Gå til innhold

Blir FRYKTELIG provisert av flygelederne!!!

Anbefalte innlegg

Noen av dem har opp mot 1.9 millioner i lønn. Og så syter og klager de og melder seg ut av fagforeningen for å få mer i lønn.

Utdannelsen er 1 - jeg skriver E-T-T år skole pluss ett år praksis.

Hallo???

Jeg er en ellers en vennlig og tålmodig person. men her sitte rjeg med doktorgrad og har 1000 kroner MINDRE utbetalt i måneden enn en som har uføredrugd.

Jeg skjønne rjo at jeg må være en av universets største kronidioter osm valgte å ta høyere utdanning.

Fortsetter under...

Men hvorfor har du så lav lønn. I staten begynner man på nærmere 500.000 om man har dr.grad.....Tror egentlig ikke at en person kan få dette i uføretrygt, men vet ikke hva satsene er......Dessuten, unnskyld meg, men her sitter du litt på din grønne gren. Innen forskning og akademia er det slik at man har utrooolig fleksibel arbeidsdag. I tillegg får man jobbe med akkurat det man vil (om man har valgt riktig felt). Dessuten VET man når man de fleste studier egentlig ikke lønner seg økonomisk, men man gjør det fordi det gir en enorm selvutvikling!

ønsker deg lykke til :)

Provisert= provosert

Sitte rjeg= sitter jeg

uføredrugd= uføretrygd

Skjønne rjo= skjønner jo

osm= som.

Sorry pleier ikke henge meg opp i skrivefeil for jeg vet at jeg ikke skriver alt rett selv, men dette tok kaka :)

Vurderte å bli flygeleder selv en gang, men jeg slo det fra meg pga arbeidsmengde, skiftarbeid, stress og ansvaret (er ikke rom for personlige feil i tårnet).

Hva man får i uføretrygd kommer jo an på hva man tjente før man ble syk, så en uføretrygd kan variere veldig fra person til person. En uføretrygdet butikkselger får veldig mye mindre i måneden enn en ufør advokat.

Gjest Gullguttene

De har et stort ansvar og jobber skift. Det er ikke hvem som helst som kommer igjennom nåløyet for å kunne bli flygeleder. Ja, de har mye i lønn, men de har like mye rett på å gå opp i lønn som alle andre. Hvorfor har du så dårlig betalt med doktorgrad? En bekjent av meg har 9000 utbetalt i mnd som uføretrygdet. Det avhenger jo av hva man har tjent før man ble syk.

Det var vel ingen som tvang deg til å ta en doktorgrad som tydeligvis er så unyttig at ingen er interessert i å betale noe særlig for din kompetanse?

Forhåpentligvis har du en jobb du brenner for, og det er fullstendig opp til deg å vurdere din egen markedsverdi og forhandle frem din egen lønn. Får du ikke det du mener du er verdt, så får du finne deg en annen arbeidsgiver.

Annonse

Hehe, om du skal bruke masse negativ energi på å bli provosert av at andre tjener bedre enn deg bør du kanskje vurdere en omskolering ;)

At du har en kompetanse det ikke lønner seg økonomisk å sitte med er da ingen andre enn ditt eget ansvar...

Du får sette deg på skolebenken eller ta noen kurs så du får en mer matnyttig kompetanse da vet du, om penger er det viktigste for deg...

Jeg synes staten burde sørge for at det ble mange nok studieplasser slik at det ble utdannet så mange flygeledere at lønnen kunne senkes til et normalt nivå. Dette er en liten gruppe som har et yrke der de lett kan presse arbeidsgiver. De bør ikke ha steikerett.

Provisert= provosert Sitte rjeg= sitter jeg uføredrugd= uføretrygd Skjønne rjo= skjønner jo osm= som. Sorry pleier ikke henge meg opp i skrivefeil for jeg vet at jeg ikke skriver alt rett selv, men dette tok kaka :)

Hehe, trodde det var et trolleinnlegg når jeg så den proviserte overskriften.

Ble overbevist da jeg leste innlegget.

Godt forsøk:-)

Provisert= provosert Sitte rjeg= sitter jeg uføredrugd= uføretrygd Skjønne rjo= skjønner jo osm= som. Sorry pleier ikke henge meg opp i skrivefeil for jeg vet at jeg ikke skriver alt rett selv, men dette tok kaka :)
Hehe, trodde det var et trolleinnlegg når jeg så den proviserte overskriften. Ble overbevist da jeg leste innlegget. Godt forsøk:-)

Hva nei nei nei det er ikke jeg som er HI visst det var det du mente!

