Gå til innhold

Lab-arbeid og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på det? Burde man holde seg vekk fra sånt? (Jobber som apotektekniker)

Har jo ikke sagt det på jobben enda, så det føles jo litt dumt å komme å si at jeg ikke kan blande miksturer o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med tillitsvalgt på jobben, eller en du stoler på ikke sier noe.

Skrevet

Jeg er student med mye lab-arbeid, men får ikke lov til å gjøre deler av det lenger. Synes du burde skjekke med HMS-ansvarlig, det har hvertfall jeg gjort på UiO, og de hadde veldig klare retningslinjer.

Skrevet

Takk for svar! Skal snakke med tillitsvalgt på jobben om dette, er jo dumt å fortsette med lab-arbeid, også kan barnet ta skade av det.

Men da må jeg vil si det til sjefen og da? Er ikke mer enn 2 mnd på vei, og tenkte jeg skulle vente til de magiske 3 mnd var over.

Skrevet

Jeg jobber på røntgen og der må vi informere med en gang graviditeten er kjent for er en del oppgaver vi ikke kan gjøre... Sjefen din har taushetsplikt overfor de andre ansatte så bare å forhøre seg - har sikkert hatt gravide arbeidstakere før og rettningslinjer og forholde seg til ?!

Skrevet

Ja det har han hatt,men saken er vel at jeg er usikker på om det går greit å jobbe med slik arbeid nå. Er det skadelig, og skal jeg holde meg vekk fra sånt.

Er første gang jeg er i en sånn situasjon, og vet ikke hva slags retningslinjer som gjelder.

Hadde håpet jeg kunne unngå å fortelle noe enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...