Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra dere søkte om ordinær UL tok det før dere fikk time?

Anbefalte innlegg

Var hos legen på fredag og han skulle sende inn søknad så fort som mulig. Går å venter i spenning på å få brevet i postkassen som sier når jeg kan få se den lille :D

Hvor lenge måtte dere vente? Og ved hvilket sykehus hører dere til?

Fortsetter under...

Tok en til to uker før jeg fikk timen. Litt rart, skal ha ul på oss(orkanger sykehus) men fødeavd. Er nedlagt så skal føde i tr.heim..

Ul 29.10.

Endret av 79kvinne

Annonse

Snart to uke siden legen sendte søknad, har ikke fått time enda, men St.Olavs kan være litt trege. Er bare 14 uker i dag så ikkenoe stress enda. Er og med i prosjekt som gjør jeg får se baby neste uke :D

Det tok bare fire dager før jeg fikk brev om når ultralyd skulle være.

I første svangerskap hadde de glemt å sende brev til meg, så da jeg purret etter å ha kommet til uke 17, fikk jeg vite at ul skulle være allerede samme uke.

Annonse

Snart to uke siden legen sendte søknad, har ikke fått time enda, men St.Olavs kan være litt trege. Er bare 14 uker i dag så ikkenoe stress enda. Er og med i prosjekt som gjør jeg får se baby neste uke :D

Skal på St.Olav jeg og så da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Er også 14 uker i dag, så er ikke noe stress nei. Bare gleder meg til å se den lille, og hadde vært greit å ha en dato å forholde seg til. Så spennende at du får se allerede neste uke :)

Skal på St.Olav jeg og så da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Er også 14 uker i dag, så er ikke noe stress nei. Bare gleder meg til å se den lille, og hadde vært greit å ha en dato å forholde seg til. Så spennende at du får se allerede neste uke :)

Så gøy med noen med termin samtidig som meg :D mulig vi møtes til UL da ? Ja, ofte opplevd å få brev om time litt kort tid i forkant mener jeg. Har hatt tre UL allerede, men er ikke mindre spent tror jeg.

Var hos legen på fredag og han skulle sende inn søknad så fort som mulig. Går å venter i spenning på å få brevet i postkassen som sier når jeg kan få se den lille :D

Hvor lenge måtte dere vente? Og ved hvilket sykehus hører dere til?

3 dager her:) ahus

Her tok det en uke, etter at legen søkte når jeg var 10 uker. Dette var Ullevål, har fødeplass på ABC(der tok det bare 2-3 dager fra jeg sendte epost med søknad om plass før jeg fikk brev i posten). Men det rare var at UL ikke var før 19+6, og jordmora på UL var overrasket over at jeg kom så seint. Men det var jo ikke jeg som bestemte timen.. hun sa de fleste kom rundt overgangen 17-18, så jeg vet ikke om legen har bommet på noe i papirene mine når han søkte!

Er dere i uke 18 når dere skal til UL? Jeg blir nærmere i uke 21 når jeg har fått UL- time. Mulig det er pga. stor pågang, men synes dette var i seneste laget. Er etter min og fastlegens beregning, er jeg i uke 17 nå.

Gikk i underkant av to uker før jeg fikk timen i posten. Har UL i uke 18, men forrige gang fikk jeg ikke før ca uke 20. Fikk da beskjed om at de forsøkte å få det til mellom uke 17-19, men at det av og til var stor pågang og litt ventetid og da kunne det gå litt lenger tid.

Ok :) Har i allefall fått time, og har nedtelling :) Blir fantastisk å skal se den lille. Men har hatt forferdelige drømmer i det siste om at ting ikke er som det skal.. Hørt det er vanlig som gravid, og det er jo den største frykten :S

Men håper at alt er braaa!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...