Stjernemagnolia Skrevet 7. oktober 2012 #51 Skrevet 7. oktober 2012 Hei alle sammen. Jeg setter også Menopur sprøyter men har kort regime, dvs jeg sprayer ikke. Har også gått på Gonal F tidligere. Dette er mitt sjette fersk forsøk og ja, hodepine er en vanlig bivirkning. Hos meg er det værst i begynnelsen av stimuleringsperioden men avtar fra dag fire. Sprøytene setter jeg om kvelden fordi det for meg er mest praktisk. Det er klinikkene som bruker å si hva de foretrekker for pasientene sine. Det er mest vanlig med åtte til elleve stimuleringsdager. Det er individuelt hvordan den enkelte responderer på stimulering og det kan også variere fra forsøk til forsøk. I mine forsøk har jeg hatt to forsøk med syv dager, ett med åtte dager og to med ni dager. Denne gangen ser det ut som jeg kommer til å havne på elleve stimuleringsdager, kanskje tolv selv med ca samme medisindose. Har ikke hatt noen blødninger etter mensen har forsvunnet. Blir spennende å lese hvordan det går på ultralydscanninger i morgen missussi. Får håpe alt går etter planen for deg. Har hatt fra en til tre ultralydscanninger før de har bestemt når egguttak skal gjøres om det er noen som lurer på det.
Håperpåønskebaby Skrevet 7. oktober 2012 #52 Skrevet 7. oktober 2012 Eg skal til ul på torsdag. Merkar tydeleg at det er aktivitet i eggstokkane og at kroppen min ikkje likar det, så no håpar eg å kunna fortsetja i jobb, men er redd det ikkje blir 100% slik eg vil:( Sprayen har eg ikkje fått bivirkningar av i det heile, beegynte med den 14.9. Ingen andre bivirkningar av sprøytene eg har tatt frå 2.10 heller anna enn at eg er vond pga effekten, så følar meg foreløpig heldig Kryssar fingrane for dykk alle saman
Gjest Trulte med to små Skrevet 8. oktober 2012 #53 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg hadde også mensen da jeg startet med sprøytene, men så var jeg ferdig med den. 2 dager etter fikk jeg blødninger igjen. Men leste ett sted at det kunne oppstå blødninger, men at dette var meget sjelden. Lykke til med UL til fredagen <3LYKKE<3 Jeg venter spent på UL i morgen Takk Ok,da er nok det forklaringen på lang og rar blødning. Kan tenke du er spent på UL i dag!
Gjest Trulte med to små Skrevet 8. oktober 2012 #54 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg merker at jeg er ganske så irritabel og trøtt denne gangen og liket det ikke! Jeg syns heller ikke det var ok å sette sprøyter denne gangen og trodde humøret mitt kom til å ta seg opp, men det ble bare værre Jeg har endel andre ting også i livet mitt som gjør til at ting føles vanskelig nå, men jeg ER hormonell også. Jeg må le litt nå når jeg tenker på meg selv i går, da jeg og mannen min satt og så på programmet på nrk "Nordisk villmark" og jeg så en elgku med to kalver. Så begynte jeg å gråte fordi det er elgjakt rundt forbi her nå...Tenk å skyte såååå fine dyr!!! ( og jada, jeg er oppvokst på gård og vet at dette er helt naturlig og nødvendig ) men det hjalp ikke...wrææææællll Stakkars mannen min som trøstet meg og bare sa med en forståelsesfull stemme "ja,jeg skjønner hva du mener", mens han dro meg inntil seg og kalte meg "lille hormonelle klumpen min" Snufsa videre og syns det hjalp litt, helt til jeg fikk se elgen igjen uti programmet... JEG ER HORMONELL!!!! og dere, det er lov å le av meg nå!
*ønskegull* Skrevet 8. oktober 2012 #55 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg skal ikke stikke før om to uker, men jeg snakket med sykepleier på klinikken ang. tidspunkt for stikking. Hun sa at det var det sammen når på dagen det var, men at det kunne være en fordel at en stakk på ettermiddag/kveld. Vi skal jo ikke stikke den dagen vi skal på ultralyd, og da har en bedre tid til å stikke dersom en trenger videre stimulering etter utralyden
Stjernemagnolia Skrevet 9. oktober 2012 #56 Skrevet 9. oktober 2012 Hvordan gikk det på uttaket i dag mars? Jeg er ferdig med min sjette og forhåpentligvis siste hormonstimulering! Ble ti dager med medisiner denne gangen. Uttak blir på torsdag her i København. Skal bli godt å få det overstått kjenner jeg. Kan ikke si jeg gleder meg til selve uttaket som gjøres med lokalbedøvelse her men jeg har ikkenoe annet valg. Krysser fingre og tær for dere alle sammen og ja vi skal klare å oppnå ønskedrømmen våres. Det tar bare litt lengre for oss som ikke bare kan bestille en baby ved å se på partneren vår.
mars :-) Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #57 Skrevet 9. oktober 2012 Hvordan gikk det på uttaket i dag mars? Jeg er ferdig med min sjette og forhåpentligvis siste hormonstimulering! Ble ti dager med medisiner denne gangen. Uttak blir på torsdag her i København. Skal bli godt å få det overstått kjenner jeg. Kan ikke si jeg gleder meg til selve uttaket som gjøres med lokalbedøvelse her men jeg har ikkenoe annet valg. Krysser fingre og tær for dere alle sammen og ja vi skal klare å oppnå ønskedrømmen våres. Det tar bare litt lengre for oss som ikke bare kan bestille en baby ved å se på partneren vår. Hei Du det gikk bar i dag. 10 egg ut, så nå bli det spennende å se om noen blir befruktet.. 1 må det vel bli!!! Føler at noen river og røsker i livmora mi akkurat nå.. best å sitte helt rolig!!! Hvilken klinikk i danmark er du på?? Masse lykke til med uttak på torsdag!!!! Og JA vi skal også klare det!!!! Denne gangen faktisk!!!
Stjernemagnolia Skrevet 10. oktober 2012 #58 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) 10 eggfollikler ut er kjempeflott så gratulerer masse med det. Dette har jeg troen på og det skal mye mer enn masse til før det ikke blir innsett på deg mars. Til sammenligning har jeg fått ut 4, 9, 13, 17, og 18 follikler i mine forsøk og alltid kommet til innsett. Ja, det er noen uttak som gjør fryktelig vondt etterpå. Særlig gjelder det uttaksdagen og dagen derpå. Hvil deg noen dager med god samvittighet for det har du fortjent med alt du har gått igjennom. Jeg må innrømme jeg ikke spiller superwoman så jeg tar paracetamol ved behov. Jeg går til Copenhagen Fertility Center i København. Helt greit men ikke noe mer. Bruker de fordi de oppnår gode resultater og fordi det ble billigst når jeg tross alt må betale alt selv. Har begynt å få litt troen på dette forsøket men jeg merker det er vanskelig når vi ikke har lykkes tidligere. Sitter og tenker hvor mange forsøk jeg skal ta til og hvor mange jeg orker samt at vi merker forsøkene begynner å gå ut over økonomien vår. Aner ikke hva som venter meg der fremme og godt er kanskje det. Inne i meg merker jeg at ønsket om å lykkes er der ennå. Denne gangen skal jeg bruke Medrol istedenfor Prednisolon. Klinikken sa det var sterkere og virker lengre. Som tilleggsmedisin skal jeg bruke Crinone, fragmin, albyl og Ovitrelle som hcg-støtte i tillegg til medrolen. Vi får se om dette medfører positiv test denne gangen. Merkelig dag i dag. Opp kl ni og det første jeg tenkte på var hvilke medisiner/sprøyter jeg skal ta i dag. Hjernen min har tydeligvis ikke fått med seg det er en medisinfri dag før uttaket i morgen. Endret 10. oktober 2012 av Stjernemagnolia
mars :-) Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #59 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) 10 eggfollikler ut er kjempeflott så gratulerer masse med det. Dette har jeg troen på og det skal mye mer enn masse til før det ikke blir innsett på deg mars. Til sammenligning har jeg fått ut 4, 9, 13, 17, og 18 follikler i mine forsøk og alltid kommet til innsett. Ja, det er noen uttak som gjør fryktelig vondt etterpå. Særlig gjelder det uttaksdagen og dagen derpå. Hvil deg noen dager med god samvittighet for det har du fortjent med alt du har gått igjennom. Jeg må innrømme jeg ikke spiller superwoman så jeg tar paracetamol ved behov. Jeg går til Copenhagen Fertility Center i København. Helt greit men ikke noe mer. Bruker de fordi de oppnår gode resultater og fordi det ble billigst når jeg tross alt må betale alt selv. Har begynt å få litt troen på dette forsøket men jeg merker det er vanskelig når vi ikke har lykkes tidligere. Sitter og tenker hvor mange forsøk jeg skal ta til og hvor mange jeg orker samt at vi merker forsøkene begynner å gå ut over økonomien vår. Aner ikke hva som venter meg der fremme og godt er kanskje det. Inne i meg merker jeg at ønsket om å lykkes er der ennå. Denne gangen skal jeg bruke Medrol istedenfor Prednisolon. Klinikken sa det var sterkere og virker lengre. Som tilleggsmedisin skal jeg bruke Crinone, fragmin, albyl og Ovitrelle som hcg-støtte i tillegg til medrolen. Vi får se om dette medfører positiv test denne gangen. Merkelig dag i dag. Opp kl ni og det første jeg tenkte på var hvilke medisiner/sprøyter jeg skal ta i dag. Hjernen min har tydeligvis ikke fått med seg det er en medisinfri dag før uttaket i morgen. Hei:-) Ja 10 er bra. hadde 5 første gang, 17 sist gang. Håper jeg får noen på frys bare, i tillegg til innsett i morgen... Skjønner at det fører med seg litt ekstra og ta det i utlandet, og økonomien tar på. Synesdet er mye bare i medisiner jeg! Men nå får jeg igjen det meste fra dette forsøket... Uansett, hvor mye koster et forsøk på Klinikken der du er? og medisiner? Tar du ferie fra jobb eller er du sykmeldt?? Må ta på litt og farte sånn også... Men kanskje greit å komme seg litt unna også??? Har hørt mye positivt om den klinikken... Du skal ta albyl ser jeg. Hva er grunnen til det? og når begynner du på det? Den medisinfrie dagen er rar ja.... følte liksom at jeg glemte noe hele dagen.... Uansett, så krysser jeg fingrene for deg i morgen... vi skal få det til denne gangen Klem Endret 10. oktober 2012 av mars :-)
Stjernemagnolia Skrevet 10. oktober 2012 #60 Skrevet 10. oktober 2012 Hei igjen Det blir nok innsett i morgen mars siden klinikker bruker å ringe om alt ikke er som det skal. Om det blir noen på frys det får vi da håpe på så har du noen bonusforsøk. Vanskelig å skjønne seg på om det blir noen på frys eller ikke. I mine forsøk har jeg fått to av fem ganger på frys. For meg ser det ut som det er om det er en god syklus eller ikke som er avgjørende. Nesten litt som lotto, du får eller du får ikke. Har ikke hatt noen betydning for kvaliteten på eggene om jeg har spist mineraler, vitaminer, bidronning-gele, tran etc for det har jeg sjekket ut. Hvert forsøk koster på klinikken 17.500,-. I tillegg kommer Icsi (3.500,-) som vi må ha. Det siste forsøket valgte vi også assisted hatching (2.500,-). I alle forsøkene har jeg tatt akupunktur (kr 400,-) en gang før innsett. Medisin kostnad utgjør ca 12.000.-. Reise og bokostnad blir sånn ca 8.000.-. Ja, det drar seg på litt kostnader for å si det sånn. Jeg blir sykmeldt fra forsøk starter opp pga historikken min med mange forsøk, implantasjonssvikt og gjentatte aborter. Det har vært opp til meg når jeg møter opp på jobben. De vil jeg skal være fysisk og mentalt tilstede for å kunne jobbe. Albyl fikk jeg etter jeg hadde vært på Rikshospitalet under utredningen for habituelle aborter og de fant ut jeg hadde blodkoaguleringsproblemer(husker ikke hva sykdommen heter), jeg danner blodpropper i morskaken eller noe sånt. Andre til femte forsøk har jeg derfor brukt albyl og fragmin fra innsettingsdatoen. Ja, den medisinfrie dagen er rar. Føler jeg hr glemt noe hele tiden! Bamseklemmer fra Danmarksfareren
mars :-) Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #61 Skrevet 10. oktober 2012 Hei igjen Det blir nok innsett i morgen mars siden klinikker bruker å ringe om alt ikke er som det skal. Om det blir noen på frys det får vi da håpe på så har du noen bonusforsøk. Vanskelig å skjønne seg på om det blir noen på frys eller ikke. I mine forsøk har jeg fått to av fem ganger på frys. For meg ser det ut som det er om det er en god syklus eller ikke som er avgjørende. Nesten litt som lotto, du får eller du får ikke. Har ikke hatt noen betydning for kvaliteten på eggene om jeg har spist mineraler, vitaminer, bidronning-gele, tran etc for det har jeg sjekket ut. Hvert forsøk koster på klinikken 17.500,-. I tillegg kommer Icsi (3.500,-) som vi må ha. Det siste forsøket valgte vi også assisted hatching (2.500,-). I alle forsøkene har jeg tatt akupunktur (kr 400,-) en gang før innsett. Medisin kostnad utgjør ca 12.000.-. Reise og bokostnad blir sånn ca 8.000.-. Ja, det drar seg på litt kostnader for å si det sånn. Jeg blir sykmeldt fra forsøk starter opp pga historikken min med mange forsøk, implantasjonssvikt og gjentatte aborter. Det har vært opp til meg når jeg møter opp på jobben. De vil jeg skal være fysisk og mentalt tilstede for å kunne jobbe. Albyl fikk jeg etter jeg hadde vært på Rikshospitalet under utredningen for habituelle aborter og de fant ut jeg hadde blodkoaguleringsproblemer(husker ikke hva sykdommen heter), jeg danner blodpropper i morskaken eller noe sånt. Andre til femte forsøk har jeg derfor brukt albyl og fragmin fra innsettingsdatoen. Ja, den medisinfrie dagen er rar. Føler jeg hr glemt noe hele tiden! Bamseklemmer fra Danmarksfareren JAAAAAAAA!!!! 3 egg som ble befruktet!!! så nå er det inn i morgen!!! Ja må si at det var litt av en kostnad.... hvor ofte har dere vært der nede da? Ang albyl, så ser jeg det. Jeg skal også ha det. Har vært til utredning på riksen i fht blodet, da de mente at det var grunnen til at jeg mistet i uke 9 sist.... men han legen på riksen kunne ikke skjønne at jeg hadde fått beskjed av han å begynne på det fra den dagen de satt inn. Det var ikke vanlig. Det trengte en ikke før en positiv test sa han..... men jeg tenker vel at det like godt kan tynne ut blodet litt helt fra starten. Det bør vel gi gode forhold for livmoren og blodgjennomstrømningene der`??? Hva har de sagt til deg? Skjønner at du har vært sykmeldt fra start. Det har jeg denne gangen også. Og må si at jeg har vært en helt annen person nå, som har tid og ork til å være mamma og kone(har ei på 6 år). Overskudd for ikke å snakke om det, selv om jeg alltid er trøtt!!! I dag våknet jeg 10.30, men har nok fått sovet ut rusen fra gårsdagens morfin doser...... Kan jeg spørre hvor gammel du er?? Klem
Håperpåønskebaby Skrevet 11. oktober 2012 #62 Skrevet 11. oktober 2012 Massevis av egg som har modnet hos meg! Og dette på "standarddose" 112,5Ie Gonal-F. Kunne selv telle 10-12stk, pluss at vi kunne se hvordan de står i kø i høyre eggstokk! Nå venter vi bare på tlf fra klinikken med dag og tidspunkt for uttak!
mars :-) Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #63 Skrevet 11. oktober 2012 Hvordan går det med deg Stjernemagnolia?????
Stjernemagnolia Skrevet 14. oktober 2012 #64 Skrevet 14. oktober 2012 Hei igjen Så flott med mange eggposer håperpåønskebaby! Da får eggposene vokse jevnt og fint så du kan komme til klinikken for å hente de ut og sette inn igjen. Har nå hatt mitt sjette uttak og vet nå jeg vet mindre enn jeg viste for hvert forsøk jeg har vært igjennom! Fikk ut 16 eggfollikler men bare 4 ble befruktet denne gangen. Merkelig for jeg har brukt samme type medisin og dose som det forsøket jeg hadde i forrige måned. Da ble det 4 eggposer ut og fire som ble befruktet. Var nervøs for de siste eggen mine men jeg kom i mål og har nå fått satt inn tre embryoer av god kvalitet. Det er tredje gangen vi har reist ned til klinikken i København. Ja, det blir dyrt men tenker som så hva er alternativet når ønsket om barn er stort.
Gjest Trulte med to små Skrevet 15. oktober 2012 #65 Skrevet 15. oktober 2012 Hei igjen Så flott med mange eggposer håperpåønskebaby! Da får eggposene vokse jevnt og fint så du kan komme til klinikken for å hente de ut og sette inn igjen. Har nå hatt mitt sjette uttak og vet nå jeg vet mindre enn jeg viste for hvert forsøk jeg har vært igjennom! Fikk ut 16 eggfollikler men bare 4 ble befruktet denne gangen. Merkelig for jeg har brukt samme type medisin og dose som det forsøket jeg hadde i forrige måned. Da ble det 4 eggposer ut og fire som ble befruktet. Var nervøs for de siste eggen mine men jeg kom i mål og har nå fått satt inn tre embryoer av god kvalitet. Det er tredje gangen vi har reist ned til klinikken i København. Ja, det blir dyrt men tenker som så hva er alternativet når ønsket om barn er stort. 3 egg inn?? Du verden, er det virkelig vanlig i utlandet? Jeg får alltid inn 2 her i Norge pga alderen min, men 3 egg, ja da snakker men! Spøk til side, jeg håper det lykkes for dere, så du må ha masse lykke til med rugingen!
Stjernemagnolia Skrevet 15. oktober 2012 #66 Skrevet 15. oktober 2012 Hallo søte damer Det er mest vanlig å sette inn ett eller to embryoer i Danmark. Har mann hatt flere mislykkede forsøk kan de sette inn tre embryoer. Er egentlig ikke så bekymret for å sette inn flere embryoer. Av de to forsøkene hvor det ble satt inn tre embryoer ble jeg gravid med ett foster men mistet dessverre. Vi tenker som så vi tar de vi får. Kan også tenke meg å få tvillinger selv med det ekstra arbeidetdet medfører. Vi er voksne og har de ressursene vi trenger for å kunne ta vare på barn uansett hva som skjer i dette gamet.
Gjest Trulte med to små Skrevet 15. oktober 2012 #67 Skrevet 15. oktober 2012 Slik skal det høres ut Stjernemagnolia! I dag var jeg på UL nr 2 og i dag fikk jeg klarsignal om å sette eggløsningssprøyta i kveld. Da blir det egguttak på onsdag og innsetting på fredag...endelig!!! Jeg fikk også beskjed om å begynne på Albyle-e denne gangen og det er nytt for meg. Jeg liker ikke alle disse medisinene, men jeg må bare stole på at de vet hva de gjør de legene og heller ta i mot all hjelp jeg kan i håp om å bli gravid. Så får jeg heller rense kroppen når alt dette styret er ferdig!
Håperpåønskebaby Skrevet 15. oktober 2012 #68 Skrevet 15. oktober 2012 Det ble hentet ut 13 egg av meg i dag! Og det ble funnet sædceller i vevet som ble hentet ut av mannen... Så nå gleder vi oss til å ringe klinikken og få vite hvor mange som har blitt befruktet, og om det blir innsett onsdag eller torsdag... vi har ikke pratet om hvor mange som skal settes inn, men sykepleieren kunne fortelle at jeg er den yngste hun har vært med å behandle.
Kjærepære Skrevet 15. oktober 2012 #69 Skrevet 15. oktober 2012 ÅÅÅ, sÅ spennende!! NÅ er dere skikkelig i gang her Her driver jeg enda bare og stikker, hehe, men skal pÅ UL onsdag, og mulig uttak alt fredag. Lykke til, jenter, sender fruktbare vibber
Håperpåønskebaby Skrevet 16. oktober 2012 #70 Skrevet 16. oktober 2012 4 befruktede egg... Innsettstidspunkt blir bestemt i morgen, og vi må bestemme oss for hvor mange vi vil sette inn...
mars :-) Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #71 Skrevet 18. oktober 2012 4 befruktede egg... Innsettstidspunkt blir bestemt i morgen, og vi må bestemme oss for hvor mange vi vil sette inn... Hvordan gikk det?? Ble det flere egg inn?
Håperpåønskebaby Skrevet 18. oktober 2012 #72 Skrevet 18. oktober 2012 Vi fikk satt inn to... Et "perfekt" og er bra...
Gjest Trulte med to små Skrevet 18. oktober 2012 #73 Skrevet 18. oktober 2012 Vi fikk satt inn to... Et "perfekt" og er bra... Da må du ha masse lykke til med rugingen! Vi blir nesten rugere samtidig vi da, for jeg skal sette inn 2 egg i morgen om alt går etter planen. :)
Kjærepære Skrevet 18. oktober 2012 #74 Skrevet 18. oktober 2012 Så spennende, Lykke og Håper <3 Jeg hadde ikke så store eggposer i går, så skal tilbake i morgen, og uttak blir mandag eller tirsdag
mars :-) Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #75 Skrevet 18. oktober 2012 Vi fikk satt inn to... Et "perfekt" og er bra... Så flott hvor holder du til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå