Gå til innhold

Brun utflod!


Ms.Smith

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring?

 

Uke 7 nå, vanvittig svimmel og har kastet opp flere ganger i dag. MEN jeg blør brunt. Bare litt, men synlig hver gang jeg er på do....

 

Blæ....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke god erfarin med brun utflod. SEr at mange blør/spotter uten at det er noe galt. Men de tre gangene jeg har gjor det så har jeg hatt ma eller sa...:( Sjekk det hos legen, så slipper du bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brun utflod i mitt første svangerskap og det gikk helt fint det :) Legen mente det ikke var nødvendig å sjekke det en gang for det var så vanlig (så lenge man ikke hadde veldig sterke smerter).

Så får krysse fingrene for at det ikke er noe å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser de aller fleste har greie erfaringer med dette... Men Selma 07 og engel: Kan jeg spørre hvordan forløpet var?

 

Jeg er helt vannvittig svimmel. Rommet går rundt selv når jeg sitter i ro. Skikkelig ekkelt. Har aldri mistet før, og har to friske barn fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser de aller fleste har greie erfaringer med dette... Men Selma 07 og engel: Kan jeg spørre hvordan forløpet var? Jeg er helt vannvittig svimmel. Rommet går rundt selv når jeg sitter i ro. Skikkelig ekkelt. Har aldri mistet før, og har to friske barn fra før...

 

 

Hei=) Har du smerter da? Svimmelhet kommer jo av lavt blodtrykk. Du har ikke drukket for lite over flere dager da? Syns i grunn du kunne hørt om noen kunne kjørt deg til legevakten for å et blodtrykk så vet du med en gang om det skyldes for lite væske i blodomløpet. Ang brun utflod har jeg selv også hatt det, og det skremte meg vanvittig, men når jeg hadde googlet litt fant jeg mange som hadde hatt det. Dessuten må du se an mengde og konsistens. Jeg hadde vel det som kalles spotting, d kom liksom en liten dråpe/stripe i bindet hver gang jeg skulle tisse. Dette varte i to dager. men så har jeg ikke hatt det etterpå. Jeg går på meget høy dose med progesteron i forbindelse med innsetting og ivf og dette har mest sannsynlig gjort slimhinner såre. Kanskje du har hatt sex og slimhinner er såre. Uansett så tenker man at alt er galt og det behøver det jo ikke være. gode klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Ingen smerter, kun murringer. Mulig jeg har drukket for lite. Hadde lavt blodtrykk i mine forrige svangerskap også, men ikke på NÆR så svimmel som dette... Får vel ringe legen i morgen...

Har ikke hatt sex på noen dager, så tror ikke det kan vÆre derfor. Har nettopp kommet hjem fra ferie, så har blitt mye reising og lite søvn. Så mulig at kroppen reagerer på det da... Men kjenner at jeg blir usikker.

Spotter ikke veldig mye. Trenger ikke bruke bind. Bare litt brunt på papiret når jeg tørker...

Men om jeg hadde mistet- ville ikke kvalmen da ha forsvunnet?? For det har den absolutt ikke gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Ser de aller fleste har greie erfaringer med dette... Men Selma 07 og engel: Kan jeg spørre hvordan forløpet var? Jeg er helt vannvittig svimmel. Rommet går rundt selv når jeg sitter i ro. Skikkelig ekkelt. Har aldri mistet før, og har to friske barn fra før...
Jeg har ei flott jente på fem og et halvt:) Min første ma ble oppdaget i uke 11 i april 2011. Spottet litt i uke 6, bittelitt brunt på papiret to ganger samme dag. Var veldig kvalm, trøtt, øm i puppene osv. I uke 11 spottet jeg litt brunt igjen, jeg var på ullevål for å ta duotest, og fikk grått meg til en ultralyd. De var klare på at så lenge jeg ikke blødde friskt blod, ikke hadde smerter og at jeg hadde så mange symptomer på graviditet, så var det ikke mulig at det var noe galt.. På ultralyden viste det seg at min lille skatt hadde sluttet å utvikle seg to tre uker tidligere:( Min 2. ma var i juni. Jeg var bare 6 uker på vei, spottet litt og dro til fastlegen for å måle hcg. Ingen smerter, og mye symptomer også denne gangen. Hcg sank og jeg dro til gynekologen min fem dager etter jeg spottet. Lilleskatten var igjen død:( Min 3. startet med friskt blod, trodde det var bivirkning av creonine jeg gikk på.. også uke 6. Denne gangen hadde jeg smerter i ryggen, men fortsatt symptomer på graviditet.. Denne gange kom det ut selv, første gang måtte jeg ha utskrapning og andre gang tok jeg zytotec... Innimellom dette måtte jeg ta det grusomme valget om å avslutte svangerskapet pga store fosterskader i uke 21:( Så jeg ble englemamma 25. januar i år. Håper du fikk svar på det du lurte på, bare spør mer om du lurer. Håper virkelig at alt går bra for deg og din lille spire!!! Klem Endret av selma07 og engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en tøff historie! Får helt vondt! Sender masse klemmer!

 

Hadde skikkelige tak i magen i natt, men kom ikke mer blod. Fremdeles brunt. Ringer legen i dag... Men er nok redd for at der ikke er mer liv. Men jeg har heldigvis lett for å bli gravid, så satser på at det går fort til neste spire fester seg. Må bare igjennom dette:)

 

Takk,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min historie:

I uke 5/6 og 2 1/2 uke frem hadde jeg store blødninger (friskt blod uten smerter og koagulert blod) Var inne til 2 UL i løpet av tiden med blødninger, og altså bra ut og de kunne ikke se hvor blødningen kom fra, og de var ikke bekymret. Jeg ble satt opp på UL i uke 9+3 igjen, siden jeg fortsatt hadde småblødninger. Jeg sluttet blø, men gikk over til litt brun utflod, noen dager mer enn andre. Noen dager bare på papiret og noen dager litt i truseinnlegget. Under UL 9+3, fikk vi se ett lite flott foster som var helt perfekt og man kunne ikke se antydning til at det noen gang har vært en blødning. Har fortsatt små brun utflod, litt hver dag, men etter den UL er jeg ikke bekymret, siden alt så så bra ut, selv med den brune utfloden :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk til alle dere som svarer sÅ betryggende!!

Jeg er i uke 6 og har hatt litt brun utflod de siste to dagene. Merker at jeg blir redd hver gang jeg ser det, men jeg slapper av nÅ som jeg ser at det er veldig mange som har erfaring med det uten at noe er galt. Har ikke smerter sÅ da er det nok ikke noe Å bekymre seg for.

Veldig glad for at dere fins! Dette reddet dagen min :) Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en tøff historie! Får helt vondt! Sender masse klemmer!

 

Hadde skikkelige tak i magen i natt, men kom ikke mer blod. Fremdeles brunt. Ringer legen i dag... Men er nok redd for at der ikke er mer liv. Men jeg har heldigvis lett for å bli gravid, så satser på at det går fort til neste spire fester seg. Må bare igjennom dette:)

 

Takk,,,

 

Takk for gode ord:) hvordan har det gått idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en tøff historie! Får helt vondt! Sender masse klemmer! Hadde skikkelige tak i magen i natt, men kom ikke mer blod. Fremdeles brunt. Ringer legen i dag... Men er nok redd for at der ikke er mer liv. Men jeg har heldigvis lett for å bli gravid, så satser på at det går fort til neste spire fester seg. Må bare igjennom dette:) Takk,,,
Takk for gode ord:) hvordan har det gått idag?

 

 

jeg lurer også veldig! Krysser fingre og sender masse rosa fløffy hjerter til deg og håper alt står bra til med både deg og den lille <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Fint forum dette :)

 

Jo, jeg var hos legen og tok hcg. Var ikke så mye annet de kunne gjøre, siden jeg bare er i begynnelsen av uke 7. Så skal inn på mandag og ta neste prøve, så får vel svar innen onsdag tipper jeg. Skal oppdatere da ;)

 

Jeg har nettopp vært på reise, og har spist noe dårlig mat. Så jeg har mye vondt i magen og løs mage deretter. Så jeg vet faktisk ikke om jeg også har menssmerter.... Og oppå dette har jeg fått krystallsyke. Noe som gjør at jeg er svimmel og kaster opp. Så da vet jeg ikke heller om graviditetssymptomene er der. Siden jeg likevel er kvalm ;) Haha! Mye styr om dagen.

 

MEN jeg er egentlig ikke bekymret. Mister jeg, så mister jeg. Det er ikke noe å gjøre med det, så da får vi bare prøve igjen... Det eneste som er kjipt er å ikke vite! Skulle ønske at jeg fikk svar i DAG på om det er noe levende i magen eller ikke ;)

 

Takk for masse svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen med erfaring? Uke 7 nå, vanvittig svimmel og har kastet opp flere ganger i dag. MEN jeg blør brunt. Bare litt, men synlig hver gang jeg er på do.... Blæ....!

 

Ikke for å skremme altså... Men det var sånn det begynte hos meg da jeg mistet en av tvillingene i magen. Har fremdeles en, men mistet den andre i begynnelsen av andre trimester. Vet det er lite man kunne gjort, men jeg er ikke fornøyd med at jeg ble avvist av lege flere ganger når jeg fikk blødninger som kom noen uker etter at jeg begynte å få brun utflod. Ville uansett prøvd å ta det med ro framover i tilfelle... Og be om tidlig ultralyd uansett, når det vil være mulig å se noe.

 

Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hcg fortsetter å stige så vil jeg nok bestille tidlig ul for å sjekke. Men jeg har bange anelser om at den synker. Får nok ikke svar på det før onsdag- ca. Men vi får se :) Bare tar det med ro frem til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brun utflod og småblødninger i dette svangerskapet. Begge spirene har det fint inni magen:) Legen min var ikke bekymret. Det behøver altså ikke være sa eller man blør litt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to svangerskap før, og aldri blødd, så blir jo ganske usikker. Men tør hverken håpe eller tro. Tar det bare fullstendig med ro, og venter i spenning til onsdag når jeg får svar på hcg!

Har enda ikke blødd friskt blod da... Kun deilig grumsete brunt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte på onsdag- da bare pittelitt lysebrunt på papiret. Så har det blitt gradvis mer og mer. Nå går jeg med bind- og det hadde ikke blitt fult på en hel dag en gang. Men nå er det litt grumsete og ganske mørkt på farge. Så det har pågått i fire dager hvor det gradvis har blitt mer og mer... Men fremdeles ikke mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du jobba og stressa mye når du begynte å få brunlig utflod?

Jeg blødde friskt blod, lysebrunt, brunlig, lyserosa osv tidlig i første svangerskap. Mye tunge løft på jobben, dårlig tilretteleging. Og etter flyturer, treninger o.l. Alt gikk helt strålende fint med babyen vår :) denne gangen fant jeg ut at jeg var gravid igjen pga brunaktig blødning når mensen skulle kommet, og det fortsatte med spotting, deretter liten blødning. Jeg var på tidlig UL 7+5 hvor alt så perfekt ut. Jeg har bare slimhinner som antageligvis blør lett, og blir trigga av stress, løft. Krysser fingrene for at alt er tipp topp for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to svangerskap med mye mer stress og ingen blødninger før, så tror ikke at jeg blør så lett uten grunn, desverre. Har vært og tatt hcg-prøve nr 2 nå, så da er det bare å vente i spenning til onsdag ettermiddag... Men stygt redd for at det ikke går så bra! Vi får se :) Har vært i syden en uke, så kan ikke si at jeg har stresset så mye heller ;) Har nå blødd i 5 dager i strekk, og det er vel ikke så bra?? Er jo ikke mye, men går med bind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke helt bra ut, men får se hvordan det går. Håpe spira klorer seg fast :D og enten så går det, eller så går det dessverre ikke. Satser på det går, og bare blør litt pga no irriterte slimhinner nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lov å håpe! Legen ringte nå da, for å fortelle at hcg-prøven fra fredag var høy og fin, så nå er det bare å vente i spenning på svar på den jeg tok i dag. Han åpnet også muligheten for innvendig UL, men det fikk vi eventuelt ta når svaret på den andre kom.

 

MEN jeg blør jo fortsatt da- etter nesten en uke! Begynte onsdag morgen med pittelitt lysebrunt, og er nå mørkebrunt i bindet. Aldri vært mye, men det er likevel såpass at jeg velger å gå med bind/truseinnlegg... Det kan jo umulig være et godt tegn når jeg aldri har blødd i mine tidligere svangerskap??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lov å håpe! Legen ringte nå da, for å fortelle at hcg-prøven fra fredag var høy og fin, så nå er det bare å vente i spenning på svar på den jeg tok i dag. Han åpnet også muligheten for innvendig UL, men det fikk vi eventuelt ta når svaret på den andre kom.

 

MEN jeg blør jo fortsatt da- etter nesten en uke! Begynte onsdag morgen med pittelitt lysebrunt, og er nå mørkebrunt i bindet. Aldri vært mye, men det er likevel såpass at jeg velger å gå med bind/truseinnlegg... Det kan jo umulig være et godt tegn når jeg aldri har blødd i mine tidligere svangerskap??

 

Jeg har blødd brunt, rosa og rød styrblødnin i snart 2 uker. Fortsatt liv her!!! Utrolig men sant... Lykke til med hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lov å håpe! Legen ringte nå da, for å fortelle at hcg-prøven fra fredag var høy og fin, så nå er det bare å vente i spenning på svar på den jeg tok i dag. Han åpnet også muligheten for innvendig UL, men det fikk vi eventuelt ta når svaret på den andre kom. MEN jeg blør jo fortsatt da- etter nesten en uke! Begynte onsdag morgen med pittelitt lysebrunt, og er nå mørkebrunt i bindet. Aldri vært mye, men det er likevel såpass at jeg velger å gå med bind/truseinnlegg... Det kan jo umulig være et godt tegn når jeg aldri har blødd i mine tidligere svangerskap??
Jeg har blødd brunt, rosa og rød styrblødnin i snart 2 uker. Fortsatt liv her!!! Utrolig men sant... Lykke til med hcg.

 

 

Ring legen din i morra bitti. første hcg svar fra onsdag forrige uke foreligger nå uansett. I grunn ville jeg tro at hvis det var svært fallende fra første gang, at lege ville ringt. For det var slik å forstå at du tok to blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...