Gå til innhold

Et spørsmål til dere som ikke bruker såpe på kroppen, ikke noe hets, bare nysgjerrig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke bruker såpe på kroppen, særlig i baken, bruker dere samme håndkle flere ganger etter dusj? Her skiftes det håndkle hver gang vi dusjer, men mannen kan gjerne bruke et håndkle 2-3 ganger. Det jeg lurer på, når man ikke vasker seg med såpe i baken og bruker samme håndkle ved neste vask, er ikke folk redd for å overføre tarmbakterier til ansikt osv? Hvis man tørker seg med samme håndkle som sist?

Skrevet

Bruker ikke samme håndkle flere ganger uten å vaske det, nei. Hadde ikke gjort det om jeg brukte noe særlig med såpe heller.

Skrevet

Jeg vasker meg med såpe, men håndklær bruker jeg 2 - kanskje 3 ganger før jeg vasker det. Det er ikke urenslig. Tenk på miljøet, det er bare tull å vaske håndklær hver gang man har dusjet. Du er jo i prinsippet ren når du kommer ut av dusjen (spesielt hvis du vasker deg med såpe...).

Skrevet
Jeg vasker meg med såpe, men håndklær bruker jeg 2 - kanskje 3 ganger før jeg vasker det. Det er ikke urenslig. Tenk på miljøet, det er bare tull å vaske håndklær hver gang man har dusjet. Du er jo i prinsippet ren når du kommer ut av dusjen (spesielt hvis du vasker deg med såpe...).

Jeg takler ikke tanken på å tørke ansiktet med samme håndkle som jeg tørket meg i rompa med, uansett hvor ren man er. Og tenker særlig på dem som ikke vasker seg med såpe der i det hele tatt, tarmbakterier må jo overføres til andre deler av kroppen ved gjentatt tørking?

HI

Skrevet

Hehe, jeg er kanskje litt overfanatisk men har en "oppe" og "nede" del på håndkleet... Bruker det 1-3 ganger avhenging av div. (ikke flere ganger når jeg har mensen)

Bruker ikke såpe annet enn shampo 2 ganger i uka og dusjolje under armene.

Skrevet

Ehh - selv om man ikke bruker såpe, så betyr det ikke at man ikke vasker seg ren. Har du avføring i stumpen etter at du har dusjet, så hjalp det jo fint lite om du brukte såpe, for da har du jo ikke vasket deg ren!

For min del bruker jeg håndkle i flere dager, men tørker meg i skrittet med papir. Det er jo ikke akkurat en miljøvennlig greie å vaske 7 håndklær i uka per person. Jeg for min del er ren når jeg har vasket meg/dusjet og da ser jeg ikke problemet med å bruke samme håndkle på min rene kropp flere ganger på rad.

Skrevet

Jeg har et håndkle til ansikt/hode/hår og et til kroppen. Ville aldri brukt det samme håndkleet på ansiktet som på resten.

Skrevet

Hva har det med om man bruker såpe eller ikke?

Skrevet

Tarmbakterier forsvinner ikke hvis man ikke vasker seg med såpe vil jeg tro. På samme måte som man skal bruke kondom til nr 2 hvis man bytter til nr 1 ettepå, vaske hender etter dobesøk og så videre. Hvis de forsvant uten såpe, hadde ikke helsepersonell vært så påpasselig med håndvask, og ikke oppfordret folk til å vaske seg med såpe på hendene etter dobesøk.

HI

Skrevet
Tarmbakterier forsvinner ikke hvis man ikke vasker seg med såpe vil jeg tro. På samme måte som man skal bruke kondom til nr 2 hvis man bytter til nr 1 ettepå, vaske hender etter dobesøk og så videre. Hvis de forsvant uten såpe, hadde ikke helsepersonell vært så påpasselig med håndvask, og ikke oppfordret folk til å vaske seg med såpe på hendene etter dobesøk. HI

Jeg lurer på hvordan du ser ut i rompa hvis du vasker deg så godt at det ikke er tarmbakterier i det hele tatt i det området. Da må du gni deg så godt og lenge med såpe at du må være helt sår. Huden er litt grovere på hendene og til og med der blir man sår når man vasker seg ofte og grundig.

Skrevet

Tenkte jeg og på.

Oj, skulle egentlig sitere hun over. Men men

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Såpe fjerner ikke bakterier, men den kan "løsne" på dem. Så skal du fjerne alle bakterier i baken må du enten bruke bakteriedrepende ting, varmere vann enn rompa tåler eller gni deg veldig godt med håndkle etter at du har vasket deg.

Dersom du vasker hendene med såpe, men ikke tørker dem godt etterpå har du fremdeles masse bakterier på hendene....

Men nå bekymrer jeg meg ikke for bakterien i rompa uansett, og bruker aldri såpe der om det ikke er noe helt spesielt og jeg bruker håndkle flere ganger.

