Gå til innhold

1 MA og 3 SA stor sjanse for enda en spontanabort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid igjen etter 1 MA i 2011 og 3 SA i år...

Klarer ikke å glede meg enda, er bare 5+3 og leter bare etter tegn på en ny SA, og leter på nett etter svar på om det er stor sjanse for en ny SA..

Hva er deres erfaringer?? Og er det en stor sjanse for at jeg mister denne gangen også???

Siden jeg er 35 år, og har 2 barn fra før så blir jeg liksom plasert bakerst i køen for å få hjelp, skjønner jo det på en måte når de ikke finner noe galt.

Så nå etter 4 år med prøving på nr3 har vi vel bestemt oss for å stoppe prøvingen om det ikke klaffer denne gangen.

Har ingen store forhåpninger, og jeg trenger ingen trøstende svar på at Nå går det sikkert bra, blir mye mer glad for å få klare ærlige svar fra dere som har vært igjennom dette selv.

Så hva tror dere??

Fortsetter under...

Hei :)

Etter det jeg har hørt så skal det være ganske stor sjans for at det går bra når du har barn fra før av. syns jeg hunsker 70% sjans og det er jo ganske bra :) Har du fått noen medisiner for dette svangerskapet?

Jeg er gravid i uke 9+3 går på blodfortynnende og progresteron.

Statistisk sett ender dette svangerskapet ditt vellykket! I og med at du har barn fra før, er sannsynligheten for at du lykkes med dette svangerskapet omtrent 70 % (selv om du har erfart 4 ufrivillige aborter). Det kaller jeg ganske gode odds...

Jeg skjønner at du ikke klarer å glede deg enda, og at du vurderer å gi opp dersom dette svangerskapet ikke varer helt til termin. Det er fryktelig slitsomt når det står på. Men tenk så verdt det når alt plutselig klaffer... Jeg fødte en frisk og fin jente i 2010 etter tre år med prøving og tre ufrivillige aborter. Når man minst venter det snur lykken...

Er alle svangerskapene dine med samme mann? Har dere fått utredning for habituell abort etter de fire abortene?

Du finner mer informasjon om statistisk sannsynlighet i påfølgende svangerskap etter ufrivillige aborter her:

http://www.habituellabort.com/kommer-jeg-noensinne-til-a-faa-barn/

Hei, jeg har hatt 4 sa uke 5,7, 10 og 12. og har et barn fra før( samme mann) er nå gravid igjen og har nå gått 13 uker. Har heller uke funnet noe galt hos meg og ikke tatt noen medisiner. Min spesialist synes det blir feil når det ikke er grunn til å ta medisiner. Forskning viser jo at det ikke har noen effekt med blodfortynnende dersom man ikke har koagulasjonsproblemer. Ville selv ha medisiner nemlig, men har nå slått meg til ro med dette og er glad for at jeg ikke tar medisiner. Nå kan jeg jo ikke med sikkerhet si at dette går bra, men alt ser veldig bra ut. Har fått tett oppfølging med ultralyd hver 2.uke oftere når jeg her hatt behov for det og en grundig gjennomgang av fosteret med ultralyd 12 uker. Så du kan be om tett oppfølging, de hjelper å vite at du blir tatt vare på og å få bekreftet at alt ser normalt ut ofte. Det har redusert noe av mitt stress, men såklart ikke alt. Lykke til! Dette kan gå veldig bra, men et at det er vanskelig å tro på det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...