Gå til innhold

Er det noe dere ikke spiser eller drikker?

Anbefalte innlegg

Skal i gang med tredje IVF forsøket, dette gangen på Maigaard i Danmark. Når jeg googler emnet så står det noen steder at man bør unngå kaffe, sukker, metter fett osv. Tar dere noen spesielle hensyn ift hva dere putter i dere utover å spise normalt sunt?

Jeg har f.eks ikke rørt alkohol etter sprøytestart tidligere, men er det egentlig noe farlig før innsett? Skader alkohol eggene? Tipper at mye er for sikkerhetsskyld fordi man i hvert fall ikke skal kunne gå tilbake å tenke at det var sikkert det glasset med rødvin jeg tok som spolerte forsøket!

Fortsetter under...

Spraydagene drakk jeg øl, var på festivaler, sprøytene tok jeg 1 øl til maten i bursdag... Men mat? Jeg levde normalt.. Jeg tror jo mer man tenker på hva som er riktig eller galt stresser man opp kroppen. Jeg tok ikke forlat før jeg fant ut at jeg var gravid. Lev normalt, det er det viktigste!

Jeg levde normalt de første forsøkene. Nå har jeg kuttet ut alkohol og koffein siden et halvt år tilbake. Spiser så lite sukker jeg kan og prøver ellers å leve sunt.

Har googlet meg gal på hva man bør og ikke bør gjøre og spise. Prøver nå å følge Google da jeg er lei av negative graviditetstest. Om det hjelper vet jeg ikke men da har jeg iaf prøvd. Men det er sikkert et poeng som Ida sier, at det er stressende å tenke på alt det her.

Eg drikker ikke alkohol i forsøkene men lever normalt ellers:) e røyker men har klart meg til noen få trekk i dag:) så håpe eg klare det bedre i måren:)

Annonse

Ja det med meieriprodukter var jeg ikke klar over. Jeg starter på spray 7.10 og skal på et par fester før sprøytestart, men tar det heller litt pent. Ikke at jeg vanligvis utagerer veldig :)

Tror jeg skal gå over på koffeinfri kaffe etterhvert! Men har lest at 5 kommer om dagen ikke har noe å si, det var kun bevist at over 5 kopper om dagen hadde innvirkning. Men som dere sier. Ta det med ro...kose seg...og bruke hode litt er vel beste oppskrift!!

Lykke til alle som har svart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...