Gå til innhold

Er 37,7 feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om toåringen skal i bhg. Hun har 37,7 i temp

Skrevet

Nei, feber er over 38 grader.

Men jenta er subfebril (har forhøga temperatur) og det er ofte teikn på sjukdom. Kan godt hende ho har godt av ein heimedag.

Skrevet

hvordan er allmentilstanden? Er barnet grinete, spiser lite, trøtt/klengete mot normalen? I så tilfelle er hun nok syk og da ville jeg hatt henne hjemme. Om allmentilstanden er normal, ville jeg sent ungen i barnehage, og heller sagt at de kan ringe om hun viser tegn til endring.

Skrevet

Ha henne hjemme for hun kan bli mere syk av bhg! ha en kose dag :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet
Nei, feber er over 38 grader. Men jenta er subfebril (har forhøga temperatur) og det er ofte teikn på sjukdom. Kan godt hende ho har godt av ein heimedag.

Helt enig med denne!

Nå er jo barn forskjellige, men hvis mine barn har 37,7 såpass tidlig så vet jeg at temperaturen stiger utover dagen.

Skrevet

Nei, det e rikke feber, men min erfaring er at når mine barn har såpass høy temperatur om morgen, pleier dte å stige til over 38 utover dagen. Man har jo alltid lavest temperatur om morgenen.

Hvis han ellers er pjusk hadde jeg droppet barnehagen i dag.

Skrevet

Temperaturen er som oftest lavest om morgenen etter at vi har våknet, så hvis hun er syk er sikkert sjansen at den stiger utover dagen...

Skrevet

JA!!! Det er feber! Det som er over 37,5 er feber!

Mange tror at 38 grader er grensen for feber, men slik er det ikke.

Dette sier dem på A-hus, samt legekontoret jeg tilhører.

Skrevet

Men grensa for å sende i barnehage er som oftest 38 grader.

Hilsen #9

Skrevet

JA!!! Det er feber! Det som er over 37,5 er feber!

Mange tror at 38 grader er grensen for feber, men slik er det ikke.

Dette sier dem på A-hus, samt legekontoret jeg tilhører.

På sjukepleieutdanninga lærte vi at 37,5-38 er subfeber og feber er over 38. Det er dette legane eg har vore borti forheld seg til også. Subfeber kan like gjerne kome av varme og aktivitet, når tempen bikkar 38 er det eit "sikkert" sjukdomsteikn.
Skrevet

Kommer vel ann på hva som er normaltempraturen hennes. Normaltempraturen til eldste sønnen min er mellom 37,7-38,1. Har fått mange kommentarer i barnehagen om at han er så varm, og de lurte minst en dag i uka om han hadde feber, eller var på vei til å bli syk, noe han ikke var. Mannen min er likedan.

Om hun er ikke er helt i form så gjør det jo ingenting om hun er hjemme en dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...