Skrevet

Dette var da en snodig debatt... så jeg bare må være med på den. ;)

Jeg bruker en dråpe dr.greve nedentil (utvendig) og litt nøytral såpe under armene. Ellers renser jeg ansiktet utenfor dusjen, og bruker ikke handkle i ansiktet. Jeg tørker meg heller ikke med handkle i rompa eller skrittet. Det lufttørker fint av seg selv, mens jeg renser ansiktet og har på fuktighetskrem. Et handkle kan brukes flere dager, siden det er personlig. Håndkle til hender deles og skiftes daglig. Så blir det en full maskin å vaske i uka. :)

Skrevet

Jeg putter ikke håndkleet oppi rompa heller da... Vasker meg med vann hver dag, og tørker rompa med papir når jeg er på do. GNIR det ikke ut over rompa, og regner med jeg ikke har mye tarmbakterier på rompeballene. Skjønner?

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet (endret)

Dette var da en snodig debatt... så jeg bare må være med på den. ;)

Jeg bruker en dråpe dr.greve nedentil (utvendig) og litt nøytral såpe under armene. Ellers renser jeg ansiktet utenfor dusjen, og bruker ikke handkle i ansiktet. Jeg tørker meg heller ikke med handkle i rompa eller skrittet. Det lufttørker fint av seg selv, mens jeg renser ansiktet og har på fuktighetskrem. Et handkle kan brukes flere dager, siden det er personlig. Håndkle til hender deles og skiftes daglig. Så blir det en full maskin å vaske i uka. :)

Tenkte på det der, gnir dere håndkleet opp i sprekken, siden den liksom blir så skitten? Jeg tørker skinkene, sprekken og skrittet får lufttørke. Og kroppen er jo ren etter dusj. Jeg bruker samme håndkle tre-fire ganger før jeg vasker det, fordi jeg ikke gidder å vaske klær hele tiden. DET er stress!

Endret av eelis+kian ♥
Skrevet

Har et eget hjørne av håndkleet dedikert spesielt til rumpa jeg. :P Skifter ikke håndkle hver gang jeg dusjer. Vasker meg med såpe da, så jeg har kanskje ikke lov til å svare her...

Skrevet

Jeg bruker håndkle ca 2ganger, men kunne aldri funnet på å tørke meg i rumpa med det.

Tørker kroppen, så går jeg på do og tørker hufsa og rumpa med papir.

Skrevet

Jeg bruker sjelden såpe på kroppen, men tar nytt håndkle hver gang. Jeg liker ikke tanken på å tørke ansiktet med et håndkle jeg har tørket meg nedentil med, og man får jo med seg litt døde hudceller og slik når man tørker seg også. Når vi er på tur kan jeg bruke samme håndkleet flere ganger, men da tørker jeg meg ikke særlig godt nedentil heller...

Skrevet

Men det er da ikke værre enn at man tørker ansikt og resten av kroppen først, for så å tørke nedentil. Da trenger man vel ikke opp i ansiktet igjen. Problemet er vel ikke større enn det???

Gjest meg mamma?
Skrevet
Har et eget hjørne av håndkleet dedikert spesielt til rumpa jeg. :P Skifter ikke håndkle hver gang jeg dusjer. Vasker meg med såpe da, så jeg har kanskje ikke lov til å svare her...

Hvis du bruker samme håndkle flere ganger, hvordan husker du da hvilket av de 4 hjørnene som var til rumpa? :)

Skrevet
Hvis du bruker samme håndkle flere ganger, hvordan husker du da hvilket av de 4 hjørnene som var til rumpa? :)

Enkelt, det er brunt :P

Gjest meg mamma?
Skrevet
Enkelt, det er brunt :P

:lol:

Skrevet

Jeg bruker håndkleet flere ganger, og bruker (som oftest) ikke såpe, av og til litt under armene. Bruker ikke såpe i underlivet i det hele tatt, men vasker godt med bare vann. Nå vasker jeg håret stort sett hver gang jeg dusjer (som er hver morgen), pga at jeg har pannelugg som ser helt forferdelig ut hvis jeg ikke gjør det, og da renner det jo shampo ned i sprekken helt automatisk :P

Har et håndkle til ansikt/hals og hår, og et til resten av kroppen.

Har aldri tenkt så mye over tarmbakterier, kanskje fordi jeg ikke bruker samme håndkle til underlivet og til ansiktet (og tørker alltid ansiktet først, uansett), men vil tro at overføringen av bakterier mellom tastatur/dørhåndtak/ansikt er mye større i løpet av en dag enn det lille som kommer på håndkleet. Gnikker jo ikke akkurat for harde livet der nede heller :P

Skrevet

Men det er da ikke værre enn at man tørker ansikt og resten av kroppen først, for så å tørke nedentil. Da trenger man vel ikke opp i ansiktet igjen. Problemet er vel ikke større enn det???

Neste gang du skal tørke deg med samme håndkle, skal du ikke tørke ansiktet da? Innlegget var til dem som bruker samme håndkle FLERE ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...