Gå til innhold

Hva svarer dere på negative ting om dere selv på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva jeg tør å svare..hehe:)

Men jeg har ikke noen utpregede negative sider på jobb, jeg er blid og hyggelig og legger av meg negative ting hjemme før jeg møter på jobb.

Dah, men hva sier jeg så da?

Fortsetter under...

Du sier akkurat det! At du legger det fra deg før du går på jobb. Du er tydeligvis klar over hva dine mindre gode egenskaper er, så da er det vel heller ikke farlig å si dem, siden du jo ikke drar med deg dem på jobb...

Det spørsmålet hater jeg å få på jobbintervju... For det mange gjør er liksom å komme med en "negativ" ting som egentlig er veldig positiv hvis man viri litt på den. Hvis de vil vite ærlig om negative sider, får de spørre referansene, mener jeg.

Men jeg har jo fått spørsmålet jeg også. Jeg svarer som sant er at jeg prokastinerer (utsetter ting helt til aller siste frist, eller kanskje litt lenger enn det ;)).

Hvis du tenker deg om, har du sikkert noen negative sider? Du kan jo ikke være helt perfekt heller. ;) F.eks. negativ til nye oppgaver/utfordringer, takler stress dårlig, er litt vimsete, dårlig til å kommunisere... Jeg er sikker på at du kan komme på i hvert fall en negativ ting å si om deg selv på arbeidsplassen. Så blir spørsmålet om du skal oppgi det på intervju, da. ;)

Det med å legge det fra seg før man kommer på jobb er vel ikke akkurat så bra.

Jeg ville heller som Sekretøsa sagt noe om ting som kan snus til noe positivt. Husk at dette også skal henge sammen med den jobben du søker på.

Flere eksempler:

Prikete ---- liker at ting er nøyaktig

Sta --- gir meg ikke før jeg får det til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...