Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Når begynte dere med såpe i badevannet til barnet deres? har en på 9 mnd som jeg fortsatt babyolje bare
Miss 84 Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Har nesten alltid brukt litt såpe på de stedene som blir mest møkkete (armhuler, under haka, oppå hodet og mellom tærne). Jeg skyller av med rent vann til slutt så det ikke skal være noen rester.
☆☆☆ Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Olje er det einaste produktet eg brukar, bortsett frå våtserviettar ved bleieskift utomhus. Vurderar å begynne med våtserviettar heime også no som ho er blitt stor jente på 6 mnd. Morgon- og kveldsstell skjer med kun vatn.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Begynte med såpe når han var rundt 10mnd, for da var han mer ute, og ble mer skitten. Sand i hår og grus.
Mamsenoglillegutt Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Kan annbefale Weleda shampo&bodywash.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 De kveldene ho ikke bader blir ho vasket med klut og olje i ansiktet, hender, under armer, tær og underlivet. bruker også kun våtservietter om vi er borte siden ho blir så sår om vi bruker det heletiden. Men olje det fjerner vel ikke bakterier? derfor jeg tenkte at det kanskje var lurt å begynne så smått litt med såpe. HI
☆☆☆ Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 De kveldene ho ikke bader blir ho vasket med klut og olje i ansiktet, hender, under armer, tær og underlivet. bruker også kun våtservietter om vi er borte siden ho blir så sår om vi bruker det heletiden. Men olje det fjerner vel ikke bakterier? derfor jeg tenkte at det kanskje var lurt å begynne så smått litt med såpe. HI Eg er ikkje særleg redd for at bebiens eigne bakteriar blir verande på henne. Huda er dekt av ein normalflora som tek opp plassen og dermed hindrar skadelege bakteriar i å etablere seg. Vatn fjernar skit og hindrar at bakterieveksten eskalerar. Om noko er faststørkna kan olje hjelpe. Eg brukar ikkje olje i vatnet fordi det er nødvendig for å bli rein, men for å unngå uttørring av huda.
Mamsenoglillegutt Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Kan annbefale Weleda shampo&bodywash. Den er økologisk, naturlig, mild og veldig god. Kjøpte min på Sunkost. Jeg har brukt den i mange måneder på min 9 mnd gamle baby. Den er så mild at det ikke gjør noe om det skulle komme litt i øyne eller munn, og babyen blir skinnende ren
Lyckelin Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 I badevannet er det bare olje. Men ved bleiebyttet hvis det er bæsjebleie tar jeg litt såpe evt. litt olje, vasker, så bare rent vann til det er rent og pent også på med bleia
Von Hertelhofen Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Ingen av delene. Bruker kun litt olje dersom noe er størknet fast på huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå