaske klær hele tiden. DET er stress! Da må du være ganske åpen både bak og foran hvis du lufttørker, eller spriker du til det er tørt? Beklager, men synes det hørtes ganske ulekkert ut og ikke bruke såpe og heller ikke tørke seg ordentlig. Fremfor å skrubbe seg rød og sår med såpe og skoldhett vann og så gnikke over med et håndkle etterpå for å få det tørt og enda mer sårt, for så å avslutte med en god dose antibac på toppen? For det er vel bortimot noe sånt du må gjøre for å få det helt rent baki der. De færreste står vel uansett stille rett opp og ned og venter på å tørke. Man går rundt, og får automatisk lufting i underlivet når man beveger seg, setter seg på huk for å klippe negler, smøre seg med bodylotion, eller gud vet hva. Man trenger vel ikke å skrubbe å tørke seg rød og sår selv om man bruker såpe eller såpefri vask. Jeg synes det er ekkelt å ikke bruke noen form for såpe i underlivet. neida, såpe fjerner ikke alle bakterier, men ganske mange pluss lukt. Grøsser ved tanken på å skulle ha sex med noen som aldri hadde vasket seg ordentlig nedentil.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #46 Skrevet 28. september 2012 En gang lånte jeg mannens håndkle og jeg tuller ikke, det lukta plutselig rumpe da jeg tørket meg i ansiktet! Haha, mulig han ikke vasker seg godt nok bak i der, men jeg har kjent det på mitt eget håndkle også og jeg vasker GODT. Ekkelt er det uansett, å tørke seg i rumpa og ansiktet i samme håndkle. Hahahahahahahahahahahahahahahaha! Hva lukter egentlig rumpe??
CaptainHindsight Skrevet 28. september 2012 #47 Skrevet 28. september 2012 Man trenger vel ikke å skrubbe å tørke seg rød og sår selv om man bruker såpe eller såpefri vask. Jeg synes det er ekkelt å ikke bruke noen form for såpe i underlivet. neida, såpe fjerner ikke alle bakterier, men ganske mange pluss lukt. Grøsser ved tanken på å skulle ha sex med noen som aldri hadde vasket seg ordentlig nedentil. Man kan vaske seg ordentlig nedentil uten såpe. Kjenner jeg blir provosert over beskyldning over å ikke vaske meg ordentlig!! Alle leger, sykepleiere og gynekologer jeg har snakket med sier at man IKKE skal ha såpe nedentil, fordi det ødelegger ph-balansen. Man trenger ikke vaske slimhinner, de vasker seg selv. Eller skrubber du deg inni i nesen også? Jeg vasker med med såpefri dusjgele der det er hud og lar slimhinner være alene. Og siden jeg nå er på min tredje kjæreste (Mannen min) som er en rumpefanatiker så tror jeg faktisk ikke det lukter sur rumpe av meg altså...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. september 2012 #48 Skrevet 28. september 2012 (endret) Nå handler vel ikke dette om Lano vs. såpefri hudvask, men såpe (alle varianter) vs. bare vann. Rumpelukt er ekkelt, og jeg skjønner ikke dere som lufttørker rumpesprekken, hvordan gjør dere det? Står og skrever og sprer rumpeballene? Så ekkelt å være våt i rumpa! Og fantastisk grobunn for bakterier. Kan tenke meg at det blir rumpelukt av sånt...æsj. For øvrig er det ikke slimhinner i rumpesprekken. Og selv om skjeden er selvrensende, betyr det ikke at de ytre kjønnsleppene er det. Bare til orientering. Endret 28. september 2012 av UndrendeUllteppe
Gidder ikke! Skrevet 28. september 2012 #49 Skrevet 28. september 2012 Haha! Rumpe lukter... rumpe! Har du aldri lukta det, anonym? Jeg er en lukter jeg da, MÅ lukte på det meste
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #50 Skrevet 28. september 2012 Haha! Rumpe lukter... rumpe! Har du aldri lukta det, anonym? Jeg er en lukter jeg da, MÅ lukte pÅ det meste Kan ikke si jeg har luktet frivillig pÅ en rumpe nei Men lukter det vondt? Eller bare pÅ samme mÅten som en penis lukter penis uten at det er en vond lukt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå