Gå til innhold

Tips til kjekke ting å gjøre på Mallorca med barn? (I området Palma, Palmanova, Magaluf)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i høstferien dra til Mallorca sammen med mann og barn på 2 og 5. Lurer på om noen har gode tips til kjekke familieaktiviteter, shopping, gode restauranter, strender eller lignende? Vi skal bo på hotell "Viva Palma Nova Aparthotel" mellom Magaluf og Palma Nova, litt utenfor Palma. Vi kommer nok til å leie bil noen dager. Hvor er det da kjekt å kjøre?

Håper på knallvær, men siden vi reiser så sent i sesongen, så er det greit å ha andre aktiviteter enn soling i bakhånd.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Dragegrottene er fantastiske. Det er samme er dagstur til Valdemossa.....nydelig plass. Det er et akvarie der som er kjekt for ungene. Palma ny er nydelig og virkelig verdt et besøk enten man er barn eller voksen. Har dere bil ville jeg kjørt til La Calobra.....nydelig plass å bade.

Hilsen en som har vært guide der :-) Elsker Mallorca

Skrevet

jeg ville holdt meg i palmanova/palma, ettersom jeg ikke ville utsatt barna mine for en haug med halvnakne halvfulle ungdommer:S Rart valg av feriested dere har valgt med tanke på at dere har barn med. hvorfor valgte dere ikke noe mer familievennlig som alcudia elns?

Skrevet
jeg ville holdt meg i palmanova/palma, ettersom jeg ikke ville utsatt barna mine for en haug med halvnakne halvfulle ungdommer:S Rart valg av feriested dere har valgt med tanke på at dere har barn med. hvorfor valgte dere ikke noe mer familievennlig som alcudia elns?

Uff, håper at det ikke blir for galt. Har i alle fall valgt ett hotell som er kjent for barnevennlighet og ikke festing. Det har seg nemlig slik at vi skal i bryllup i sverige første helg i høstferien. For å komme oss til varmere strøk måtte vi reise med rutefly fra stockholm- destinasjon- hjem. Da var det egentlig bare Mallorca som passet med flytider og pris. Siden vi lander så sent, tenkte vi at det var greit med kort taxi- tur. Dermed denne destinasjonen.

Tenker at uansett har vi det kjekt som familie:)

Skrevet

Palma Nova og Magaluf er mest kjent for festing som sommeren. Jeg har bodd der på høsten og det går ikke ann å sammenligne det kontra sommer. Da jeg kom ned igjen året etterpå og besøkte Magaluf om sommeren kjente jeg meg ikke igjen...men om høsten / vinteren er det en flott plass.

Skrevet

Det var det jeg hørte og. Vi drar jo i begynnelsen av oktober. Regner med at det nærmer seg lavsesong, og håper på noen rolige dager. Regner som sagt med å leie bil og kjøre litt rundt på øya. Håper selvfølgelig at vi får fint vær, men er forberedt på at det ikke er helt sommer, så regner med at vi rusler rundt i Palma en dag og. Andre som har tips til kjekke utflukter med bil? Gjerne ikke alt for langt å kjøre. Fine strender? Badeland (om været er dårlig)?

Skrevet

Dragegrottene i Porto Cristo, Palma Akvarium, Western Waterpark er alle bra :)

Skrevet

Dra til Marineland i nærheten av Magaluf. Var der i sommer kjempe kjekt sjøløve og delfin show. Vær obs på at parken ikke er særlig stor. Og IKKE dra til western water park. Hadde med tullene på 4 og 6 år og var nesten ingenting se kunne ta, hvertfall ikke minste. Ellers er det flott å dra inn til Palma en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...