Gå til innhold

Erfaring med 3 fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer jeg og på, hører at alle som har tre sier at tredjemann er en luring med tanke på at en kan tro at fødselen er i gang mange ganger. Har nok noe med at sterke kynnere og masserier er mer vanlig.. Håper virkelig at denne frøkna har tenkt å komme like enkelt som sine søsken og gjerne enda enklere ;)

Annonse

Titter innom fra 2.trimester og svarer på tråden ;-) er gravid med nr4 kun året etter at nr3 ble født. I mitt tilfelle var nr3 en ordentlig luring ;-) gikk 5 dager over termin og fødselen tok 9 timer kontra nr1 som kom 4 dager før termin og som ble født etter 4 timer og nr2 som kom 6 dager før termin og som ble født ila 5,5 timer. Litt forskjell ja ;-) nr3 var også den største, foreløpig i alle fall :-)

Endret av Macheriè

Jeg fødte min nummer tre for snart fem uker siden. Fra før hadde jeg to raske fødsler, første startet med vannavgang og gutten født etter 5 timer, andre startet med tegningsblødning - så gikk vannet - så kom jenta etter en time fra blødningen. Vi var derfor forberedt på superrask tredjefødsel... men den gang ei.

I motsetning til de to andre gikk jeg en hel uke med modningsrier og småblødninger før fødselen startet ordentlig nå. Hadde fire cm åpning i et par uker før fødsel. Når jeg først var ordentlig i gang, tok det sju timer før veslemor var ute, så det var den lengste fødselen. Minnet meg mye om første egentlig.

Jordmødrene på sykehuset sa det var veldig vanlig med mye modningsrier og det de kaller "luring" med nummer tre. Det stemte i hvert fall hos meg. Eneste som var likt som de andre var at hun ble født en ukes tid før terminen.

har hørt nr man har født 2 unger tidligere og f eks de kom 3 og 5 dager før termin vil 3 mann mest sannsynligvis komme mellom 3-5 dager før. Siden d er den kvinnenes biologiske klokke og gå gravid=) men er jo ingen garanti.. har oxo hørt at 3 mann bli mere lik 2 mann på vekt. siden nr 2 vanligvis er større enn nr 1 men kommer jo ann på kjønn osv da men har hørt det sorry dårlig skrevet..

har hørt nr man har født 2 unger tidligere og f eks de kom 3 og 5 dager før termin vil 3 mann mest sannsynligvis komme mellom 3-5 dager før. Siden d er den kvinnenes biologiske klokke og gå gravid=) men er jo ingen garanti.. har oxo hørt at 3 mann bli mere lik 2 mann på vekt. siden nr 2 vanligvis er større enn nr 1 men kommer jo ann på kjønn osv da men har hørt det sorry dårlig skrevet..
Hos meg er alle barna født mellom 273-276 dager fra første blødningsdag i siste mens. Så det med biologisk klokke tror jeg på (når det ikke er spesielle omstendigheter i svangerskapet). Ellers var 1 og 3 nesten like i vekt, mens nr. var en del mindre.

Har og hørt at fødsel nr 1 og nr 3 skal være lik... No tenker jeg ikke på modningsfasen, åpningsfasen "og alt det der", men selve fødselen..

Med nr 3 slipper en jo ofte en lang modning/åpningsfase sa jordmor til meg :)

Men en vet jo aldri hvordan fødselen blir, før etter :D

(dessverre) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...