Det går litt fort i svingene på tastaturet her av og til. I'en er rett ved O'en, derfor ble jeg visst 'provisert' denne gangen.

Det som provoserer meg er at de rasler med sablene og truer med streik (før sommeren, husker dere kanskje). De var ikke fornøyd med 4,1 prosents lønnstillegg.

Min lønn er egentlig irrelevant her, men det var den jeg hadde å sammenligne med.

Nå er de på kant med fagforeningen:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8338754

Jeg har en interessant og viktig jobb, forresten, (men tjener elendig). Min kompetanse er mer etterspurt i hovedstaden enn her jeg bor, så jeg kan ikke få hva som helst av jobber innenfor mitt felt.

Annonse

Lønnen står i samsvar med hva som forventes av dem. I tilleg så tar Avinor meget godt vare på sine ansatte, ihvertfall i forhold til tilrettelegging og lønn. Mannen min og jeg nyter godt av dette ;)

Lønnen står i samsvar med hva som forventes av dem. I tilleg så tar Avinor meget godt vare på sine ansatte, ihvertfall i forhold til tilrettelegging og lønn. Mannen min og jeg nyter godt av dette ;)

Er en av dere flygeleder? Så lenge dere er fornøyde og skjønner at dette er bedre vilkår enn de fleste andre kan regne med er det jo greit - det er en viktig jobb.

Det er den klagingen og trussler om streik og å stadig få enda mer lønn som virker litt "borskjemt" for noen av oss andre (tydeligvis mange andre her som ikke er enige med meg!).

Det er mange andre enn flygeledere som har veldig vktige jobber, men som ikke har den lønnen der. For eksempel jordmødre, bussjåfører, enkelte leger og sykepleiere, for å nevne noen.

Er en av dere flygeleder? Så lenge dere er fornøyde og skjønner at dette er bedre vilkår enn de fleste andre kan regne med er det jo greit - det er en viktig jobb.

Det er den klagingen og trussler om streik og å stadig få enda mer lønn som virker litt "borskjemt" for noen av oss andre (tydeligvis mange andre her som ikke er enige med meg!).

Det er mange andre enn flygeledere som har veldig vktige jobber, men som ikke har den lønnen der. For eksempel jordmødre, bussjåfører, enkelte leger og sykepleiere, for å nevne noen.

Nei, mannen min er ansatt som noe annet i Avinor. For å si det sånn så syns jeg Avinor kan ta skylda sjøl for hvordan ståa er med flygelederne. Det er de sjøl som har valgt å utdanne for få flygeledere og satt de ferdigutdannede i den maktposisjonen de har idag. Selvfølgelig utnytter de det.

Jeg er selv utdannet førskolelærer og lønnen min står ikke i samsvar med den viktige jobben jeg har, men bitter fordi de har høyere lønn og bedre vilkår enn meg? Nei, jeg har selv valgt å bli førskolelærer.

Er en av dere flygeleder? Så lenge dere er fornøyde og skjønner at dette er bedre vilkår enn de fleste andre kan regne med er det jo greit - det er en viktig jobb. Det er den klagingen og trussler om streik og å stadig få enda mer lønn som virker litt "borskjemt" for noen av oss andre (tydeligvis mange andre her som ikke er enige med meg!). Det er mange andre enn flygeledere som har veldig vktige jobber, men som ikke har den lønnen der. For eksempel jordmødre, bussjåfører, enkelte leger og sykepleiere, for å nevne noen.
Nei, mannen min er ansatt som noe annet i Avinor. For å si det sånn så syns jeg Avinor kan ta skylda sjøl for hvordan ståa er med flygelederne. Det er de sjøl som har valgt å utdanne for få flygeledere og satt de ferdigutdannede i den maktposisjonen de har idag. Selvfølgelig utnytter de det. Jeg er selv utdannet førskolelærer og lønnen min står ikke i samsvar med den viktige jobben jeg har, men bitter fordi de har høyere lønn og bedre vilkår enn meg? Nei, jeg har selv valgt å bli førskolelærer.

Jeg skjønner bare ikke hva flygelederne skal være så fryktelig misfornøyd over og hvorfor de stadig skal klage, true og streike når de har det som plommen i egget.

De kan jo bli førskolelærere stedet da hvis de har det så fælt- DET er en viktig jobb, det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...