Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Helt tilfeldig faktisk, på en rutinesjekk hos gyn. Da fant hun lite østrogen og mye cyster. Men da hadde jeg hatt uregelmessig menstruasjon en god stund, ellers merket jeg ikke så mye. I ettertid har jeg hatt mye cyster som har sprukket, med enorme smerter til. Mensen 2 ganger i året, er det også blitt.
Fam.Martinussen Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 for min del var det mensen som ikke kom tilbake etter jeg fjernet p-stav i armen etter siste graviditet. hadde da hatt den i nesten tre år og gikk en 7 - 8 mnd før jeg fikk mensen og så forsvant den igjen i nesten like lang periode. kunne komme oftere om jeg var veldig flink å trene. Samtidig la jeg på meg (spesielt på magen) og uansett hvor sunt jeg spiste og hvor mye jeg trente gikk jeg bare ned 500 gram på 6 mnd så da gikk jeg til legen som henviste meg til gynekolog. der fikk jeg påvist mange tomme eggposer i eggstokkene men var ikke festet seg rundt veggene. lå bare løst, og fikk beskjed om at jeg ikke ville bli kvitt det igjen, men at det ville bedre seg betraktelig om jeg gikk ned i vekt. Begynte på lavkarbo i samråd med lege i april i fjor og klarte det kjempe bra i 9 mnd. gikk da ned 27 kg og fikk mens hver mnd og hatt det siden. bodde i spania i 3 mnd i slutten av året i fjor og da ble det ikke lengre så lett å holde noe bra nok kosthold og begynt så smått å legge på meg igjen og nå merker jeg at syklusene blir mer uregelmessig så siden jeg har sterkt ønske om å bli gravid og det nå etter 4 mnd ikke har klaffet vurderer jeg å begynne på den igjen i håp om at det skal hjelpe.
FirstAidKit Skrevet 28. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2012 Tusen takk for svar, dere. Jeg vet ikke om jeg har det, og jeg vet veldig lite om det. Det jeg finner når jeg googler PCOS, kan jo være symptomer på så mye. Jeg er livredd for at datteren vår blir det eneste barnet vi får, selv om vi enda ikke har gått skikkelig aktivt inn for å prøve oss på nr 2. Tanken om at noe kan være galt hos meg, har bare slått meg helt plutselig. Og jeg leser så mye om folk som sier de har PCOS her inne, at jeg tenker at "jo, kanskje jeg også har det?". Noen ekstra kilo har jeg, og jeg har tung beinbygning (hvis folk skal gjette vekta mi, så bommer de alltid med minst 10 kg), samtidig har jeg hatt noen spontanaborter. Men mensen min er stabil, jeg har ikke spesielt mye hårvekst (tror jeg da? Aner ikke hvor ofte andre shaver armhuler, legger og intimområder). Ikke vet jeg om dette er ting jeg bør være urolig for, men det er interessant å høre hvilke symptomer og plager dere som har blitt diagnostisert med PCOS har/hadde. Har prøvd å teste når jeg har eggløsning de to siste månedene, uten å få positiv strimmel. Var sikkert det som fikk meg til å tenke at jeg kanskje har PCOS. Ah, så mange bekymringer. Men uansett, takk for svar
pcos jenta Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Har vært overvektig fra 10 års alderen å dt r jo tidlig sidenvjg var rimelig aktiv i den alderen. Når jg var 18 gikk jg te gynokolog pga manglende mens å da fant gyn cyster på eggstokkene. jg må ha p piller for å få mens å er enda veldig overvektig. Skal ta gastric bypass om ca et år noe jg ser kjempe frem til. håper md dt at mens kommer normalt å at cyster forsvinner :-)
Solstråle86 Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Mensen kom ikke da jeg sluttet på p piller...etter nesten ett år var jeg hos gynekolog som tok ultrlyd og fant mange små cyster på eggstokkene... Bortsett fra det, hadde jeg veldig få symptomer...Men vi slet med å få barn på grunn av PCOS, og endte til slutt opp med ivf :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå