Gå til innhold

Enda et barn forsøkt lokket inn i bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. Kan virke som det har en slags smitteeffekt ja. Kan tenkes at de menneskene som er i stand til å ville kidnappe barn eller mennesker generelt ikke er helt friske. Det er nok noe som gjør at de ikke har slike sperrer som andre har. Når de da hører om andre som gjør det. De hører om de som voldtar og dreper eller de som prøver å bortføre. Det gjør det kanskje da ennå mere greit å gjøre det, for et menneske som allerede mangler sperrer.

Kanskje Sigrid saken har satt igang noe hos mennesker som allerede har lekt med tanken, men aldri turt. Så nå vil de prøve!

Håper ingen lykkes, og at de finner disse menneskene snart!

Bare så syns at rettsvesenet vårt sørger for at de er ute temmelig kjappt igjenn! Håper de får den hjelpen det trenger..ellers vil det aldri stoppe :(

Skrevet

Nå må jeg si jeg begynner å ta disse sakene med en stor klype salt. Det virker jo som om hver gang noen har pratet med et barn fra en bil blir det førstesideoppslag av det.

Skrevet

Nå leste jeg ikke denne linken så jeg vet ikke om det va noen som snakket sammen. Men de to gangene tidligere var alvorlige tilfeller der de ble forsøkt tatt inn i bilen med makt. Det er kanskje ikkje noe man skal ta med en klype salt. Ting blir gjerne litt opphauset når slikt skjer. Folk blir redde og litt småparanoide. Men bedre føre var når det kommer til barna våre.

Skrevet
Nå leste jeg ikke denne linken så jeg vet ikke om det va noen som snakket sammen. Men de to gangene tidligere var alvorlige tilfeller der de ble forsøkt tatt inn i bilen med makt. Det er kanskje ikkje noe man skal ta med en klype salt. Ting blir gjerne litt opphauset når slikt skjer. Folk blir redde og litt småparanoide. Men bedre føre var når det kommer til barna våre.

I hvertfall det ene tilfellet, med 14 åringen, endret de forklaringen etterpå. Det var en gutt som vistnok hadde fått tilbud om å sitte på, men han hadde ikke blitt forsøkt trukket inn i bilen og så vidt jeg forsto heller ikke forfulgt.

I det andre tilfellet, med 8 åringen, var det aldri snakk om at han ble forsøkt dratt inn i bilen. Han fikk tilbud om å sitte på, takket nei og løp avgårde. Det var hele saken.

Skrevet
I hvertfall det ene tilfellet, med 14 åringen, endret de forklaringen etterpå. Det var en gutt som vistnok hadde fått tilbud om å sitte på, men han hadde ikke blitt forsøkt trukket inn i bilen og så vidt jeg forsto heller ikke forfulgt. I det andre tilfellet, med 8 åringen, var det aldri snakk om at han ble forsøkt dratt inn i bilen. Han fikk tilbud om å sitte på, takket nei og løp avgårde. Det var hele saken.

At du velger å ta det med en klype salt får være opp til deg. Hjelper deg sikkert om du skulle komme opp i situasjonen.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere tør å ta det med en klype salt. Det tør ikke jeg, risikerer ikke at mine blir tatt på vei til/fra skolen. Har hentet de hele uka...

Skrevet
I hvertfall det ene tilfellet, med 14 åringen, endret de forklaringen etterpå. Det var en gutt som vistnok hadde fått tilbud om å sitte på, men han hadde ikke blitt forsøkt trukket inn i bilen og så vidt jeg forsto heller ikke forfulgt. I det andre tilfellet, med 8 åringen, var det aldri snakk om at han ble forsøkt dratt inn i bilen. Han fikk tilbud om å sitte på, takket nei og løp avgårde. Det var hele saken.
At du velger å ta det med en klype salt får være opp til deg. Hjelper deg sikkert om du skulle komme opp i situasjonen.

Selvfølgelig bør man ikke hoppe inn i bilen til fremede, men jeg er ikke sikker på at disse episodene egentlig er så alvorlige. Noen ganger prater man med unger og ungdom uten at det er noe skummelt i det. Jeg har for eksempel flere ganger kjørt barn og ungdomer jeg ikke kjenner hjem, rett og slett for å gjøre dem en tjeneste. Nå har jeg vært nøye på å ringe foreldre og gi beskjed om at jeg kjører først, men ikke alle som tilbyr ungene skyss eller godtrei er farlige overgripere.

Skrevet

Nei kanskje ikke alle er farlige overgripere, men at et menneske spørr en ukjent 8 åring om dem skal sitte på hjem er vel ikke helt normalt?

Hva hadde skjedd om barna sa ja da? Heldigvis får vi aldri vite det.

Kanskje det er folk som deg da, som hauser det ned med å si at noen er jo snille, gjør at neste gang en mann stopper en 8 åring og spør pent om de vil sitte på så sier de ja.

Skrevet
Nei kanskje ikke alle er farlige overgripere, men at et menneske spørr en ukjent 8 åring om dem skal sitte på hjem er vel ikke helt normalt? Hva hadde skjedd om barna sa ja da? Heldigvis får vi aldri vite det. Kanskje det er folk som deg da, som hauser det ned med å si at noen er jo snille, gjør at neste gang en mann stopper en 8 åring og spør pent om de vil sitte på så sier de ja.

Saken er at jeg ikke synes det fortjener førstesideoppslag. Hadde dette vært en som virklig forsøkte å få med seg barn hadde han nok klart det nå. Nå har det vell stått om ca 10 "forsøk" i avisene de siste ukene uten at noe egentlig har hendt.

Tilfeller hvor jeg har kjørt unger hjem:

En jente som hadde krasjet med sykkel. Sykklen var ikke mulig å sykle på og jenta blodig og haltende.

To ganger om kvelden ved plutslig pøsende regnvær ganske langt fra hus.

En gang jeg tilbød skyss til hva jeg trodde var en venn av noen venners barn (jeg trodde jeg viste hvem det var, men tok feil).

Når det gjaldt jenta som hadde krasjet fikk jeg ikke tak i foreldrene så jeg kjørte henne hjem og ventet sammen med henne til de kom. Hun var ganske sjelven.

De andre gangene fikk jeg tak i foreldrene og ga beskjed om at jeg kjørte ungene hjem.

Vil si jeg er ganske normal.

Skrevet

Ja, det synes jeg virker som normale omstendigheter. Da du sa at du ved flere anledninger kjørte barn hjem så bar det jo ingenting som tilsa at det måtte være normalt :)

Jeg mener det er viktig at det blir slått opp på førstesiden.

Minner folk på å være forsiktige. Vi er gjerne litt naiv her inni vårt trygge land. Tror det er bra å vise at man ikke alltid er det :)

Nå har jo da ikke lest alle de saken du refererer til, så det er godt mulig de har melket det så mye at det har blitt dumt..men iallefall fe saken som jeg har lest synes jeg har vært alvorlig nok..

Skrevet
Nei kanskje ikke alle er farlige overgripere, men at et menneske spørr en ukjent 8 åring om dem skal sitte på hjem er vel ikke helt normalt? Hva hadde skjedd om barna sa ja da? Heldigvis får vi aldri vite det. Kanskje det er folk som deg da, som hauser det ned med å si at noen er jo snille, gjør at neste gang en mann stopper en 8 åring og spør pent om de vil sitte på så sier de ja.
Saken er at jeg ikke synes det fortjener førstesideoppslag. Hadde dette vært en som virklig forsøkte å få med seg barn hadde han nok klart det nå. Nå har det vell stått om ca 10 "forsøk" i avisene de siste ukene uten at noe egentlig har hendt. Tilfeller hvor jeg har kjørt unger hjem: En jente som hadde krasjet med sykkel. Sykklen var ikke mulig å sykle på og jenta blodig og haltende. To ganger om kvelden ved plutslig pøsende regnvær ganske langt fra hus. En gang jeg tilbød skyss til hva jeg trodde var en venn av noen venners barn (jeg trodde jeg viste hvem det var, men tok feil). Når det gjaldt jenta som hadde krasjet fikk jeg ikke tak i foreldrene så jeg kjørte henne hjem og ventet sammen med henne til de kom. Hun var ganske sjelven. De andre gangene fikk jeg tak i foreldrene og ga beskjed om at jeg kjørte ungene hjem. Vil si jeg er ganske normal.

Du høres ikke normal ut så det syns jeg ikke du kan skryte på deg.

Fortjener ikke førstesideoppslag? Hva gjør det da? At Linni har tatt mer silikon eller at Petter og Mar har skilt lag? Det handler om barna våre: mener du virkelig at det ikke bør komme i media før et barn er blitt kidnappet?

Uff, ønsker deg god bedring.

Skrevet

At man skal ta det med en klype salt??

Idiotisk å si!

Jeg bor selv i området og ser hvor mye ressurser politiet setter inn på dette. I går hang et politihelikopter over området i 2 timer!! I tillegg hadde politiet vegkontroll for å finne bilen. Tror politiet klarer å vurdere om dette er alvorlig eller bare tull.

Tror ikke ett av Norges to politihelikopere benyttes i flere timer om dette er noe som bør tas med en klype salt.

Skrevet

Huff, her var det faktisk en gutt som ble lokka til seg på skolen, og spurt om å være med hjem av en eldre mann. Han kom gående tilbake mot skolen med godteri. Synes det er kjempeekkelt!!

Skrevet

Jeg er totalt uinteresert i hvem som har tatt silikon eller skilt lag, men "nyheter" om det omhandler i det minste noe som har hendt.

Hvor mange barn er det egentlig som blir lokket inn i en bil og blir utsatt for noe, i Norge hvert år? Det er alvorlig når det skjer og man bør være på vakt mot det, men stadig oppslag der det faktisk ikke har hendt noen ting tror jeg ikke fører noen bedring med seg.

Skrevet
Huff, her var det faktisk en gutt som ble lokka til seg på skolen, og spurt om å være med hjem av en eldre mann. Han kom gående tilbake mot skolen med godteri. Synes det er kjempeekkelt!!

Han burde selvfølgelig ikke blitt med, men hva hendte egentlig. Ble gutten skadet eller hadde han bare et hyggelig besøk hos en eldre mann og fikk noe godt?

Skrevet

Men det HAR jo hendt noe! Et voksent menneske har prøvd å lokke/tvinge med seg et barn inn i en bil! Det HAR jo skjedd!

Nei la oss heller vente til det er forsent.

Advare mot stor smittefare i barnehagen til barnet ditt. Hvorfor det? Er jo ikke som det har skjedd noe ennå. vi tar det heller når alle barna er syke! -_-

Skrevet

Etter å ha lest svaret "hadde han bare et hyggelig besøk hos en eldre mann." velger jeg å avskrive alle svarene dine som spøk. Nice try tho.

Skrevet
At man skal ta det med en klype salt?? Idiotisk å si! Jeg bor selv i området og ser hvor mye ressurser politiet setter inn på dette. I går hang et politihelikopter over området i 2 timer!! I tillegg hadde politiet vegkontroll for å finne bilen. Tror politiet klarer å vurdere om dette er alvorlig eller bare tull. Tror ikke ett av Norges to politihelikopere benyttes i flere timer om dette er noe som bør tas med en klype salt.

Da setter jeg faktisk et stort spørsmålstegn ved politiets resursbruk. Vel er forebyggende arbeid viktig, men å bruke store resurser på å lete etter en bil som ikke har vært involvert i en kidnapping når de ikke har resurser til å etterforske voldtektssaker med kjent gjerningsmann og vitner synes jeg er merklig. Kansje vet politiet noe som ikke kommer frem i media, men de oppslagene som har vært synes jeg ikke fortjener den spalteplassen de har fått.

Skrevet
Etter å ha lest svaret "hadde han bare et hyggelig besøk hos en eldre mann." velger jeg å avskrive alle svarene dine som spøk. Nice try tho.

Nei, det var et seriøst spørsmål. Hendte det noe galt?

Skrevet

Han burde selvfølgelig ikke blitt med, men hva hendte egentlig. Ble gutten skadet eller hadde han bare et hyggelig besøk hos en eldre mann og fikk noe godt?

Han ble ikke med mannen hjem. Han ble borte, og kom ikke inn når de andre barna kom inn. Han sa mannen hadde gitt han godteri og spurt om han ville være med han hjem, men da hadde han løpt tilbake til skolen.

Skrevet

Enten er du et troll eller så er du en av de som lokker barna.

Skrevet
Han ble ikke med mannen hjem. Han ble borte, og kom ikke inn når de andre barna kom inn. Han sa mannen hadde gitt han godteri og spurt om han ville være med han hjem, men da hadde han løpt tilbake til skolen.

Og derav slutter du at denne mannen var en farlig overgriper? Han kan ha vært det, eller han kan ha vært en eldre kansje ensom, mann som ønsket å bli kjent med barn. Det vet vi ikke. Gutten gjorde helt rett i ikke å bli med, men det er ikke sikkert det dreide seg om en overgriper av den grunn.

Skrevet

Og derav slutter du at denne mannen var en farlig overgriper? Han kan ha vært det, eller han kan ha vært en eldre kansje ensom, mann som ønsket å bli kjent med barn. Det vet vi ikke. Gutten gjorde helt rett i ikke å bli med, men det er ikke sikkert det dreide seg om en overgriper av den grunn.

Hvor har jeg skrevet at jeg tror at mannen var en farlig overgriper?

Skrevet
Hvor har jeg skrevet at jeg tror at mannen var en farlig overgriper?

Beklager, blandet ditt innlegg med innlegg fra Countnes.

Veldig bra at det ikke skjedde noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...