Gå til innhold

Sprøyter i disse dager noen???

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg lurte på om noen av dere var klar for egguttak allerede etter første UL som dere fikk satt opp?

Sist måtte jeg til 4 UL før jeg var klar. Jeg skal gå på dobbel dose menopur denne gang så håper det gjør susen ;)

Fortsetter under...

Siden ingen andre har svart, så skravler jeg litt, Lykke ;) Ser på min plan at det blir nok en del UL før jeg skal ha uttak.. men hvem vet?? Har jo ikke testet de hormonene før. Håper menopursjokk gir resultater for deg ;)

Gjest Trulte med to små
Siden ingen andre har svart, så skravler jeg litt, Lykke ;) Ser på min plan at det blir nok en del UL før jeg skal ha uttak.. men hvem vet?? Har jo ikke testet de hormonene før. Håper menopursjokk gir resultater for deg ;)

Hehe,ja satser på det! ;) Så heldig du er som slipper lang regime da, håper bare det gjør susen!

Du får si ifra om hvordan det går! Spennende tider dette og dyrt er det!

Men så lenge vi lykkes en gang så er det verdt det <3

Jeg lurte på om noen av dere var klar for egguttak allerede etter første UL som dere fikk satt opp? Sist måtte jeg til 4 UL før jeg var klar. Jeg skal gå på dobbel dose menopur denne gang så håper det gjør susen ;)

Hei :-) Jeg har kun trengt en ul, så har de satt opp tid for egguttak. Det er nok veldig individuelt. Første gang jeg var inne, kunne jeg med fordel tatt mer hormoner og gått litt lengre. Veldig få egg da, og ingen befruktet.... Nå tror jeg at den passende dosen for meg er funnet... tror.... blir uansett spennende fremover....

Ja, det er vel litt lettere når man har testet en dose og sett hvilken virkning den har hatt :) Legen min var litt redd for å ta for liten dose men ville definitivt ikke at jeg skulle bli overstimulert, så blir spennende hehe. Har visst antydning til PCO, sånn kanskje, selv om AMH ligger på 13, men det trengte visst ikke ha noe å si :o Forvirra.no ;) Lykke og mars, dette skal gå vår vei denne gangen :D

Ja, det er vel litt lettere når man har testet en dose og sett hvilken virkning den har hatt :) Legen min var litt redd for å ta for liten dose men ville definitivt ikke at jeg skulle bli overstimulert, så blir spennende hehe. Har visst antydning til PCO, sånn kanskje, selv om AMH ligger på 13, men det trengte visst ikke ha noe å si :o Forvirra.no ;) Lykke og mars, dette skal gå vår vei denne gangen :D

Det skjønner jeg.. hadde tendens til overstimulering sist... og har PCO, men men, det går jo over, haha... bare veeeeldig vondt. Uansett, hva gjør vi ikke for å få barn!!! Hva er AMH?? det gar jeg aldri hørt om....

Masse lykke til, til deg også.....

Klem

Annonse

AMH er hormonet som måles for å sjekke eggreserver ( Anti-Müllerhormon). Trodde det var vanligst at dette var ganske høyt om man hadde PCO, men det var visst ikke helt å stole på :P

Jeg har veldig trua, altså! Vet jo at det sånn i prosent ikke er så veldig mye større sjans for graviditet med IVF enn inseminasjon, men det KAN jo være noe med meg som gjør det lettere med IVF. Så jah, har veldig trua :D Har slutta å snuse også, og da får det jaggu klaffe :D For det har jeg lyst på hele tiden, enda det er ukevis siden jeg slutta!

Klem klem!

Jeg har stått på nesespray siden 14.9, og endte opp en uke etter legens "plan" med menstruasjonen, så regner med at det blir oppstart av sprøyter og prednisolontabletter i morgen eller tirsdag og hvertfall 1,5uke fremover...

Er første gangen vår, så alt er nytt:)

Jeg har stått på nesespray siden 14.9, og endte opp en uke etter legens "plan" med menstruasjonen, så regner med at det blir oppstart av sprøyter og prednisolontabletter i morgen eller tirsdag og hvertfall 1,5uke fremover... Er første gangen vår, så alt er nytt:)

Hei, Bare av nysgjerrighet. Hva er prednisolontabletter? Hva bruker du det for?

Masse lykke til :)

Mars :) : Det er kortisontabletter. Legen har satt meg på 5mg daglig fra sprøytestart. Helt hvorfor vet jeg ikke. Kan jo vær for å øke sjansene ifht at jeg har endometriose?

Men avklart i dag, i morgen starter jeg på sprøytene...

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jeg pleier å sette sprøyta på morgenen ca 07.30, men vet ikke om kan velge senere på dagen istedenfor. Hovedsaken er at den skal settes til ca samme tid hver dag og hva som er mest praktisk mht til jobb mm er vel litt opp til oss.

Gjest Trulte med to små

Jeg tar menopur og på brevet mitt fra Porsgrunn står det at sprøytene skal ta helst på morgenen, men det kan nok variere fra person til person og hva de har fått beskjed om.

Skal bli godt å komme igang med de i morgen.

300 IE er dosen som skal tas i 9 dager.

Jeg har ikke fått noen spesiell beskjed om tidspunkt, så her blir det kl 22.

Tar Gonal-F 112IE.

Første sprøyta er satt og nesesprayen redusert fra 4 til 3 ganger daglig. Kjenner at formen ikke er god i dag, så lurer på om jeg reagerer på nesespray endringen.... :(

Er det noen av dere som har fått noe blødninger etter at dere begynte på Menopur? Kjenner jeg også sliter mye med hodepine.. Gleder meg til å bli ferdig med sprøytene snart. Skal på Riksen i morgen for ultralyd, så det blir spennede.

Gjest Trulte med to små

Jeg hadde mensen da jeg begynte på menopur og jeg merket at det kom mye den første dagen for så å avta, men etter en uke var det fremdeles noe igjen, det ble likssom ikke helt ferdig på lang tid.

Dette lurte jeg på om var pga av menopur og synarela.

( Kan nok også komme etter samleie pga skjøre slimhinner. )

Lykke til på UL, jeg skal til fredag og håper egga vokser og gror som bare det nå ;)

Jeg hadde også mensen da jeg startet med sprøytene, men så var jeg ferdig med den. 2 dager etter fikk jeg blødninger igjen. Men leste ett sted at det kunne oppstå blødninger, men at dette var meget sjelden.

Lykke til med UL til fredagen <3LYKKE<3

Jeg venter spent på UL i morgen :)

Jeg hadde også mensen da jeg startet med sprøytene, men så var jeg ferdig med den. 2 dager etter fikk jeg blødninger igjen. Men leste ett sted at det kunne oppstå blødninger, men at dette var meget sjelden.

Lykke til med UL til fredagen <3LYKKE<3

Jeg venter spent på UL i morgen :)

Masse lykke til på Ul i morgen, blir spenennde.. Jeg skal inn til uttak tirsdag!! Gleder meg :) Og endelig må jeg si. Blir rart å ikke skulle ta noen medisiner i morgen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...