Gå til innhold

Arve madrass etter storesøster på 6år...

Anbefalte innlegg

er det ok å kjøpe overmadrass, eller ville du kjøpt helt ny madrass?

Madrassen er arvet av en kusine som nå er 10 år, ingen andre enn hun og kommende storesøster som har brukt den.

Snuppa spydde aldri og hadde heller ingen lekkasjer direkte på madrassen.

Samboer mener det ikke er nødvendig, jeg er usikker..

Fortsetter under...

Jeg har arvet madrass fra FINN.NO og kjøper kun overmadrass.. gud å folk er hysteriske... Man skulle tro at både fostere og babyer døde av omtrent alt, slik som folk holder på.

Du kan legge babyen din på en brukt madrass, la den sove i brukte pysjamaser, ha brukt vogn, ++++ tar ingen skade

Annonse

En ny madrasser koster kanskje 500 kr. Hvorfor risikere noe for så lite penger når de anbefaler å kjøpe nytt pga krybbedød?

Brukte ting er jeg ellers helt for. Det er det bare å vaske.

Men en madrass som er brukt av en eller flere barn blir jo selfølgelig nedsunket.

Syntes ikke man skal være så gnien på noe så viktig. Men det er min mening :)

En ny madrasser koster kanskje 500 kr. Hvorfor risikere noe for så lite penger når de anbefaler å kjøpe nytt pga krybbedød? Brukte ting er jeg ellers helt for. Det er det bare å vaske. Men en madrass som er brukt av en eller flere barn blir jo selfølgelig nedsunket. Syntes ikke man skal være så gnien på noe så viktig. Men det er min mening :)

Det er jo bare tullprat! Hva i alle dager har liksom brukt madrass med krybbedød å gjøre.. blir virkelig helt oppgitt

En ny madrasser koster kanskje 500 kr. Hvorfor risikere noe for så lite penger når de anbefaler å kjøpe nytt pga krybbedød? Brukte ting er jeg ellers helt for. Det er det bare å vaske. Men en madrass som er brukt av en eller flere barn blir jo selfølgelig nedsunket. Syntes ikke man skal være så gnien på noe så viktig. Men det er min mening :)
Det er jo bare tullprat! Hva i alle dager har liksom brukt madrass med krybbedød å gjøre.. blir virkelig helt oppgitt

Ja, leste fra den linken. Men det har jo med sunn fornuft å gjøre.. Man får jo kjøpt madrasser som er myke og dårligere, enn en fin og brukt en..

Det står forklart i artikkelen over jeg refererte til:

"Vi anbefaler at madrassen til spedbarnet er fast og hard. En slitt og godt brukt madrass er ofte blitt mykere med tiden. Dersom barnet kommer over på magen og får nesen ned i madrassen, kan en myk madrass gi noe økt risiko for krybbedød. Dette skaper dårlige pusteforhold. Derfor anbefales en nyere madrass. "

Ja, leste fra den linken. Men det har jo med sunn fornuft å gjøre.. Man får jo kjøpt madrasser som er myke og dårligere, enn en fin og brukt en..

Enig det har med sunn fornuft å gjøre. Og når man anbefales å kjøpe ny madrass pga krybbedød bør man kjøpe ny madrass.

Koster så lite uansett, så er ikke noe jeg vil gamble på.

Men vi har totalt ulike meninger her, og det får man bare respektere. Du kjøper brukt, jeg kjøper ny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...