Gå til innhold

Noen strikkere som kan hjelpe meg litt? Tror det er enkelt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia :-)

Jeg strikker tovede votter. I oppskriften står det at det skal lages hullrad slik: strikk 2 m sammen, 2 kast. På den neste omgangen strikkes kastet som en maske.

Betyr det at de TO kastene skal strikkes til en maske tilsammen, eller at de skal strikkes en og en? Jeg strikket de to kastene som en maske hver på neste runde, men da ble det bare rart og heeelt feil.

Hvordan lager man to kast etter hverandre? Og hvordan strikkes disse i neste runde?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Du lager to kast ved å snurre tråden to ganger rundt pinnen. På neste omgang strikker du det første kastet og slipper det andre kastet av pinnen bare. Da får du et veldig stort hull, og det må være slik for at det skal bli stort nok etter toving.

Skrevet

Takk Fillifjonka!

Men, blir ikke maskeantallet feil da?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Nei. Du strikker to masker sammen, det blir en maske mindre. Så lager du to kast, men på neste omgang strikker du det som en maske. Da blir det en maske mer, og nøyaktig samme masketall som før :).

Skrevet

ÅÅh! :-) da skjønte jeg :-) slippe den ene av pÅ neste runde ja. Tusen takk! kjekt med flinke strikkere som kan hjelpe! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...